Skip to main content

Δράσεις Δ.Θεσσαλονίκης κατά του παρεμπορίου-Η εφαρμογή για κινητά

Την καλλιέργεια της κουλτούρας αγοράς αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων για την καταπολέμηση του παρεμπορίου προωθεί ο δήμος.

Στοχεύοντας στην ανάδειξη και πιστοποίηση της Θεσσαλονίκης ως ευρωπαϊκής «αυθεντικής πόλης/authenticity», υπογράφηκε σήμερα το απόγευμα Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

Το Μνημόνιο υπέγραψε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ενώ τον ΟΒΙ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος του διοικητικού Συμβουλίου δημήτρης Χρόνης και ο Γενικός διευθυντής Παναγιώτης Κανελλόπουλος.

Η συνεργασία του δήμου Θεσσαλονίκης με τον ΟΒΙ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Authenticities», έχει κύριο σκοπό την ευαισθητοποίηση των δημοτών και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης σε θέματα που αφορούν στην καταπολέμηση του παραεμπορίου, στην καλλιέργεια κουλτούρας αγοράς αποκλειστικά αυθεντικών προϊόντων και αποφυγής ευκαιριακών αγορών παραποιημένων αγαθών, στη στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας καθώς και στη συμβολή όλων στην ενίσχυση της αξίας της διανοητικής Ιδιοκτησίας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Για ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της ανάδειξης της Θεσσαλονίκης ως αυθεντικής πόλης μίλησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, σημειώνοντας ότι το αυθεντικό παράγει υπεραξία και αυτή με τη σειρά της διαχέεται σε όλη την οικονομία, σε όλη την κοινωνία.

Ο κ. Ζέρβας σημείωσε ότι η παρούσα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης έχει θέσει στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου τα ζητήματα που αφορούν στην καταπολέμηση του παραεμπορίου, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις επιτυχίες που έχει καταγράψει σε αυτόν τον τομέα η δημοτική Αστυνομία.

«Σε κάθε πρόβλημα, όμως, η λύση δεν μπορεί να προέλθει μόνον από την καταστολή και την αστυνόμευση. Έχει αξία να προσπαθήσουμε με τρόπο ώριμο και οργανωμένο να αλλάξουμε τα καταναλωτικά ήθη, τις καθημερινές πρακτικές και τις στιγμιαίες αποφάσεις των πολιτών. Μέσα από ένα πλέγμα ενεργειών να κάνουμε αντιληπτό και κατανοητό πως η προτίμηση αυθεντικών προϊόντων και η αποφυγή ευκαιριακών αγορών παραποιημένων αγαθών, πέρα από στάση ευθύνης, είναι στάση και πρακτική που ευνοεί την τοπική επιχειρηματικότητα», υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, τονίζοντας ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης μπαίνει στην προμετωπίδα αυτής της προσπάθειας. «Μας αφορά, νοιαζόμαστε, ενεργούμε», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ο Γενικός διευθυντής του ΟΒΙ

«Η Θεσσαλονίκη δεν είναι μια τυχαία πόλη. Έχει ιστορία 2.500 ετών. Από όλη αυτή την τεράστια ιστορική διαδρομή η πόλη έχει γνήσια αντιπροσωπευτικά μνημεία, αρχαία, βυζαντινά, νεοκλασικά. Είναι μια πράγματι ‘Αυθεντική Πόλη’», ανέφερε από την πλευρά του ο Γενικός διευθυντής του ΟΒΙ Παναγιώτης Κανελλόπουλος, προσθέτοντας: «Παράλληλα, η Θεσσαλονίκη είναι διαχρονικά ένα μεγάλο εμπορικό και οικονομικό κέντρο με το λιμάνι, τις βιομηχανίες, τις βιοτεχνίες.
Αυτά τα στοιχεία που συγκεντρώνει η πόλη είναι που μας ώθησαν να την προτείνουμε ως υποψήφια για το πρόγραμμα Authenticity του Ευρωπαϊκού Γραφείου διανοητικής Ιδιοκτησίας».

«Το αυθεντικό είναι αιώνιο»

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, δήμος Θεσσαλονίκης και ΟΒΙ συμφώνησαν σε ένα κοινό πλαίσιο δράσης, διάρκειας δύο ετών. Οι δράσεις θα επικεντρωθούν σε θετικά μηνύματα και στην προβολή της ιδέας της αυθεντικής πόλης (authenticity), συνεισφέροντας στη δημιουργία και διατήρηση ενός ζωντανού δικτύου ευρωπαϊκών πόλεων που προωθούν διαρκώς την αγορά αυθεντικών προϊόντων με κοινό σλόγκαν “The authentic is eternal” (το αυθεντικό είναι αιώνιο).

Στο πλαίσιο ενημερωτικής καμπάνιας με δέκτες τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί πλήθος ενημερωτικών εκδηλώσεων, σεμιναρίων των τοπικών διωκτικών αρχών (ΣδΟΕ, αστυνομία, τελωνείο, λιμεναρχείο), εκπαιδευτικών δράσεων σε σχολεία και πανεπιστήμια, ενώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η πραγματοποίηση διαγωνισμών και θεατρικών παραστάσεων στο πλαίσιο των φεστιβάλ της πόλης.

Εφαρμογή για κινητά

Στοχεύοντας στην ενεργή συμμετοχή όλων των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης, ο ΟΒΙ δημιούργησε mobile εφαρμογή (για Android/iOS) για την «εφαρμογή στην πράξη», με επιδίωξη τόσο την ad hoc ενημέρωση για τις δράσεις του Προγράμματος Authenticity όσο και τη δυνατότητα καταγγελίας συμβάντος παραποίησης και πειρατείας.

Το μνημόνιο Συνεργασίας περιλαμβάνει μια σειρά από σημεία κοινού ενδιαφέροντος για τους συνεργαζόμενους φορείς και εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού για την πάταξη των αρνητικών επιπτώσεων της παραποίησης/απομίμησης στα εμπορεύματα και τις υπηρεσίες, ώστε να προστατευθούν οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και η ευρωπαϊκή οικονομία.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του EUIPO οι απώλειες εσόδων αγγίζουν έως και 60 δις ευρώ κάθε χρόνο σε όλη την ΕΕ λόγω του φαινομένου παραποίησης σε 11 βασικούς τομείς της οικονομίας, με κυριότερους κλάδους που βάλλονται να είναι αυτοί της ένδυσης, της υπόδησης, των φαρμάκων και των καλλυντικών.

Η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, παρουσία εκπροσώπων από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό, το Οικονομικό και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που επίσης θα συμμετάσχουν στην υλοποίηση του προγράμματος.

Το πρόγραμμα «Authenticities» αποτελεί συντονισμένη προσπάθεια του Γραφείου διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης – European Union Intellectual Property Office (EUIPO) σε συνεργασία με τα γραφεία διανοητικής Ιδιοκτησίας (πατέντες, designs, trademarks) των χωρών μελών της Ε.Ε. για την καλλιέργεια στους ευρωπαίους πολίτες νοοτροπίας αγοράς αυθεντικών προϊόντων.