Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Μέσα στον σταθμό του Μετρό στον ΟΣΕ (φωτο+vid)

Δείτε εικόνες από τα άδυτα του σταθμού του Μετρό Θεσσαλονίκης στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό που είναι ακόμα υπό κατασκευή - Ανοιχτός για το κοινό

Στον πρώτο εμπορικό σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης από τη δυτική πλευρά της πόλης, τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, έχει την ευκαιρία να ξεναγηθεί το κοινό αυτό το Σαββατοκύριακο, στο πλαίσιο του 8ου Open House Thessaloniki 2019.

Πρόκειται για τον πρώτο σταθμό της βασικής γραμμής που είναι ακόμα υπό κατασκευή και οι εργασίες του οποίου έχουν μείνει πίσω μετά το κώλυμα που παρουσιάστηκε στον σταθμό Βενιζέλου. Αυτό το διάστημα έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ υπολείπονται και αρχιτεκτονικές εργασίες.

Ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός έχει δύο επίπεδα, όπου στο πρώτο θα βρίσκονται τα εκδοτήρια και τεχνικά τμήματα λειτουργίας και στο δεύτερο η αποβάθρα. Όπως σε όλους τους σταθμούς, έτσι και σε αυτόν θα τοποθετηθούν γυάλινες πόρτες κατά μήκος του συρμού ούτως ώστε ο επιβάτης να μην έχει άμεση πρόσβαση στις ράγες.

Για την πρόσβαση στον σταθμό υπάρχουν δύο είσοδοι, μία στην πλατεία Καραϊσκάκη επί της Μοναστηρίου στο αντίθετο ρεύμα από τον ΟΣΕ και μία από τον σιδηροδρομικό σταθμό. Μία τρίτη είσοδος βρίσκεται από την πλευρά του ΟΣΕ κοντά στην εκκλησία των Αγίων Πάντων, ωστόσο δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν θα παραμείνει σε λειτουργία μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.

Ο σταθμός επεκτείνεται μέχρι την εκκλησία των Αγίων Πάντων όπου τα τρένα θα κάνουν αναστροφή για να επιστρέψουν στο αμαξοστάσιο στον Φοίνικα.

Σύμφωνα με τον μηχανικό της Αττικό Μετρό που ξεναγεί το κοινό, θα χρειάζεται 1,5 λεπτό για τη μετάβαση από σταθμό σε σταθμό σε ώρα αιχμής, συμπεριλαμβανομένης της αποβίβασης και της αποβίβασης του κοινού.

Αξιοσημείωτο είναι πως κάτω από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπως ανέφερε ο μηχανικός της εταιρείας, βρέθηκαν κατά τις ανασκαφές νεκροταφεία, ισλαμικά, ρωμαϊκά κ.α. τα οποία έχουν μεταφερθεί σε αποθήκες στο Καλοχώρι. Τόνισε, δε, πως ο αρχικός προϋπολογισμός για τις αρχαιολογικές εργασίες ήταν 15 εκατ. ευρώ, ωστόσο λόγω των βαρυσήμαντων αρχαιολογικών ευρημάτων ο προϋπολογισμός έχει ανέλθει σε 130 εκατ. ευρώ.