Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 5.400 ΑΤΟΜΑ ΑΠΟ 115 ΧΩΡΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΑ INFO KIOSKS

Tα πρώτα αποτελέσματα από το project των info kiosks στο Δήμο Θεσσαλονίκης, έργο που χρηματοδοτεί το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου.

Μέσα στις 30 πρώτες ημέρες λειτουργίας των δύο info kiosks του δήμου Θεσσαλονίκης, που διαμορφώθηκαν, εξοπλίσθηκαν και στελεχώθηκαν με δωρεά του Ιδρύματος Στ. Νιάρχου, πληροφορίες ζήτησαν 5.400 άτομα, προερχόμενα από 115 διαφορετικές χώρες, τουρίστες που οι περισσότεροι προέρχονταν κατά σειρά από Γερμανία, Ρωσία, Γαλλία, Βρετανία και Ιταλία. Στο διάστημα αυτό, σημειωτέον, δύο μεγάλα διεθνή συνέδρια πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη.

Τα αποτελέσματα λειτουργίας των δύο περιπτέρων- του γυάλινου στην Πλατεία Αριστοτέλους και του νέου που στήθηκε δίπλα στο Βασιλικό Θέατρο- παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης μετείχαν ο δήμαρχος κ. Γιάννης Μπουτάρης και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων κ. Σπύρος Πέγκας. Επίσης, συμμετείχε ο πρόεδρος του Τhessaloniki Convention Bureau κ. Γιάννης Ασλάνης καθώς ο ΤCB ήταν ο φορέας υλοποίησης του project, ενώ από πλευράς Ιδρύματος Στ. Νιάρχου μετείχε ο αναπληρωτής διευθυντής Προγραμμάτων και Στρατηγικής κ. Πάνος Παπούλιας, καθώς η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στην δωρεά ύψους 10 εκατ. ευρώ που έχει κάνει το Ίδρυμα στον δήμο Θεσσαλονίκης και η οποία αφορά τόσο την κατασκευή έργων, όσο και soft ενέργειες που θα υποστηρίζουν την ανάκαμψη της πόλης και την έξοδό της από την κρίση.

Ο κ. Μπουτάρης μίλησε για την φιλοσοφία που διαπνέει τη διοίκηση του Δήμου και η οποία συνοψίζεται στη φράση «μάθε το παρελθόν σου, για να κτίσεις το μέλλον σου», αποτέλεσμα αυτής της φιλοσοφίας και στρατηγικής ήταν και η αύξηση που επιτεύχθηκε στην τουριστική κίνηση, σε συνεργασία και με άλλους φορείς της πόλης, με την δωρεά του Ιδρύματος Νιάρχου να προκύπτει ως ευτυχής συγκυρία για το Δήμο, όπως είπε.

«Το είπα και θα το ξαναπώ, ότι ο δήμος γίνεται αποδέκτης των έργων της δωρεάς, δεν διαχειρίζεται χρήματα. Τα έργα είναι ιδιωτικά που εκτελούνται από τρίτους φορείς, στην περίπτωση των info kiosks από το TCB. O Δήμος υποδεικνύει έργα, δράσεις και στην εκτέλεσή τους μεσολαβεί, με τις υπηρεσίες του, μόνο στο επίπεδο των γραφειοκρατικών διαδικασιών. Υπάρχει απόλυτη διαφάνεια και δεν εμπλεκόμαστε στη διαχείριση αυτών των χρημάτων, κάτι που δεν εννοεί να καταλάβει η αντιπολίτευση στο Δημοτικό Συμβούλιο»,  υπογράμμισε ο Γιάννης Μπουτάρης.

Η ενεργοποίηση του δήμου σε θέματα τουρισμού και διπλωματίας των πόλεων, έπαιξε κεντρικό ρόλο στην τουριστική αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και στην ανάδειξή της σε τουριστικό προορισμό.

«Όταν ξεκινήσαμε το 2011, η Θεσσαλονίκη ήταν όπως επί παραδείγματι είναι σήμερα η Λάρισα, δεν είχε εισερχόμενο τουρισμό. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, οι ξένοι τουρίστες που έρχονται στη πόλη τριπλασιάστηκαν και οι τουρίστες, ξένοι και Έλληνες διπλασιάστηκαν. Μάλιστα τον Ιούνιο τα ξενοδοχεία της πόλης είχαν πληρότητες της τάξης του 84,4%, μία αύξηση 16% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ τα έσοδα ανά δωμάτιο αυξήθηκαν κατά 25,5%», επισήμανε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων κ. Σπύρος Πέγκας, προσθέτοντας ότι η πόλη συνδέεται με τα δίκτυα πολύ περισσότερων αεροπορικών εταιρειών ενώ από το φθινόπωρο θα πετάει στη Θεσσαλονίκη και η γερμανική Lufthansa.

Tην υλοποίηση  του project των δύο info kiosks ανέλαβε το TCB, ενός project που καλύπτει τη διαμόρφωση των εγκαταστάσεων, τον εξοπλισμό τους με διαδραστικούς πίνακες και την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων για μία διετία επίσης από τον Ίδρυμα Στ. Νιάρχου. Στα info kiosks έχουν προσληφθεί πέντε άτομα ενώ project manager είναι ο κ. Δημήτρης Γανίτης. Οι υπάλληλοι των info kiosks μιλούν 11 διαφορετικές γλώσσες ενώ τα περίπτερα, τις καθημερινές, είναι ανοικτά από τις 9 πμ έως τις 9 μμ και τα Σαββατοκύριακα από τις 10 πμ έως τις 6 μμ.

«Επιδίωξή μας είναι να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε τα info kiosks και μετά την πάροδο της διετίας, κάτι που σημαίνει ότι το TCB θα πρέπει να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα», είπε ο κ. Ασλάνης o oποίος ζήτησε τη στήριξη της πρωτοβουλίας και από άλλους φορείς και ιδιώτες, μέσω χορηγιών.

Τα επιχειρηματικά σχέδια του ΤCB

Το TCB, που ιδρύθηκε μόλις πριν τέσσερα χρόνια, το 2014, σκέπτεται, είτε αυτό το ίδιο, είτε μέσω εταιρείας που θα ιδρύσει (σ.σ. είναι εταιρεία μη κερδοσκοπικού σκοπού) να χρησιμοποιεί τα περίπτερα και για την πώληση αναμνηστικών αντικειμένων, αλλά και μέσω αυτών να προωθεί την πώληση εκδρομών και ταξιδίων. Τα κέρδη από αυτά τα έσοδα θα διατίθενται για τους σκοπούς του TCB και συγκεκριμένα για την προβολή της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Πέγκας, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, είπε πως info kiosks θα μπορούσαν να λειτουργούν και σε άλλα σημεία της πόλης, όπως π.χ. στο σιδηροδρομικό σταθμό και στο αεροδρόμιο όταν αυτό ανακαινιστεί, αρκεί να βρεθούν οι οικονομικοί πόροι. «Στο εξωτερικό, τέτοιες δράσεις στηρίζονται από ιδιώτες, από τους επαγγελματίες του τουρισμού, όπως και οι Οργανισμοί Τουριστικής Προβολής».

Όταν ρωτήθηκε ο κ. Ασλάνης, αν το ΤCB σκέπτεται να γίνει ο νέος Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, η συνέντευξη ήρθε για μία ακόμη φορά στο γνωστό θέμα, δηλαδή στο αν θα πρέπει ο ΟΤΘ να ελέγχεται από την Περιφέρεια και φορείς του δημοσίου ή, αν θα πρέπει να λειτουργεί με ιδιωτικούς όρους.

Απαντώντας ο κ. Ασλάνης είπε συγκεκριμένα: «Δεν είναι στα άμεσα σχέδιά μας να μετατραπούμε στο νέο Οργανισμό Τουρισμού της Πόλης. Μακάρι να τα καταφέρει να λειτουργεί με ιδιωτικά κριτήρια». Στο ίδιο πνεύμα ήταν και η απάντηση Πέγκα που είπε ότι το δημόσιο, στον ΟΤΘ, θα πρέπει να έχει μειοψηφική συμμετοχή και να προσφέρει επικουρικά.

«Κάθετα αντίθετος με τη λειτουργία του ΟΤΘ ως έχει» δήλωσε ο κ. Μπουτάρης, ο οποίος υποστήριξε ότι ο Οργανισμός θα μπορέσει να ανεξαρτητοποιηθεί από την Περιφέρεια και τους δημόσιους φορείς, αν έχει έσοδα, αν δηλαδή η κεντρική κυβέρνηση, που σφετερίστηκε την ιδέα για το τέλος διαμονής, αφήσει να επιβάλλεται από τα κατά τόπους ξενοδοχεία για να ενισχύεται ο τουρισμός της κάθε περιοχής και εν προκειμένω της Θεσσαλονίκης. «Αυτό δηλαδή, που είναι σήμερα χαράτσι, για όλο τον κλάδο, να μπορέσει να πάει στο επάγγελμα».

Το Ίδρυμα Στ. Νιάρχου και ο Δήμος Θεσσαλονίκης

Η δωρεά του Ιδρύματος Στ. Νιάρχου προς τον δήμο Θεσσαλονίκης, εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης πρωτοβουλίας για την καταπολέμηση της κρίσης, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ και υλοποίησης σε διάστημα πενταετίας.

Όπως εξήγησε ο κ. Παπούλιας, η Θεσσαλονίκη, εντάχθηκε στο πρόγραμμα σαν η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, με την ίδια συλλογιστική που εντάχθηκε και η Αθήνα.

«Με το πρόγραμμα των 10 εκατ. ευρώ της Θεσσαλονίκης,  θα υποστηρίξουμε χρηματοδοτικά και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο, όπως και την κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος. Ο Δήμος, σε ότι αφορά τα έργα, έβαλε τις προτεραιότητες και μας ικανοποιεί γιατί με τα info kiosks δημιουργούνται προοπτικές ανάπτυξης, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, για την πόλη», τόνισε ο κ. Παπούλιας.

Σημειώνεται ότι από το πρόγραμμα των 300 εκατ. ευρώ, η πρώτη φάση, ύψους 100 εκατ., έχει υλοποιηθεί. Από τη δεύτερη φάση, ανάλογου ύψους ποσού, οι δράσεις έχουν εγκριθεί και οι περισσότερες υλοποιηθεί, ενώ η τρίτη φάση που αφορά τον περιορισμό της ανεργίας των νέων, βρίσκεται σε εξέλιξη και για την υλοποίηση των δράσεων θα απαιτηθούν 3-4 χρόνια.

Σημειώνεται ότι από πλευράς Ιδρύματος Στ. Νιάρχος, για την υλοποίηση των δράσεων, συνεργάζεται η κ. Ελίνα Κλαριδοπούλου, ενώ από πλευράς Δήμου, το project των info kiosks έχει στηρίξει η κ. Στέλλα Στεφανίδου.

 

 

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ