Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΣΙΜΙΣΚΗ ΑΠΟ ΙΧ

Οι παρεμβάσεις που συμπεριλαμβάνονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δ. Θεσσαλονίκης, το οποίο εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο

Η εμβληματική παρέμβαση στην οδό Εγνατία με μείωση των αριθμών των λωρίδων κυκλοφορίας, ο αποκλεισμός από τα ΙΧ της οδού Τσιμισκή από την Π.Π. Γερμανού έως τη Βενιζέλου, η ολοκλήρωση ανάπλασης άξονα Αγ. Σοφίας, η δημιουργία ζώνης χαμηλής κυκλοφορίας στην περιοχή της Ροτόντα, η δημιουργία τοπικών κέντρων καθώς και η αναδιάρθρωση δικτύου λεωφορειακών γραμμών είναι μερικές από τις παρεμβάσεις που συμπεριλαμβάνονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του δήμου Θεσσαλονίκης, το οποίο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία τα ξημερώματα της Τρίτης από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Το ΣΒΑΚ του δήμου Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου από την υπεύθυνη έργου και Διευθύντρια Ερευνών του Ι.ΜΕΤ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου. «Το όραμα του ΣΒΑΚ, έτσι όπως καταγράφηκε από τους πολίτες, είναι η επιχειρηματικότητα και η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μέσα σε ένα ζωντανό και λειτουργικό αστικό περιβάλλον, στο οποίο όλοι μπορούν εύκολα και άνετα να μετακινηθούν με συνδυασμένα ήπια μεταφορικά μέσα και να απολαύσουν το ανοιχτό θαλάσσιο μέτωπο και άλλους ελεύθερους και πράσινους δημόσιους χώρους», τόνισε.

«Εμείς ως διοίκηση έχουμε πει ότι περιμέναμε να ολοκληρωθεί το ΣΒΑΚ για να κάνουμε το επόμενο βήμα που είναι οι κυκλοφοριακές μελέτες και οι αναπλάσεις σε όλη την πόλη και όχι μόνο στο ιστορικό κέντρο», σημείωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Γιώργος Αβαρλής, ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα του ΣΒΑΚ στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Οι παρεμβάσεις που προτείνονται χωρίστηκαν για την υλοποίησή τους με ορίζοντα το 2025 και το 2028/2030.

Βασικές παρεμβάσεις με ορίζοντα το 2025

1. Εφαρμογή Συντακτικού Βιώσιμης Κινητικότητας κεντρικής περιοχής με αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις και διασυνδέσεις αναπλασμένων περιοχών και έξυπνες διαβάσεις
2. Ποδηλατόδρομοι συνολικού μήκους περίπου 26 χλμ & χώροι στάθμευσης ποδηλάτων σε κάθε σταθμό μετρό
3. Παρέμβαση στην Εγνατία, με χωροθέτηση συστημάτων διαμοιρασμού/ενοικίασης ποδηλάτων σε σταθμούς μετρό κατά μήκος της