Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΕ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΑ

Σε διαβούλευση η νέα κανονιστική για τον κοινόχρηστο χώρο. Οι αλλαγές που προωθεί ο δήμος για τα υαλοπετάσματα, θα επιβάλλεται εφάπαξ ειδικό τέλος

Αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο για τις ρυθμίσεις και προϋποθέσεις χρήσης κοινόχρηστου χώρου για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων προτείνει ο δήμος Θεσσαλονίκης, εν μέσω πανδημίας και την ώρα που ο κλάδος της εστίασης έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα με τα απανωτά lockdown.

Εδώ και ένα χρόνο, οι αντιδήμαρχοι Οικονομικών  Μιχάλης Κούπκας και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργος Αβαρλής χειρίστηκαν τη νέα κανονιστική, την οποία έχουν θέσει ήδη σε δημόσια διαβούλευση.

Οι υπηρεσίες του δήμου κωδικοποίησαν σε ένα «ενιαίο κείμενο παλιές διατάξεις καταργώντας ταυτόχρονα γενικές κανονιστικές διατάξεις γενικού ή ειδικού περιεχομένου οι οποίες αντιτίθονταν στις διατάξεις της παρούσας ή αλληλεπικαλύπτονταν και ενσωμάτωσε νέες», ώστε, όπως αναφέρει η δημοτική αρχή, να προκύψει ένα αναλυτικό εγχειρίδιο των ισχυουσών όρων και κανόνων.

Μεταξύ των αλλαγών που προτείνονται και έχουν προκαλέσει συζητήσεις είναι το πάκτωμα των υαλοπετασμάτων, που σήμερα με τις ισχύουσες διατάξεις δεν επιτρέπεται, με αποτέλεσμα όσοι επιχειρηματίες το κάνουν, να τους επιβάλλονται πρόστιμα. Παράλληλα, όμως, ο δήμος σε αντιστάθμισμα του πακτώματος των υαλοπετασμάτων προχωρά στην εφαρμογή ενός ειδικού τέλους, 50 ευρώ το γραμμικό μέτρο, ώστε, σε περίπτωση αποχώρησης κάποιας επιχείρησης, από το ποσό αυτό να αποκαθίστανται οι ζημιές στον κοινόχρηστο χώρο. Επίσης, μεταξύ των αλλαγών που φέρνει ο δήμος είναι η δυνατότητα επέκτασης τραπεζοκαθισμάτων στις γωνίες οδών όπου έχει γίνει διαπλάτυνση του πεζοδρομίου (σ.σ. στις λεγόμενες «φούσκες»). Οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι πάντως ξεκαθαρίζουν ότι σε καμία περίπτωση δεν μειώνεται ο χώρος για τους πεζούς, ενώ παράλληλα στηρίζεται η επιχειρηματικότητα, στην οποία όμως μπαίνουν κανόνες.

Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες για την έγκριση της νέας κανονιστικής, προκειμένου όταν ανοίξει η εστίαση, η οποία παραμένει κλειστή λόγω κορωνοϊού, να τεθεί σε εφαρμογή. Η πλήρη όμως εφαρμογή της, αφού λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, θα εξαρτηθεί και από το εάν η κυβέρνηση όταν προχωρήσει στο άνοιγμα της εστίασης, επαναφέρει τις διατάξεις, που είχαν τεθεί σε ισχύ μετά το πρώτο lockdown, για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας που έδινε τη δυνατότητα στους δήμους να δώσουν επιπλέον χώρο για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

«Ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα αλλά με κανόνες» αναφέρει χαρακτηριστικά στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας επισημαίνοντας ότι «πρέπει να στηρίξουμε δυναμικά την επιχειρηματικότητα στον κλάδο της εστίασης και της ψυχαγωγίας ειδικά στη δύσκολη αυτήν περίοδο, χωρίς όμως αυτό να ακυρώνει το δικαίωμα του πολίτη στον ελεύθερο χώρο».

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής και πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Γιώργος Αβαρλής τονίζει στη Voria.gr ότι «με τις αλλαγές που προωθούνται και κυρίως και με την τοποθέτηση υαλοπετασμάτων θα περιοριστεί η παραβατικότητα καθώς ο επιχειρηματίας δεν θα έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει σε επιπλέον χώρο τραπεζοκαθίσματα».

Σύμφωνα με τους δύο αντιδημάρχους Μιχάλη Κούπκα και Γιώργου Αβαρλή οι βασικές αλλαγές που προτείνονται είναι οι εξής:

- Σε γωνίες οδών που απαγορεύεται η κατάληψη πεζοδρομίου σε μία από τις δύο οδούς, απαγορεύεται επίσης και στη συμβολή αυτών
- Τα σκιάδια ενός καταστήματος μπορούν να εφάπτονται μεταξύ τους, απαγορεύεται όμως η τοποθέτηση καναλιών για την απορροή των ομβρίων υδάτων. Θα είναι ομοιόμορφα ως προς τα υλικά, τον τρόπο κατασκευής τη μορφή / γεωμετρία, το ύψος τους και το χρώμα. Το ύφασμα των σκιαδίων θα είναι μονόχρωμο και ανοιχτόχρωμο, στις αποχρώσεις του λευκού - υπόλευκου
- Οι ανεμοφράκτες τοποθετούνται προαιρετικά εντός του χώρου κατάληψης σε πεζοδρόμους ή σε πεζοδρόμια πλάτους τουλάχιστον 4 μέτρων, κατόπιν έγκρισης από την αρμόδια υπηρεσία. Το προστατευτικό πέτασμα μπορεί για λόγους σταθερότητας να πακτώνεται στο πεζοδρόμιο. Επίσης, απαγορεύεται η συνένωση ανεμοφρακτών με άλλες κατασκευές (νάυλον – τέντες κλπ.) με σκοπό τη δημιουργία περίκλειστου χώρου. Μεταξύ ανεμοφρακτών και ομπρελών ή τεντών θα πρέπει να υπάρχει κενό τουλάχιστον ενός μέτρου.
- Σε γωνίες οδών όπου έχει γίνει διαπλάτυνση του πεζοδρομίου («φούσκα»), επιτρέπεται η κατάληψη επάνω στη διαπλάτυνση μόνο εφόσον δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης και κατόπιν αυτοψίας από την αρμόδια υπηρεσία.
- Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο πλαίσιο για τις στοές στον άξονα της Αριστοτέλους, οι οποίες θα παραμείνουν ανοιχτές χωρίς να επιτρέπεται η παραχώρηση χώρου.

Ο αντιδήμαρχος Γιώργος Αβαρλής εξηγεί τέλος ότι με τη νέα κανονιστική που προωθείται θα υπάρχει ένα πλαίσιο για όλη την πόλη, τονίζοντας πως «μέχρι τώρα δεν υπήρχαν κανονιστικές για τις αναπλασμένες και υπό ανάπλαση περιοχές». Οι αναπλασμένες και οι υπό ανάπλαση περιοχές θα μπορούν να αναπτύξουν τραπεζοκαθίσματα μετά από έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και την Εφορεία Νεότερων Μνημείων.

Δείτε το προσχέδιο της νέας κανονιστικής που έχει θέσει προς διαβούλευση ο δήμος Θεσσαλονίκης εδώ

Το προσχέδιο της νέας κανονιστικής πράξης για τη χρήση των κοινόχρηστων χώρων θα βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι και τις 15 Ιανουαρίου 2020. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης ή εκπρόσωπος φορέα θα μπορεί να καταθέτει τις επισημάνσεις ή τις πιθανές προτάσεις του προς τη διεύθυνση Εξυπηρέτησης Επιχειρηματία του δήμου Θεσσαλονίκης στο email: salonepix@gmail.com.

Αμέσως μετά θα ακολουθήσει δεύτερο στάδιο διαβούλευσης με τηλεδιάσκεψη στο πλαίσιο των εργασιών της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες, ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας έχει δώσει κατεύθυνση για εξαντλητικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους για τη νέα κανονιστική.

Στη συνέχεια, αφού λάβει το πράσινο φως από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, η κανονιστική θα κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο και για την έγκρισή της απαιτείται διευρυμένη πλειοψηφία, δηλαδή τα 3/5 των μελών του Σώματος. Στη συνέχεια τέλος αποστέλλεται προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, προκειμένου να ξεκινήσει η εφαρμογή της.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ