Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Σταδιακή απομάκρυνση λαμαρίνων από τα εργοτάξια του μετρό

Σταδιακή απομάκρυνση των λαμαρινών από τα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης σχεδιάζει η αρμόδια εταιρεία - Το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα

Σχέδιο για τη σταδιακή απελευθέρωση των χώρων τους οποίους καταλαμβάνουν τα εργοτάξια, πέριξ των σταθμών του μετρό, πρόκειται να υλοποιήσει σταδιακά, μέσα στο 2020 η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης και τον ανάδοχο. Στόχος αυτού του σχεδιασμού είναι να απομακρυνθούν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια ώστε ένα σημαντικό μέρος του δημόσιου χώρου να επιστρέψει προς χρήση στους πολίτες. Παράλληλα, θα πάρουν βαθιές ανάσες και πολλοί επαγγελματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στις περιοχές πέριξ των εργοταξίων οι οποίοι υπέστησαν σοβαρότατες οικονομικές επιπτώσεις, όντες περικυκλωμένοι επί σειρά ετών από τις λαμαρίνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες η υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού θα ξεκινήσει σταδιακά μέσα στις επόμενες εβδομάδες, από τους σταθμούς στους οποίους οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό. Όπως εξηγεί πηγή της Αττικό Μετρό “τα έργα πολιτικού μηχανικού είναι προχωρημένα σε σημαντικό βαθμό και μόλις ολοκληρωθούν αυτά σε έναν σταθμό τότε θα φεύγουν και οι λαμαρίνες. Όμως θα απομένουν τα αρχιτεκτονικά τα οποία δεν μπορούν να ολοκληρωθούν εάν προηγουμένως δεν τελειώσουμε με τα ηλεκτρομηχανολογικά”.

Με βάση τα ανωτέρω οι πρώτοι σταθμοί οι οποίοι είναι υποψήφιοι να ξεφορτωθούν τις λαμαρίνες είναι στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, στο Σιντριβάνι και στη Βούλγαρη. Για το θέμα αυτό έχουν γίνει επαφές με τον δήμο Θεσσαλονίκης καθώς αυτός είναι που θα παραλαμβάνει προσωρινά τους χώρους οι οποίοι θα απελευθερώνονται.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Σωκράτη Δημητριάδη έχουν γίνει ήδη κάποιες συναντήσεις ανάμεσα στην Αττικό Μετρό και στον δήμο Θεσσαλονίκης προκειμένου να υπάρξει προετοιμασία για την παραλαβή των χώρων των εργοταξίων. “Μόλις μας παραδοθούν τα εργοτάξια εμείς θα προχωρήσουμε στις αναγκαίες εργασίες διαμόρφωσης των χώρων, δηλαδή θα αποκαταστήσουμε τα πεζοδρόμια, θα κατασκευάσουμε τις ράμπες για τη διευκόλυνση μετακίνησης των ατόμων με αναπηρία, θα προχωρήσουμε σε φυτεύσεις φυτών και δέντρων, στην εγκατάσταση των συστημάτων άρδευσης κ.ο.κ.” σημειώνει ο κ. Δημητριάδης.  

Στη συνέχεια, γύρω στον Μάρτιο, εκτιμάται ότι θα μπορεί να παραδοθεί και το εργοτάξιο στον σταθμό Αγίας Σοφίας. Εκεί, εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει και σε επανατοποθέτηση μέρους των αρχαιοτήτων οι οποίες απομακρύνθηκαν κατά το στάδιο κατασκευής του σταθμού. “Ό,τι έγινε στην Αγίας Σοφίας έγινε με υποδείξεις του υπουργείου Πολιτισμού και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου υπό τις προηγούμενες συνθέσεις του. Η Αττικό Μετρό έκανε ό,τι της είπε το υπουργείο Πολιτισμού. Το ίδιο θα γίνει και κατά την επανατοποθέτηση”, δηλώνει πηγή της εταιρείας.

Μετά την Αγίας Σοφίας θα ακολουθήσει η απελευθέρωση των εργοταξίων και από τους σταθμούς Ευκλείδης, Παπάφη, 25ης Μαρτίου, Ανάληψη, Φλέμινγκ, Δημοκρατία, Πανεπιστήμιο, Ν. Ελβετία. “Σε αυτούς τους σταθμούς, μετά την απομάκρυνση των λαμαρίνων θα μπαίνουν τα ειδικά στόρια που θα κλείνουν την είσοδο για λόγους ασφαλείας”, αναφέρει στέλεχος της Αττικό Μετρό. Παράλληλα, επισημαίνει ότι “θα χρειαστεί να διατηρηθούν φρεάτια σε κάποια σημεία γιατί θα πρέπει να κατεβαίνει εξοπλισμός μέσα στους σταθμούς, όπως πίνακες, ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός κ.ο.κ. Μεγάλα φρεάτια θα υπάρχουν σε τρία σημεία, στο Συντριβάνι, στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στο Αμαξοστάσιο απ' όπου θα μπουν τα βαριά και ογκώδη υλικά”.

Τονίζει, τέλος, ότι την επόμενη εβδομάδα, αμέσως μετά τις γιορτές θα γίνουν αλλεπάλληλες συσκέψεις με τη συμμετοχή και των μηχανικών του αναδόχου ώστε να υπάρξει μεγάλη κινητοποίηση για την ολοκλήρωση του έργου. Με εξαίρεση βεβαίως τον σταθμό Βενιζέλου για τον οποίο οι διαδικασίες είναι ξεχωριστές και άσχετες με τις εργασίες στο υπόλοιπο δίκτυο.