Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020
x

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΥ ΕΛΑΜΨΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

To success story της Ozze του Τζάκο Σοέλ που κατάφερε σε μια πενταετία να αναπτύξει μια αλυσίδα με 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Αγαπά το εμπόριο γιατί δεν τον αφήνει να ησυχάσει. Κάπως έτσι εξηγείται το ότι μέσα σε μόλις μια πενταετία, στη χειρότερη μάλιστα περίοδο της κρίσης, κατάφερε να αναπτύξει μια αλυσίδα 19 καταστημάτων εντός και εκτός συνόρων. Ο Τζάκο Σοέλ με τη θεσσαλονικιώτικη εταιρεία κοσμημάτων Ozze, που διαθέτει και δική της παραγωγή, άνοιξε το πρώτο του κατάστημα λίγες μόλις ημέρες μετά την επιβολή των capital controls, τον Ιούνιο του 2015. Πέντε χρόνια μετά, το δίκτυο των καταστημάτων της Ozze, η οποία αναπτύσσεται με τη μέθοδο του franchising, μετρά 17 καταστήματα στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο, ενώ «φλερτάρει» με την Τσεχία, την Σκιάθο και την Πάτρα.

Άλλωστε, το ενδιαφέρον για ένταξη στην αλυσίδα της Ozze αυξάνεται διαρκώς, ενώ σήμερα το brand βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τη Λάρισα, τον Βόλο, τα Τρίκαλα, τα Γιάννενα, την Κομοτηνή, τη Φλώρινα, την Κοζάνη, τη Βέροια και τη Λευκωσία. Τα όνειρα του Τζάκο Σοέλ δεν έχουν σύνορα, ενώ θέλει να δει την επόμενη τριετία το δίκτυο της Ozze να έχει διπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων του. «Αν αύριο το πρωί μού πουν πως υπάρχει ενδιαφέρον για κατάστημα στη Νέα Υόρκη, θα το τολμήσω, γιατί όχι;» λέει στη Voria.gr, αφού θεωρεί ότι το ρίσκο και η τόλμη είναι βασικά χαρακτηριστικά του εμπορίου κι αν ο έμπορος δεν ρισκάρει, δεν πάει μπροστά.  

Πάντως, η Ozze, πέραν του εμπορικού της σκέλους, έχει να επιδείξει και δική της παραγωγή από τους δικούς της σχεδιαστές και τεχνίτες και ένα σημαντικό κομμάτι των κοσμημάτων της είναι ελληνικά και χειροποίητα. Συνολικά διαθέτει περί τους 1.500 κωδικούς, με το ατσάλι και το ασήμι να πρωταγωνιστούν, από τους οποίους μεγάλο μέρος είναι δικής της έμπνευσης και φτιάχνεται στη Θεσσαλονίκη.

Το 2020 η Ozze, παράλληλα με το άνοιγμα νέων καταστημάτων –ήδη ένα καινούριο ετοιμάζεται να ανοίξει τον Ιανουάριο στη Θεσσαλονίκη- θα δώσει έμφαση στο Internet και στα εργαλεία του, τόσο για τις πωλήσεις όσο και για την προβολή της επιχείρησης.



Το success story

Η ταχύτατη ανάπτυξη της αλυσίδας και μάλιστα μέσα στην κρίση δεν είναι τυχαία, σύμφωνα με τον Τζάκο Σοέλ. Η μικρή σχετικά επένδυση που χρειάζεται για να μπει κανείς στο δίκτυο, περί τα 20.000 με 25.000 ευρώ, και η άμεση απόδοση, αφού μέσα σε ένα χρόνο γίνεται απόσβεσή της, είναι οι βασικοί λόγοι για την μεγάλη ζήτηση που γνωρίζει η εταιρεία, όπως λέει ο ιδρυτής της. Μάλιστα, η Ozze δεν ζητά entry fee ούτε απαιτεί loyalties, οπότε σε συνδυασμό με το μεγάλο περιθώριο κέρδους, γίνεται ελκυστική ως επενδυτική επιλογή. «Με λίγα χρήματα οι franchisees πετυχαίνουν μεγάλη και γρήγορη απόδοση κι εκεί νομίζω ότι βρίσκεται το μυστικό της επιτυχίας» εξηγεί ο Τζάκο Σοέλ. «Δεν έχουμε entry fees και loyalties, γιατί το σκεπτικό μας είναι ότι δεν θέλουμε να ‘’πνίξουμε’’ τους franchisees, αλλά να τους βοηθήσουμε να αναπτυχθούν και έτσι να αναπτυχθούμε κι εμείς» αναφέρει. Άλλωστε, στις καλές και αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τους franchisees η εταιρεία έχει βασίσει τη στρατηγική της.

Όσον αφορά τα κοσμήματά της συνδυάζουν, όπως λέει ο ιδρυτής της εταιρείας, ποιότητα και προσιτή τιμή, κάτι που έπαιξε τον ρόλο του τον καιρό της κρίσης. Είναι ενδεικτικό ότι το 90% των ειδών της Ozze έχει τιμές από 10 έως 35 ευρώ.   

Τρεις δεκαετίες στο κόσμημα



Ο Τζάκο Σοέλ κλείνει σχεδόν τρεις δεκαετίες στον χώρο του κοσμήματος. Όταν ήταν στο Γυμνάσιο, ο πατέρας του, που μέχρι τότε ασχολούνταν με μηχανήματα, μπήκε δυναμικά και στο κόσμημα. Ο γιος ξεκίνησε από νωρίς στην οικογενειακή επιχείρηση, έμαθε το κόσμημα και το υπηρέτησε για πολλά χρόνια, προτού αποφασίσει να κάνει το δικό του επιχειρηματικό βήμα. Δεν ολοκλήρωσε μάλιστα ποτέ τις σπουδές διοίκησης επιχειρήσεων που ξεκίνησε, αφού είχε μια… επιχείρηση ζωντανή μπροστά του ως το καλύτερο σχολείο. Πριν από πέντε χρόνια και μετά από πολλή σκέψη και έρευνα, η Ozze έγινε πραγματικότητα και ένα νέο κεφάλαιο άνοιξε για τον Τζάκο Σοέλ. Μάλιστα, ο ίδιος ακόμα θυμάται την ιδιαίτερα ατυχή συγκυρία των capital controls που συνέπεσαν με το άνοιγμα του πρώτου –και ιδιόκτητου- καταστήματός του στην οδό Τσιμισκή.   

Ήταν Σάββατο και έμπαιναν οι τελευταίες κατασκευαστικές πινελιές στο κατάστημα. Φτάνοντας εκεί ο Τζάκο Σοέλ είδε κόσμο να δημιουργεί ουρές στα ΑΤΜ, δεν ήξερε όμως τι είχε συμβεί. Όταν ο ηλεκτρολόγος του έφτασε ανήσυχος για τον ρωτήσει τι θα γίνει, εκείνος νόμιζε πως υπήρχε κάποιο πρόβλημα με τα ηλεκτρολογικά. Θα μάθαινε αργότερα για τα capital controls, αλλά αυτό δεν θα άλλαζε τίποτα στον σχεδιασμό του, αφού τέσσερις μέρες μετά εγκαινίασε το νέο του κατάστημα. Έκτοτε δεν σταμάτησε να προσθέτει καταστήματα στην αλυσίδα και να επεκτείνεται γεωγραφικά σε όλη την Ελλάδα. «Μπορεί να περνάμε κρίση, αλλά για μένα αυτό είναι κίνητρο. Άλλωστε, ούτε σε περιόδους πολέμου δεν σταμάτησε το εμπόριο» λέει στη Voria.gr.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ