Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Έπεσαν οι υπογραφές για την οδική σύνδεση του ΟΛΘ με ΠΑΘΕ-Εγνατία

Μια τεράστια εκκρεμότητα παίρνει τον δρόμο της και πολύ σύντομα θα ξεμπλοκάρουμε και τη σιδηροδρομική σύνδεση, είπε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής

Έπειτα από έντεκα χρόνια καθυστερήσεων υπογράφηκε η σύμβαση για την ολοκλήρωση της σύνδεσης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.

Την κατασκευή του έργου υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος και ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος του ΑΚΤΩΡΑ, της αναδόχου εταιρείας, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη.

Σε δηλώσεις του μετά την υπογραφή ο υπουργός τόνισε ότι δεν υπάρχει η παραμικρή προοπτική το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει σημαντικός κόμβος εμπορευματικός, αν δεν έχει οδική και σιδηροδρομική σύνδεση. «Αυτό το έργο που από το 2011 είχε κολλήσει, πλέον ξεκολλάει. Υπογράφηκε η σύμβαση για να λυθεί αυτό το πρόβλημα. Είμαστε εδώ για να πούμε ότι μια τεράστια εκκρεμότητα παίρνει τον δρόμο της και πολύ σύντομα θα ξεμπλοκάρουμε και τη σιδηροδρομική σύνδεση, έτσι ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει ο κόμβος υποδομών, ο κόμβος μεταφορών της ευρύτερης Ανατολικής Ευρώπης», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Από την πλευρά του, ο κ. Κουτσούκος σημείωσε ότι το έργο, το οποίο είχε σχεδιαστεί από το 1997, είναι περίπου 3,5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει τεχνικά έξι γεφυρών, καθώς και εργασίες στο οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου. «Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί το έργο έχει έναν καλό προϋπολογισμό και μπορεί να υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων, που είναι πιεστικά λόγω των καθυστερήσεων», ανέφερε.

Το έργο που έχει συνολικό προϋπολογισμό περί τα 60 εκ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί εντός 30 μηνών.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του έργου αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, με στόχο την βέλτιστη διαχείριση της κυκλοφορίας στο ιδιαίτερα επιβαρυμένο περιβάλλον της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) Καλοχωρίου και την αποκατάσταση της σύνδεσής της με το λιμάνι και την ΠΑΘΕ.

Αναλυτικότερα, η νέα οδική σύνδεση έχει μήκος 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί.

Αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης κατά το μεγαλύτερο της τμήμα και περιλαμβάνει:

-6 μεγάλες γέφυρες

-Εργασίες ολοκλήρωσης ανωδομής

-Κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας

-Κατασκευή οδικών τμημάτων των κλάδων εισόδου και εξόδου του κόμβου σύνδεσης της οδογέφυρας με την ΠΑΘΕ

-Αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου της ΒΙΠΕ Καλοχωρίου, καθώς και αναμόρφωση τμημάτων του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου της ΠΑΘΕ, με την κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και του κυκλικού ισόπεδου κόμβου της οδού Καλοχωρίου.