Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Παράταση στα ηχοπετάσματα της περιφερειακής λόγω fly over

Το έργο της γέφυρας θα καθιστούσε τα ηχοπετάσματα άχρηστα, με αποτέλεσμα πλέον να έχουν ενταχθεί στη ΣΔΙΤ για το νέο έργο και να καθυστερούν.

Παράταση λαμβάνει η τοποθέτηση των ηχοπετασμάτων στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, καθώς ο σχεδιασμός που υπήρχε ανατράπηκε, λόγω της προώθησης της κατασκευής της υπερυψωμένης γέφυρας (fly over).

Τα «αντιθορυβικά πετάσματα», που είχαν εγκριθεί να κατασκευαστούν για να αντιμετωπίσουν την ηχορύπανση από τον κυκλοφοριακό θόρυβο στην περιφερειακή οδό, τον προηγούμενο Απρίλιο, με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, θα πρέπει να περιμένουν πλέον το διαγωνισμό για το fly over.

Όπως τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, «με την προώθηση του fly over δεν ήταν δυνατό να προχωρήσουμε τα ηχοπετάσματα, διότι θα ήταν σαν να πετάμε χρήματα για κάτι που θα ακυρώσουμε σε λίγα χρόνια. Τα ηχοπετάσματα θα τοποθετηθούν και μάλιστα θα είναι σύγχρονα, γι' αυτό και προβλέπονται στη ΣΔΙΤ για την κατασκευή του fly over. Τα σύγχρονα ηχοπετάσματα είναι 'θηριώδεις' κατασκευές, ύψους 7 – 8 μέτρων, με συγκεκριμένες προδιαγραφές, ώστε να είναι και αποτελεσματικά. Δεν είναι όπως τα ηχοπετάσματα που συνηθίσαμε σε κάποια σημεία της περιφερειακής οδού σήμερα και τα οποία κρίθηκαν ανεπαρκή. Τα νέα ηχοπετάσματα δεν θα αντιμετωπίζουν μόνο την ηχορύπανση, αλλά θα περιορίσουν και τη σκόνη που αποτελεί πρόβλημα για τους παρόδιους της περιφερειακής οδού. Αν προχωρούσαμε το διαγωνισμό θα είχαμε τα ηχοπετάσματα σε ενάμιση χρόνο, ενώ τώρα υπολογίζουμε ότι θα έχουν τοποθετηθεί σε περίπου δυόμισι χρόνια. Αν τα τοποθετούσαμε θα έπρεπε μετά να τα ξηλώσουμε και να βάλουμε καινούργια. Δεν είναι λογικό».

Τα ηχοπετάσματα επρόκειτο να τοποθετηθούν στην έξοδο της Βούλγαρη και στις περιοχές της Πυλαίας και των Κωνσταντινουπολίτικων.

Συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε να τοποθετηθούν στο τμήμα από τον κόμβο Κ10 (γέφυρα Πυλαίας) έως τον κόμβο Κ12 (συμβολή με εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών), στα Κωνσταντινουπολίτικα (αντικατάσταση και επέκταση των σημερινών) και σε σημεία από την έξοδο της Βούλγαρη μέχρι τον Κ12.

Οι ειδικές ακουστικές μελέτες έχουν εκπονηθεί, αν και με την κατασκευή του fly over πιθανώς να απαιτηθούν τροποποιήσεις.

Επίσης, σε ό,τι αφορά στο δυτικό τμήμα της περιφερειακής οδού, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» σχεδιάζει την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων σε τμήματα του δρόμου, στα όρια των δήμων Παύλου Μελά και Κορδελιού – Ευόσμου.

Τα ηχοπετάσματα εκεί θα τοποθετηθούν μέσω της συμπληρωματικής εργολαβίας, που θα υλοποιηθεί από φέτος, για τις υπολειπόμενες εργασίες των δυο εργολαβιών αναβάθμισης των κόμβων και συνολικά του δυτικού τμήματος από την περιοχή της Ευκαρπίας μέχρι τον κόμβο Λαχαναγοράς (Κ16).