Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020
x

ΜΕΓΑΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Οι εκπτώσεις, που φτάνουν και το 70%, θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου- Οι έμποροι αισιοδοξούν για θετικό πρόσημο στον τζίρο τους

Μέσα σε ανάμικτο κλίμα για τον εμπορικό κόσμο, καθώς ευελπιστούν για αύξηση του τζίρου την ώρα που εμφανίζονται ιδιαιτέρως προβληματισμένοι, ξεκίνησαν σήμερα οι θερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν μέχρι και τις 31 Αυγούστου. Ευχή των εμπόρων που βλέπουν τους τζίρους τους συνεχώς να συρρικνώνονται είναι οι φετινές θερινές εκπτώσεις να αφήσουν θετικό αποτύπωμα στον τζίρο των καταστημάτων.  

«Οι προσδοκίες για τις πρώτες ημέρες των θερινών εκπτώσεων είναι μεγάλες. Σε αυτό μπορεί να συμβάλλει η μετεκλογική αισιοδοξία, αλλά και η εκτίμηση πως κάποιοι καταναλωτές θα σπεύσουν να προμηθευτούν τα απαραίτητα ενόψει των καλοκαιρινών τους διακοπών» τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης προσθέτοντας όμως πως το μέγα ζητούμενο είναι αν οι καταναλωτές έχουν χρήματα για να δαπανήσουν σε αγορές.     



Στην προσπάθεια τους πάντως να δελεάσουν τους καταναλωτές οι έμποροι προχωρούν σε γενναίες μειώσεις τιμών. Είναι ενδεικτικό πως στα ενδύματα φτάνουν μέχρι και το 70%, στα υποδήματα το 30-50%, στα αξεσουάρ το 30%, στα μαγιό και τα είδη θαλάσσης σε αντίστοιχο ποσοστό, στις λευκές συσκευές έως και 30% ενώ στα είδη τεχνολογικού εξοπλισμού, σε κάποιες περιπτώσεις το 50%.

Στο «παιχνίδι των εκπτώσεων» έχουν μπει εδώ και ημέρες αλυσίδες ενδυμάτων και καλλυντικών αποστέλλοντας sms, μηνύματα μέσω viber, αλλά και e-mails προκειμένου να ενημερώσουν το καταναλωτικό κοινό για τις εκπτώσεις που ξεκινούν.

Σημειώνεται πως οι καλοκαιρινές εκπτώσεις προ κρίσης έκαναν τζίρο άνω των 8 δισ. ευρώ, ενώ πλέον κυμαίνονται στα 6 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μόνο εφόσον επιτευχθεί η σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα των 7 δισ. ευρώ, οι αριθμοί θα δώσουν σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων.



Οδηγίες προς ναυτιλομένους

1. Στις εκπτώσεις επιβάλλεται η αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση και επιτρέπονται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

2. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

3. Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο, ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών, και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο, για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ