Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης... μόνο για Έλληνες

Παρόλο που πέρασαν δύο χρόνια από τότε που τέθηκε σε εφαρμογή το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, ορισμένες παθογένειες δεν έχουν ακόμη θεραπευτεί.

Πέρασαν περισσότερα από δύο χρόνια, από τον Νοέμβριο του 2017, όταν το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης τέθηκε σε εφαρμογή στον δήμο Θεσσαλονίκης. Παρ' όλα αυτά, ορισμένες από τις παθογένειες οι οποίες είχαν εντοπιστεί εξ αρχής, ακόμη δεν έχουν θεραπευτεί. Μία από αυτές αφορά τις ενημερωτικές πινακίδες οι οποίες έχουν τοποθετηθεί σε όλους τους δρόμους της Α' και Γ' δημοτικής κοινότητας καθώς και σε τμήμα της Ε', στις οποίες εφαρμόζεται το συγκεκριμένο μέτρο.

Το πρόβλημα με τις πινακίδες είναι ότι οι πληροφορίες τις οποίες παρέχουν είναι στα ελληνικά. Αυτό δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους αλλοδαπούς επισκέπτες της πόλης οι οποίοι στέκονται απορρημένοι μπροστά από τις πινακίδες, αντιλαμβάνονται ότι αφορούν τη στάθμευση καθώς φέρουν το διεθνές σήμα “Ρ”, αλλά από κει και πέρα δεν τους παρέχεται καμία απολύτως πληροφορία.

Ούτε για το εάν μπορούν ή όχι να σταθμεύσουν στον συγκεκριμένο δρόμο, καθώς υπάρχουν δρόμοι οι οποίοι διατίθενται αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους, στους οποίους δεν μπορούν να σταθμεύουν επισκέπτες, ούτε για τη μέγιστη επιτρεπτή διάρκεια στάθμευσης που είναι τέσσερις ώρες, ούτε φυσικά για το κόστος στάθμευσης.



Αντιθέτως, στα ελληνικά, η ενημέρωση είναι σχετικά επαρκής καθώς παρέχονται πληροφορίες για τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, καθώς και για τη μέγιστη επιτρεπτή διάρκεια. Δεν δίνεται όμως, ούτε στα ελληνικά, καμία πληροφορία για το κόστος στάθμευσης το οποίο πληροφορείται ο/η οδηγός όταν θα πάει στο περίπτερο για να προμηθευτεί τη σχετική κάρτα.



Η απουσία ενημέρωσης στα αγγλικά ήταν ιδιαίτερα αισθητή στη διάρκεια των γιορτών, στο κέντρο της πόλης το οποίο επισκέφθηκαν εκατοντάδες αλλοδαποί τουρίστες οι οποίοι κοιτούσαν αμήχανοι τις πινακίδες προσπαθώντας να αντιληφθούν εάν θα έπρεπε να πληρώσουν, πόσα και με ποιον τρόπο. Οι μόνες πινακίδες οι οποίες δίνουν μια μικρή διέξοδο στους ξένους επισκέπτες είναι αυτές με την κίτρινη διαγράμμιση οι οποίες παραπέμπουν τους επισκέπτες προς ενημέρωση, είτε στην ιστοσελίδα www.thesi.gr είτε καλώντας στα τηλέφωνα 15102 και 2312315404 είτε στέλνοντας sms 6980255555. Οι πλέον εξοικειωμένοι έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν τη σχετική εφαρμογή από το κινητό τους (parkpal), μέσω της οποίας μπορούν και να πληρώσουν το αντίτιμο της στάθμευσης.

Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Αντύπα, εκπρόσωπο της εταιρείας η οποία διαχειρίζεται το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης η ενημέρωση για τους τουρίστες είναι επαρκής. «Υπάρχουν οι μεγάλες κίτρινες ενημερωτικές πινακίδες οι οποίες είναι στα αγγλικά» σημειώνει ο κ. Αντύπας, αναφερόμενος στις πινακίδες στις οποίες υπάρχουν τα τηλέφωνα και η ηλεκτρονική διεύθυνση απ' όπου μπορεί να αντλήσει ο επισκέπτης πληροφορίες.



Ωστόσο, ο κ. Αντύπας διευκρινίζει ότι «δεν ήταν υποχρέωση της εταιρείας να βάλει πινακίδες στα αγγλικά, η σύμβαση προέβλεπε πινακίδες μόνον στα ελληνικά». Προσθέτει παράλληλα, πως «είμαστε σε συνεννόηση με τον δήμο ώστε μέσα στον επόμενο μήνα, μέσα στον Φεβρουάριο, να βάλουμε πάνω στις υπάρχουσες πινακίδες κάποια αυτοκόλλητα τα οποία να ενημερώνουν στα αγγλικά, εάν ο χώρος στάθμευσης είναι διαθέσιμος για κατοίκους ή για επισκέπτες».