Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΠΟ ΟΙΚΟΔΟΜΟΥΣ

Το Συνδικάτο των εργαζομένων, στο πλαίσιο ανάληψης της διακυβέρνησης από τη νέα πολιτική ηγεσία, αναφέρεται στο έργο του Μετρό της πόλης.

Σε τετράωρη στάση εργασίας προχωρά την ερχόμενη Τετάρτη, 24 Ιουλίου, το Συνδικάτο Οικοδόμων και Εργαζομένων στα Δομικά Υλικά και τις Κατασκευές Νομού Θεσσαλονίκης, καλώντας παράλληλα σε συγκέντρωση στο σκάμμα της Αγίας Σοφίας, στις 12.30.

Το Συνδικάτο, στο πλαίσιο της ανάληψης της διακυβέρνησης από τη νέα πολιτική ηγεσία, αναφέρεται στο έργο του Μετρό και κάνει λόγο για  «στρατηγική των κατασκευαστικών ομίλων για φθηνότερο εργατικό δυναμικό, μεγαλύτερη κρατική χρηματοδότηση και ευνοϊκότερο νομοθετικό πλαίσιο για την καλύτερη απόδοση των επενδύσεων τους» και ζητά μεταξύ άλλων τη συνέχιση του έργου χωρίς απολύσεις και μειώσεις στα μεροκάματα, την επαναπρόσληψη εργαζομένων και την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των Συνδικάτου:

«Μετά από αλλεπάλληλες φιέστες γίνεται φανερή πλέον η πραγματικότητα στο πολύπαθο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Για ακόμη μία φορά το έργο φαίνεται να βαλτώνει με την ανάδοχο εταιρεία ΑΚΤΩΡ και την Αττικό Μετρό να παίζουν το παιχνίδι των ευθυνών μεταξύ τους, με αξιώσεις για αποζημιώσεις εκατομμυρίων από την ΑΚΤΩΡ, με μελέτες να καθυστερούν, χρονοδιαγράμματα να αλλάζουν και τους εργαζόμενους να καλούνται να ¨πληρώσουν τα σπασμένα¨.     
 
Η εξέλιξη του έργου έρχεται να επιβεβαιώσει για ακόμα μια φορά τους στόχους του κεφαλαίου και την ανάπτυξη που ευαγγελίζονται. Αυτή η ανάπτυξη που μόνο στόχο έχει τη θωράκιση της κερδοφορίας και τους ανταγωνισμούς των κατασκευαστικών είναι που οδηγεί ένα έργο με μεγάλο αντικείμενο εργασίας να βαλτώνει με τους ήδη κακοπληρωμένους εργαζόμενους να πετιούνται στην ανεργία, στην εκ περιτροπής εργασία, στην απληρωσιά.

Οι εξελίξεις αυτές έρχονται να εξυπηρετήσουν τη στρατηγική των κατασκευαστικών ομίλων για φθηνότερο εργατικό δυναμικό, μεγαλύτερη κρατική χρηματοδότηση και ευνοϊκότερο νομοθετικό πλαίσιο για την καλύτερη απόδοση των επενδύσεων τους. Άλλωστε η πείρα δείχνει ότι τέτοιου είδους «παγώματα» και οι απολύσεις με το πρόσχημα την έλλειψη αντικειμένου εργασίας αξιοποιούνται για το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων, την υπογραφή νέων ατομικών συμβάσεων με ακόμα χαμηλότερα μεροκάματα.

Η νεοσύστατη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ερχόμενη να πάρει τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ στη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής, χωρίς να χάσει καθόλου χρόνο προχωράει ακάθεκτη με τις ευλογίες του ΣΕΒ δεσμευόμενη ότι θα μειώσει παραπάνω τη φορολογία των επιχειρήσεων και των μετοχών, ερχόμενη να συμβάλει τα μέγιστα στην εξασφάλιση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων την ίδια στιγμή που διατηρεί και θα επεκτείνει όλο το αντεργατικό μνημονιακό πλαίσιο.

Απαντάμε αγωνιστικά, βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες

Οι εργαζόμενοι του έργου δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από αυτή την ανάπτυξη. Έχουν πείρα από την πορεία του έργου στα τόσα χρόνια της κατασκευής. Πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτή την πείρα στην κατεύθυνση του δυναμώματος του αγώνα για διεκδίκηση σταθερής δουλειάς με δικαιώματα. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος που φέρνει αποτελέσματα στη ζωή των εργατών μέσα από την μαζικοποίηση του Συνδικάτου, με γενικές συνελεύσεις μέσα στους χώρους δουλειάς, με οργάνωση κινητοποιήσεων σε αυτή την κατεύθυνση.

Απαιτούμε:
•    Να εγγυηθεί η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ανάδοχος ΑΚΤΩΡ, τη συνέχιση του έργου χωρίς απολύσεις και μειώσεις στα μεροκάματα.
•    Επαναπρόσληψη όσων απολύθηκαν λόγω της κωλυσιεργίας του έργου.
•    Υπογραφή κλαδικής σύμβασης εργασίας, κανένας εργαζόμενος κάτω από τα 45 ευρώ.
•    Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ