Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΟΚΤΩ ΦΟΡΕΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΝΑ ΛΗΞΕΙ Η ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ

Πλήττεται η αγορά της πόλης, ημέρες γιορτών, από την συνεχιζόμενη αποχή των τελωνειακών από τη νυκτερινή βάρδια στον ΟΛΘ. Κοινή ανακοίνωση φορέων.

Οκτώ παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση διαμαρτυρίας, για τις επιπτώσεις στην αγορά και στην πραγματική οικονομία από την απεργία των τελωνειακών υπαλλήλων, οι οποίοι, από τις 16 Σεπτεμβρίου, απέχουν από την εργασία της τρίτης βάρδιας στη Πύλη 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Στην ανακοίνωση καυτηριάζεται η έλλειψη ευαισθησίας που επιδεικνύεται από πλευράς τελωνειακών, ακόμη και σε αυτή την περίοδο των γιορτών, ενώ οι εκπρόσωποι των φορέων ζητούν να μάθουν πως επιτέλους η Πολιτεία και το αρμόδιο υπουργείο θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, απαιτώντας πλέον από την κυβέρνηση να δώσει λύση μέσα στις επόμενες δύο ημέρες.

 Την επιστολή υπογράφουν οι πρόεδροι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μασούτης, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κοσμίδης.

Το κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως ακολούθως:

«Η οικονομία του Βορειοελλαδικού χώρου και δη της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σήμερα όμηρος και εγκλωβισμένη στην παράλογη απεργία των τελωνειακών που απέχουν από την εργασία της Γ’ βάρδιας της Πύλης 16 της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. από την 16η Σεπτεμβρίου 2017.

«Όλοι οι φορείς της πόλεως που εκπροσωπούμε τους εισαγωγείς, τους εξαγωγείς, την ναυτιλία, τους ναυτικούς πράκτορες, τη βιομηχανία και τη βιοτεχνία, το εμπόριο και τους εκτελωνιστές, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την κατάσταση που βιώνουμε και που προκλήθηκε από την απεργία των τελωνειακών συνεπικουρούμενη και από την αδυναμία του λιμένος να προσφέρει πλήρη παροχή υπηρεσίας στην εξυπηρέτηση των πλοίων τα οποία παραμένουν στην Θεσσαλονίκη μέχρι και 7 ημέρες από της αφίξεως και μέχρι του απόπλου τους με τεράστιο αντίκτυπο στην διεθνή και στην εσωτερική αγορά.

«Οι πολυσύνθετοι αλλά χωρίς βάση και αξία υπολογισμοί διακίνησης των φορτίων της Ομοσπονδίας Τελών. Υπαλλήλων Ελλάδος σκοπό έχουν να δικαιολογήσουν την ανεπίτρεπτη συμπεριφορά τους που μόνον ασφυξία προκαλεί, λειτουργώντας προς όφελος των ανταγωνιστικών Λιμένων.

«Αυτή η απεργία έχει ως αποτέλεσμα την απόφαση των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών – γραμμών για παράκαμψη της Θεσσαλονίκης ως λιμένα αφίξεως και την αύξηση των ναύλων (επίναυλοι) λόγω καθυστέρησης των πλοίων. Η καθυστερημένη παραλαβή των φορτίων προς διάθεση στην αγορά και η καθυστερημένη εξαγωγή των προϊόντων έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια παραγγελιών και μεριδίων αγοράς.

«Όλες οι οικονομικές επιβαρύνσεις που προκύπτουν, προστίθενται στην αξία του φορτίου με τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή ή τον επαγγελματία.

«Η επιμονή των τελωνειακών υπαλλήλων, που έρχεται και σε πλήρη αντιπαράθεση με τις υποδείξεις του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ προκαλεί τεράστια απορία και πολλαπλά ερωτηματικά σχετικά με την σκοπιμότητα της που έχει σαν αποτέλεσμα τον καταποντισμό του λιμένος Θεσσαλονίκης και της οικονομίας της πόλης και μάλιστα σε μια  περίοδο που σηματοδοτείται από το τέλος της διαδικασίας της ομαλής μετάβασης των μετοχών στον νέο ιδιώτη επενδυτή.

«Τέλος, για πρώτη φορά στην ιστορία της Τελωνειακής Υπηρεσίας, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, δεν επιδεικνύεται καμία ευαισθησία ούτε και κατά την περίοδο των εορτών.

«Τι συμβαίνει άραγε; Η Πολιτεία και το αρμόδιο Υπουργείο πώς το αντιμετωπίζει;

«Αναμένουμε λύση εντός των επόμενων 2 ημερών. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος».

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ