Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΒΡΑΔΙΑ ΜΝΗΜΗΣ ΣΤΟΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ ΓΙΩΡΓΟ ΠΟΥΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ

Φίλοι του αείμνηστου φωτογράφου θα μιλήσουν στην εκδήλωση που διοργανώνεται στην αυλή της Αγιορειτικής Εστίας την Τρίτη 24 Μαϊου, στις 19.30

Στο πλαίσιο της λειτουργίας της έκθεσης φωτογραφίας του Γιώργου Πούπη στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας με τίτλο «Ύψωσις. Ο Σταυρός στην γη του Αγίου Όρους», οργανώνεται βραδιά μνήμης για τον αείμνηστο Γιώργο Πούπη στην αυλή της Εστίας την Τρίτη 24 Μαΐου 2022 στις 19:30.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν για τον φωτογράφο Γιώργο Πούπη οι φίλοι του δημοσιογράφοι - συγγραφείς Χρίστος Ζαφείρης, Ηλίας Κουτσούκος και Γιώργος Σκαμπαρδώνης.
Η έκθεση φωτογραφίας θα συνεχίσει τη λειτουργία της έως το Σάββατο 28 Μαΐου 2022.

Το φωτογραφικό υλικό που παρουσιάζεται, αποτελεί μέρος των φωτογραφιών του αείμνηστου φωτογράφου, ο οποίος απαθανάτισε με τη μοναδική του ματιά και προσωπική αισθητική, υπαίθριους σταυρούς που βρίσκονται στην Αθωνική Πολιτεία. Το συγκεκριμένο φωτογραφικό υλικό συγκέντρωσε με υπομονή και αγάπη ο Γιώργος Πούπης σε κάθε ένα από τα πολυάριθμα ταξίδια που πραγματοποίησε στο Άγιον Όρος κατά την τριακονταετή εργασία του εκεί.

Ταυτόχρονα με την έκθεση, κυκλοφόρησε κατάλογος, ο οποίος περιέχει εκτός από το σύνολο των φωτογραφιών της έκθεσης, τους χαιρετισμούς της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου, της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους και του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και Προέδρου του Δ.Σ. της Αγιορειτικής Εστίας κ. Κωνσταντίνου Ζέρβα, καθώς επίσης και κείμενο του Αρχιμανδρίτη Βασίλειου Γοντικάκη, Προηγούμενου της Ιεράς Μονής Ιβήρων με τίτλο «Ὁ Σταυρὸς (καὶ οἱ σταυροὶ) στὸ Ἅγιον Ὄρος» και ένα μικρό κείμενο του ίδιου του φωτογράφου.

Ο Γιώργος Πούπης γεννήθηκε το 1950 στην Πτολεμαΐδα, όπου έζησε μέχρι το 1968, και στη συνέχεια έφυγε στην Ιταλία για να σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Μιλάνο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ξεκίνησε να ασχολείται με τη φωτογραφία μαθητεύοντας κοντά σε διάσημους φωτογράφους και από το 1975 εγκαθίσταται στο Παρίσι, όπου παρακολουθεί μαθήματα φωτογραφίας και πλαστικών τεχνών.

Παράλληλα, μαζί με τον ποιητή Ανδρέα Παγουλάτο ξεκινούν μία σειρά συνεντεύξεων με θέμα «Ελληνικότητα και σύγχρονη τέχνη» και συνδέεται στενά με σημαντικούς ανθρώπους της τέχνης στην ελληνική κοινότητα στο Παρίσι, μεταξύ των οποίων οι Γιάννης Τσαρούχης, Ιάννης Ξενάκης, Νίκος Κεσσανλής κ.ά.

Μετά από δεκαετή απουσία επέστρεψε στην Ελλάδα, εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη και συνεργάστηκε με ξένα και ελληνικά πρακτορεία και ιστορικά περιοδικά. Πολυετής ήταν επίσης η συνεργασία του με τον αείμνηστο Μανόλη Ανδρόνικο στη Βεργίνα και τον Δημήτρη Παντερμαλή στο Δίον.

Ταξίδεψε στην Ελλάδα, στη Μικρά Ασία, στην Αίγυπτο, στην Ιορδανία, όπου φωτογράφισε μνημεία, σκηνές της καθημερινότητας, αστικά τοπία και την ύπαιθρο. Άνθρωπος καλλιεργημένος, αγαπούσε τη μουσική, τα βιβλία και ιδιαίτερα τη ζωγραφική, και δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί καλλιτέχνες τον εμπιστεύτηκαν για να φωτογραφίσει τα έργα τους· ένας καλλιτέχνης φωτογράφος για τον οποίο όλα ήταν «θέμα αισθητικής», όπως συχνά έλεγε σε συζητήσεις.

Φωτογραφίες του περιέχονται σε πολλές εκδόσεις και φωτογραφικά λευκώματα, ενώ πραγματοποίησε πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: στο Παρίσι, στην Galeria Diaframa του Μιλάνο, στην γκαλερί ΕΙΡΜΟΣ της Θεσσαλονίκης («Παπαρούνες», 2004, «Πρόσωπα», 2005), στους εκθεσιακούς χώρους της Αγιορειτικής Εστίας («Παναγία Πορταΐτισσα. Αέναος Ευλογία», 2004), στο Φωτογραφικό Κέντρο Αθηνών, στο Ίδρυμα Ευγενίδου («Σίφνος. Φως και σκιές στου γλαυκού το γειτόνεμα», 2005), στην Πάτρα στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης («Η γενιά του ‘70»), στον Αρτεμώνα Σίφνου, στον πολιτιστικό πολυχώρο ΜΥΛΟ Θεσσαλονίκης («Το πνεύμα του οίνου»), στο Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης («Διαδρομές του νερού στη Θεσσαλονίκη», 2011).




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ