Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Βιολογία και μάρκετινγκ στην υπηρεσία της γαστρονομίας

Η Chef Stories, των αδερφών Κουμεντάκη, δημιουργεί χειροποίητα τσάτνεϊ και γλυκές μαρμελάδες, ενώ διοργανώνει ευφάνταστες γαστρονομικές εκδηλώσεις.

Η μία, βιολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στη γενετική και με 12ετή εμπειρία στα εργαστήρια του ΑΧΕΠΑ, έβαλε τις μαγειρικές της… φόρμουλες και η άλλη, με σπουδές και μεταπτυχιακό στη διαφήμιση και ενασχόληση με τα μέσα ενημέρωσης συνεισέφερε την εμπειρία της στο μάρκετινγκ. Κάπως έτσι οι αδερφές Ελένη και Σύλβια Κουμεντάκη ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν το 2007 την Chef Stories, μια εταιρεία με χειροποίητες γλυκόξινες (τσάτνεϊ) και γλυκές μαρμελάδες με λαχανικά και φρούτα, που διοργανώνει επίσης γαστρονομικές εκδηλώσεις και παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε γαστρονομικά θέματα. 

Πλέον η εταιρεία διαθέτει 10 κωδικούς σε τσάτνεϊ και μαρμελάδες και δραστηριοποιείται στην αγορά HORECA, ενώ πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε και χειροποίητες φυσικές λεμονάδες, με τρεις γεύσεις, φυσική παραδοσιακή, με λάιμ και με φράουλα, υπό το brand name Heyjuise. Η Chef Stories πραγματοποιεί και εξαγωγές, σε Κύπρο, Γαλλία και Γερμανία, ενώ θέλει να διευρύνει περαιτέρω την εξαγωγική της γκάμα.

Από τα εργαστήρια του ΑΧΕΠΑ στη μαγειρική

Η Ελένη Κουμεντάκη μαγείρευε από παιδί. Το μαγειρικό της ταλέντο μάλιστα απογειώθηκε στο σχολείο, όπου στο μάθημα της οικοκυρικής συμμετείχε σε ένα club μαγειρικής, που της έδωσε πεδίο για γαστρονομικούς πειραματισμούς. Τελειώνοντας το σχολείο πέρασε στο Βιολογικό, ενώ η αδερφή της Σύλβια, που παρακολουθούσε με θαυμασμό τις μαγειρικές της επιδόσεις, ξεκίνησε σπουδές στη διαφήμιση.

Οι δύο αδερφές έφυγαν στη συνέχεια για το Λονδίνο, όπου η μεν Ελένη έκανε μεταπτυχιακό στη γενετική, η δε Σύλβια στη διαφήμιση. Γυρνώντας στην Ελλάδα η κάθε μία πήρε τον δρόμο της. Η Ελένη στο λοιμωξιολογικό του ΑΧΕΠΑ, με τους δοκιμαστικούς σωλήνες, τα πειράματα και τα πρωτόκολλά της, και η Σύλβια σε εταιρείες διαφήμισης και μάρκετινγκ, αλλά και σε media. Παράλληλα, όμως η Ελένη συνέχιζε να μαγειρεύει στο σπίτι και να διοργανώνει μεγάλα τραπέζια, με τους φίλους της να την παρακινούν να το κάνει αυτό επαγγελματικά και να μπει στον χώρο του catering.

Με τη συνδρομή και της Σύλβιας, που ανέλαβε το κομμάτι του μάρκετινγκ, οι δύο αδερφές δημιούργησαν το 2007 τη Chef Stories ως boutique catering εταιρεία και η Ελένη, άφησε πίσω της το εργαστήριο του νοσοκομείου, για να βρεθεί όμως και πάλι σε ένα εργαστήριο, αυτή τη φορά για να μαγειρεύει. Κάποια στιγμή, λίγα χρόνια μετά, για τις ανάγκες του catering και συγκεκριμένα για να συνοδεύονται τα πλατό τυριών με κάτι ιδιαίτερο, δημιουργήθηκαν τα πρώτα τσάτνεϊ της Chef Stories, με κρεμμύδι και κόκκινη πιπεριά και τζίντζερ, που έκαναν αίσθηση.

Για να συμμετάσχει δε σε μια διοργάνωση με τα προϊόντα της, η εταιρεία δημιούργησε άλλα τέσσερα τσάτνεϊ και δύο μαρμελάδες και πέρασε στη συνέχεια στην πρώτη τυποποίηση. Εν τω μεταξύ το 2011 η Σύλβια Κουμεντάκη συμμετείχε στη διοργάνωση του πρώτου Φεστιβάλ Γαστρονομίας στη Θεσσαλονίκη και άρχισε έτσι να ασχολείται και με τον χώρο των γαστρονομικών εκδηλώσεων.

Άλλωστε, με τον κλάδο του catering να ακολουθεί φθίνουσα πορεία, η εταιρεία πήρε άλλη μορφή και από το 2016 επικεντρώθηκε στα τσάτνει-μαρμελάδες και στη διοργάνωση γαστρονομικών εκδηλώσεων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται πλέον ευφάνταστες δράσεις σε εκθέσεις όπως η Hotelia και η Detrop, από pop up εστιατόρια με προϊόντα τοπικών παραγωγών μέχρι γαστρονομικά σεμινάρια και paring κρασιών-τυριών, μπύρας-αλλαντικών, αποσταγμάτων-αλίπαστων.

«Η γαστρονομία έχει μέλλον και δη στη Θεσσαλονίκη. Το δυναμικό τόσο των σεφ όσο και των τοπικών παραγωγών είναι πολύ καλό και έχει πολλά ακόμα να δώσει. Η πόλη έχει αποκτήσει γαστρονομικό χαρακτήρα, αυτόν του comfort food και του casual dining και εξελίσσεται συνεχώς» λέει η Σύλβια Κουμεντάκη στη Voria.gr.