Skip to main content

«ThessalonikiForward» από τη ΝΔ

Η πρόταση της ψηφιακής στρατηγικής της ΝΔ με τον τίτλο «ThessalonikiForward», που αφορά την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε, απόψε, παρουσία του αντιπροέδρου του κόμματος Δ.Αβραμόπο

Την πρόταση της ψηφιακής στρατηγικής της ΝΔ με τον τίτλο «ThessalonikiForward», που αφορά την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, παρουσίασαν ο Αντιπρόεδρος του κόμματος Δημήτρης Αβραμόπουλος, η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστικής Ανάπτυξης, Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Αναπληρωτής Γραμματέας Παραγωγικών Τομέων του κόμματος, Στράτος Σιμόπουλος.

Η κεντρική ιδέα της πρότασης «ThessalonikiForward» είναι η καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως ενός αναγνωρίσιμου και ελκυστικού τουριστικού προορισμού, τόσο εντός, όσο κυρίως εκτός Ελλάδος. Πρόκειται ουσιαστικά για την «ηλεκτρονική υπογραφή» της πόλης (Signature Link), η οποία μπορεί να προστίθεται στα e-mails και στις ιστοσελίδες επιχειρήσεων, φορέων, ακόμα και blogs. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί η εικαστική πρόταση και η δημιουργία της σχετικής ιστοσελίδας (www.thessalonikiforward.gr).

Το «ThessalonikiForward» «έρχεται να καλύψει ένα κενό, αφού σαν σκοπό του έχει, να καθιερωθεί η Θεσσαλονίκη, ως αναγνωρίσιμος και ελκυστικός τουριστικός προορισμός για τους ξένους αλλά και για τους Έλληνες επισκέπτες. Αποβλέπει δε, στο να αποκτήσει η πόλη “ηλεκτρονική υπογραφή”» σημείωσε κατά την ομιλία του ο κ. Αβραμόπουλος.

Όπως είπε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, με τη σημαντική πρωτοβουλία του κόμματος , ανοίγει ο δρόμος, για να πάρει η Θεσσαλονίκη το μέλλον στα χέρια της. «Και αυτό, σε μια περίοδο γενικευμένης ύφεσης, της χειρότερης που έχει βιώσει η χώρα μας μεταπολεμικά. Σε αυτήν την συγκυρία, η Θεσσαλονίκη επιλέγει να “τραβήξει” μπροστά, όπως υποδηλώνει και το λογότυπο αυτής της πρωτοβουλίας» τόνισε.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Σιμόπουλος εξήγησε πως το «ThessalonikiForward» είναι ένα εργαλείο τουριστικής προβολής, που για να επιτύχει το στόχο του αξιοποιεί τις πιο σύγχρονες εξελίξεις της κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Όπως είπε ο κ. Σιμόπουλος, πρόκειται ουσιαστικά για μια καμπάνια της τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης στο διαδίκτυο και στηρίζεται στην ιδέα ότι από τη Θεσσαλονίκη στέλνονται καθημερινά προς το εξωτερικό χιλιάδες mails. Ως παράδειγμα, ο κ. Σιμόπουλος ανέφερε: «με μια χονδρική προσέγγιση, καταλήξαμε ότι έως και 65.000 mails φεύγουν κάθε μήνα από τους υπολογιστές των μελών του ΣΕΒΕ. Προσθέστε στον αριθμό αυτό τα mails από τις Πανεπιστημιακές Σχολές, τους ξενοδόχους, τα μέλη των επιμελητηρίων, ιδίως των διμερών, όπως και από ιδιώτες και δημόσιους φορείς για να καταλήξετε ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ μεγάλο».

Ο κ. Σιμόπουλος διευκρίνισε πως η ΝΔ δεν επιχειρει να υποκαταστήσει τους φορείς της πόλης, αλλά να ενώσει τις δυνάμεις της μαζί τους, «διότι ο κατακερματισμός και η αδυναμία συντονισμού έχουν οδηγήσει τη Θεσσαλονίκη στην απώλεια πολλών ευκαιριών» τόνισε. Η πρόταση, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του Thessaloniki Forward από τη Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων της Νέας Δημοκρατίας, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο,  ανταποκρίνεται στις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα αποτελεί προσκλητήριο για συστράτευση φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών, ώστε να μπορέσει η πόλη να αναπτυχθεί.

Από την πλευρά της η κα Κεφαλογιάννη τόνισε πως αναμφισβήτητα αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης city break στην περιοχή των Βαλκανίων, ωστόσο, όπως είπε, δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την κρίση. Η κα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα οποία, το πρώτο εννεάμηνο του 2010, οι πληρότητες έπεσαν κατά 12,4%, ενώ ο τζίρος των ξενοδοχείων κατά  19%. Μάλιστα, όπως τόνισε, σημαντική ήταν η επιρροή που καταγράφηκε και μετά από τις βίαιες διαδηλώσεις του περασμένου Μαΐου στην Αθήνα. «Την επομένη των διαδηλώσεων ακυρώθηκαν 10.000 διανυκτερεύσεις, ενώ με κάθε διαδήλωση που ανακοινώνεται ότι θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, αυτομάτως σημειώνονται ακυρώσεις κρατήσεων στα ξενοδοχεία της τάξης του 3 έως 10%» επεσήμανε η κα Κεφαλογιάννη.

Η ίδια εξαπέλυσε βολές κατά της κυβέρνησης, λέγοντας πως δείχνει να μην θορυβείται από την περσινή κάμψη της τουριστικής κίνησης. «Είναι τελείως αποστασιοποιημένη από τους επαγγελματίες του τουρισμού της Θεσσαλονίκης» ανέφερε.Εικόνα εγκατάλειψης στην Θεσσαλονίκη όσο αφορά και στη διείσδυσή της σε ξένες, εκτός Βαλκανίων αγορές, παρατηρεί η κα Κεφαλογιάννη, η οποία επικαλέστηκε δημοσίευμα της εφημερίδας «Μακεδονία», σύμφωνα με το οποίο περίπου 350.000 Αμερικανούς που έρχονται ετησίως στην Ελλάδα, ελάχιστοι είναι εκείνοι που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη ή την Χαλκιδική  (στα στοιχεία αυτά δεν υπολογίζονται οι ομογενείς). «Το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και στην κρουαζιέρα. Ελάχιστα από τα δεκάδες πακέτα στην αμερικάνικη αγορά για τη Μεσόγειο, περιλαμβάνουν τη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα» υπογράμμισε.

«Οι τοπικοί δρώντες, όπως είναι η Αυτοδιοίκηση, η Ένωση Ξενοδόχων και ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ της πόλης, έχουν αφεθεί μόνοι στην προσπάθεια τόνωσης της τουριστικής δραστηριότητας της πόλης. Παράδειγμα, όπως είπε είναι «η σημαντική πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, κ. Τζιτζικώστα, προς τον Πρόεδρο της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού της Μόσχας, να προβάλει τη Θεσσαλονίκη ως τιμώμενη πόλη το 2012 με αφορμή και τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης.  Θεωρώ τέτοιες πρωτοβουλίες προβολής και προώθησης εξαιρετικά σημαντικές. Μπορεί να έχουν πολύ θετικά αποτελέσματα» δήλωσε.

Τζιτζικώστας: Ο τουρισμός διέξοδος προς την ανάπτυξη

«Στη δύσκολη συγκρυρία που διανύουμε, ο τουρισμός αποτελεί μια σημαντική διέξοδο από την κρίση», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Κ.Μακεδονίας και αναπληρωτής πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, υπογραμίζοντας πως για να αναπτυχθεί ο τουρισμός της πόλης απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια και συλλογική δουλειά.

«Δεν χωράνε μικροκομματικές σκοπιμότητες ως προς τον τουρισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ «έχει εξαφανίσει τη Θεσσαλονίκη από τον τουριστικό χάρτη της χώρας, με τον αποκλεισμό του λιμανιού και την κατάργηση δρομολογίων του ΟΣΕ προς την Κωνσταντινούπολη και τις βαλκανικές χώρες».

Τέλος, εξέφρασε την πεποίθησή του, πως το πρόγραμμα «Thessaloniki Forward», πολύ σύντομα θα κληθεί να υλοποιηθεί από τη ΝΔ, ως κυβέρνηση.

Κατά την ομιλία του ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, υπογράμμισε ότι η νέα δημοτική αρχή από την πρώτη στιγμή έχει θέσει ως προτεραιότητα το ζήτημα τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης, ενώ τόνισε πως θα στεθεί αρωγός στην προσπάθεια της ΝΔ και ο δήμος θα κάνει ότι μπορεί για να προβληθεί στο εξωτερικό η πόλη.

«Το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε είναι μια δυναμική ιδέα, που δίνει τη βάση για να ξεκινήσουμε την αναζήτηση για την εξωστρέφεια», δήλωσε από το βήμα ο δήμαρχος Βόλβης, Δημήτρης Γαλαμάτης, επισημαίνοντας πως από εδώ και στο εξής πρέπει να δοθεί έμφαση στην τουριστική προβολή ευρύτερης της περιοχής και όχι μόνο της Θεσσαλονίκης.

«Η προσπάθεια της ΝΔ αποτελεί ένα θετικό δείγμα και δίνει το στίγμα ότι ο τουρισμός δεν πρέπει να έχει πολιτικό χρώμα, αλλά απαιτεί να συμφωνήσουν όλα τα κόμματα σε μια κοινή πολιτική με ορίζοντα δεκαετίας», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέας Ανδρεάδης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη σύστασης ενός υπουργείου Τουρισμού παρά τω πρωθυπουργό, με αυξημένες αρμοδιότητες. «Απαιτείται να ακολουθήσουμε μια κοινή τουριστική στρατηγική, η οποία να μην αλλάζει κάθε φορά που έχουμε μια καινούρια κυβέρνηση και ο ΕΟΤ πρέπει να αντικατασταθεί από μια ιδιωτική εταιρεία marketing, με συμμετοχή του Δημοσίου», τόνισε, ενώ συμπλήρωσε ότι «η επόμενη ημέρα πρέπει να μας βρει όλους καθισμένους σε ένα τραπέζι, για να συμφωνήσουμε σε ένα 10ετές σχέδιο τουριστικής ανάπυξης και να βάλουμε στόχο να γίνουμε η πρώτη δύναμη στον κόσμο».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη είναι παντελώς άνγωστη στο εξωτερικό, καθώς της λείπει η ταυτότητα και μια στοχευμένη πολιτική marketing. «Η σημερινή πρωτοβουλία είναι αξιέπαινη και κινείται στην σωστή κατεύθυνση», δήλωσε, απευθύνοντας παράλληλα κάλεσμα σε όλους τους τοπικούς και πολιτικούς φορείς για συστράτευση και συνεργασία, προκειμένου να υπάρξει μια κοινή τουριστική πολιτική.

«Πρωτοβουλίες όπως η σημερινή, μπορούν να συνεισφέρουν στην αναπτυξιακή πορεία τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και της χώρας, ωστόσο θα πρέπει όλες οι ιδέες να ενταχθούν μέσα σε έναν ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), Νίκος Πέντζος.

«Οι εξαγωγές συμβαδίζουν με τον τουρισμό. Εμείς έχουμε έτοιμη πρόταση το "business with pleasure" και θα ήταν ιδιαίτερα θετικό να ενταχθεί η πρωτοβουλία μας κάτω από την ομπρέλα του "Thessaloniki Forward"», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Δημήτρης Λακασάς.