Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: «ΝΑΙ» ΣΤΟΝ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΥ ΑΞΟΝΑ

Φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και έρευνας θα συνυπογράψουν σύμφωνο συνεργασίας με στόχο την προώθηση υλοποίησης σχεδίου ολοκληρωμένου ανασχεδιασμού.

Προτάσεις ανασχεδιασμού του Ανατολικού Οριζόντιου Άξονα, ενός σημαντικού αστικού οδικού άξονα της Θεσσαλονίκης προέκυψαν από τη συνεργασία φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης και έρευνας, στο πλαίσιο του έργου REMEDIO - "Εφαρμογή καινοτόμων συγκοινωνιακών λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος σε πόλεις της Μεσογείου".

Το έργο διήρκεσε τρία χρόνια, υλοποιήθηκε από την Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης - Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Μεσογειακής Συνεργασίας ΙΝΤERREG MED 2014-2020.

Για τις προτάσεις επανασχεδιασμού του Ανατολικού Οριζόντιου Άξονα - από την οδό Εθνικής Αντιστάσεως, τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, τη Λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου Α’ και την οδό Μανόλη Ανδρόνικου και βελτίωσης της εξυπηρέτησης των αναγκών των κατοίκων, των εργαζόμενων, των επιχειρηματιών και των επισκεπτών συνεργάστηκαν το Εργαστήριο Φυσικής της Ατμόσφαιρας του ΑΠΘ, το Ινστιτούτο Μεταφορών Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και οι δήμοι Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς.

Τα αποτελέσματα της διεπιστημονικής συνεργασίας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, παρουσιάστηκαν σε τελική ημερίδα του έργου, στη διάρκεια της οποίας τονίστηκε ότι οι προτάσεις προβλέπουν ανασχεδιασμό του Ανατολικού Οριζόντιου Άξονα με τρόπο που δεν θα διαιρεί την πόλη, αλλά θα δημιουργεί μία συνεκτική γραμμική γειτονιά.

Παρουσιάστηκαν επίσης οι λύσεις ανακατανομής του δημόσιου χώρου, ως συνιστώσες ενός μοντέλου εφαρμογής που μπορεί να επαναληφθεί σε άλλους αστικούς άξονες για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, την αναβάθμιση του μικροκλίματος των γειτονιών, την αξιοποίηση των ανοικτών κήπων και την υιοθέτηση καινοτόμων δράσεων.

Η τοπική αυτοδιοίκηση πιο επιτακτικά από το παρελθόν καλείται να σχεδιάσει και να υλοποιήσει δράσεις που θα βελτιώσουν τη ζωή των πολιτών της, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και την προστασία του περιβάλλοντος, ανέφερε η Πρόεδρος της ΜΑΘ ΑΑΕ ΟΤΑ, Μαρία Καραγιάννη στην ομιλία της.

Με το έργο REMEDIO προσεγγίστηκε η ολοκληρωμένη ανάταξη ενός βεβαρημένου αστικού άξονα της πόλης, από την πλευρά της κυκλοφορίας, της ρύπανσης και του θορύβου που επιβαρύνουν την ποιότητα ζωής χιλιάδων ανθρώπων κατά μήκος του αστικού άξονα, εξήγησε ο διευθύνων Σύμβουλος της ΜΑΘ ΑΑΕ ΟΤΑ, Χρυσόστομος Καλογήρου.

Το σχέδιο, σύμφωνα με τον κ. Καλογήρου, προβλέπει την ολοκληρωμένη ανάταξη για τη μετατροπή του δρόμου από έναν διάδρομο κυκλοφορίας ΙΧ, σε μία γραμμική γειτονιά φιλική σε όλους.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη συμμετοχική διαδικασία από την οποία προέκυψε το σχέδιο, με πολλά στάδια διαβούλευσης στα οποία πήραν μέρος δημόσιοι φορείς αρμοδιότητας, φορείς αντιπροσωπευτικοί των επιχειρηματιών, των εργαζόμενων, των δημόσιων συγκοινωνιών, των ιδιοκτητών ακινήτων, αλλά και των πολιτών και κατοίκων με διακίνηση ερωτηματολογίων.

Σε στρογγυλό τραπέζι που ακολούθησε οι εκπρόσωποι της ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ, του ΕΚΕΤΑ, του ΑΠΘ, του Δήμου Καλαμαριάς, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ και της Εγνατία Οδός Α.Ε. συμφώνησαν στη συνυπογραφή συμφώνου συνεργασίας με στόχο τη σύμπλευση των φορέων για την προώθηση υλοποίησης του σχεδίου ολοκληρωμένου ανασχεδιασμού του Ανατολικού Οριζόντιου Άξονα της Θεσσαλονίκης.

Μεταξύ άλλων εισηγήσεις και παρεμβάσεις στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Alpha Marketing έγιναν από τους αντιδημάρχους Τεχνικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Μάκη Κυριζίδη και Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμαριάς, Ναταλία Παντελίδου και από τους δρ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια Ερευνών & Αναπληρώτρια Διευθύντρια ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ και Ιωάννη Τσιωνά, διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. ΑΕ).

Στο διακρατικό πρόγραμμα Μεσογειακής Συνεργασίας ΙΝΤERREG MED 2014-2020 συμμετείχαν οκτώ φορείς και ερευνητικά ινστιτούτα από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Κροατία.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ