Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Για το 2024 οι τρεις βασικές αναπτυξιακές υποδομές του λιμανιού

Τα τρία πολυσυζητημένα έργα απέκτησαν επιτέλους ορίζοντα ολοκλήρωσης. Η επιτάχυνση των διαδικασιών και η αλληλεξάρτησή τους.

Στις αρχές του 2021 αναμένεται να εγκατασταθεί ο εργολάβος και να αρχίσουν οι εργασίες για ένα από τα σημαντικότερα, χιλιοειπωμένα και με μεγάλες καθυστερήσεις έργα υποδομής του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αυτό της επέκτασης του έκτου προβλήτα.

Το έργο είναι αναγκαίο για την ανάπτυξη του λιμανιού και έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια, όμως πλέον το νέο χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωσή του σε τρία χρόνια, συνεπώς το 2024.

Οι δυνατότητες που εξασφαλίζει στο λιμάνι το συγκεκριμένο έργο (προϋπολογισμός περίπου 170 εκ. ευρώ) είναι πολύ σημαντικές και αναγκαίες, για να μπορέσει να καταστεί ανταγωνιστικό προς τα υπόλοιπα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής και βέβαια να αυξήσει σημαντικά τα φορτία που διακινούνται μέσω αυτού.

Παράλληλα, τον δρόμο της ολοκλήρωσης πήρε και η οδική σύνδεση του λιμανιού (έκτος προβλήτας) με τους άξονες της Εγνατίας Οδού και του ΠΑΘΕ (προϋπολογισμός περίπου 70 εκ. ευρώ). Χωρίς αυτό το έργο η επέκταση του έκτου προβλήτα θεωρείται «κολοβή». Γι' αυτό και η γέφυρα στο... κενό αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023 να έχει πιάσει... έδαφος και να τελειώσει ένα έργο, το οποίο παραμένει ημιτελές επί δεκαετίες, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα και φρενάροντας την αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού. Το συγκεκριμένο έργο «τρέχει» η «Εγνατία Οδός ΑΕ», που προχώρησε τις σχετικές διαδικασίες, υπάρχει ανάδοχος και εξελίσσεται πλέον με νορμάλ ρυθμούς, παρά την ένσταση που κατατέθηκε. Η εργολαβία αναμένεται να εγκατασταθεί επίσης στις αρχές του 2021.

Ανάλογη θετική εξέλιξη εσχάτως έχει το επίσης κομβικό αναπτυξιακό έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού, μέσω της πύλης 11, που επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στο κομμάτι της μεταφοράς και διακίνησης των φορτίων που εξυπηρετεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Μπορεί ακόμη το συγκεκριμένο έργο να μην έχει φτάσει στο επίπεδο των άλλων δύο σε επίπεδο εγκατάστασης εργολάβου, όμως η ΕΡΓΟΣΕ θεωρεί πως το επόμενο διάστημα θα έχουν ολοκληρωθεί τα διαδικαστικά και θα δρομολογηθεί με ορίζοντα ολοκλήρωσης το ίδιο χρονικό διάστημα που θα παραδοθεί σε χρήση και η επέκταση του έκτου προβλήτα. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι λίγο πάνω από 20 εκ. ευρώ.