Skip to main content

Θετικά μηνύματα για τις start ups της Θεσσαλονίκης

Δημιουργικά συμπεράσματα από το εργαστήριο του προγράμματος της Εθνικής Τράπεζας «NBG Business Seeds», με τη συνεργασία του ΑΠΘ και του «ΟK!Thess».

Το περασμένο τριήμερο η κοινή γνώμη στη Θεσσαλονίκη είχε θέματα να ασχοληθεί. Πρωτίστως με τα προβλήματα που δημιούργησε η πολυήμερη έλλειψη νερού από τη βλάβη του αγωγού της ΕΥΑΘ, που λόγω της μεγάλης της διάρκειας  λειτούργησε διαλυτικά στην κοινωνία. Το θέμα προφανώς θα παραμείνει στην επικαιρότητα, αφού όλοι οι εμπλεκόμενοι αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν ευθύνες, οι οποίες θα αναζητηθούν και θα αποδοθούν. Δευτερευόντως, η πόλη ασχολήθηκε με τον μαραθώνιο της Κυριακής, στον οποίο συμμετείχαν περί τους 20.000 δρομείς. Η συγκεκριμένη αθλητική εκδήλωση στους δρόμους της πόλης συνέπεσε με την κυριακάτικη λειτουργία της αγοράς, την οποία επηρέασε αρνητικά, καθώς το κέντρο παρέμεινε όλο το πρωί κλειστό, με την πρόσβαση να είναι σχεδόν αδύνατη μέχρι το μεσημέρι. Αν υπήρχε «χρυσό βατόμουρο» συντονισμού, τη φετινή Πρωταπριλιά θα έπρεπε να απονεμηθεί στη Θεσσαλονίκη!

Στη «σκιά» αυτών των γεγονότων, που λόγω της φύσεως τους απασχολούν ευρύτατα τμήματα της κοινωνίας και επομένως της κοινής γνώμης, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της προθερμοκοιτίδας του δήμου Θεσσαλονίκης «OK! Thess», στην περιοχή του Ποσειδωνίου Αθλητικού Κέντρου, το δεύτερο τριήμερο «Match & Develop a Startup». Από την Παρασκευή 30 Μαρτίου μέχρι την Κυριακή 1 Απριλίου 35 ερευνητικές ομάδες και νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups) με 75 μέλη από τη Θεσσαλονίκη, συμμετείχαν στο εργαστήριο που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος της Εθνικής Τράπεζας «NBG Business Seeds», σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και το «ΟK!Thess». Στόχος του εργαστηρίου ήταν να βοηθήσει τις ομάδες αφενός να εξελίξουν το επιχειρηματικό τους πλάνο και να δικτυωθούν στη διαδικασία αναζήτησης επενδυτικών κεφαλαίων, συνεργατών και πελατών, ενώ αφετέρου να οργανώσουν σε επαγγελματική βάση τις παρουσιάσεις τους. Από τη σύνταξη αξιόπιστου business plan, μέχρι την αντιμετώπιση νομικών ζητημάτων και την αξιοποίηση επικοινωνιακών δυνατοτήτων βρέθηκαν στο προσκήνιο, ώστε να επιτευχθεί ο τελικός στόχος, που είναι τριπλός: η σωστή οργάνωση μιας επιχείρησης, η δημιουργία εμπορεύσιμων προϊόντων και υπηρεσιών και η έξοδος στην αγορά.

Η ατμόσφαιρα ήταν εξαιρετικά δημιουργική και τα μηνύματα θετικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι άνθρωποι οι οποίοι παρακολουθούν από κοντά αυτή τη «νέα σκηνή» επιχειρηματικών προσπαθειών (start ups κ.λπ.) στη Θεσσαλονίκη επισήμαναν στη Voria.gr ότι το τελευταίο διάστημα η θερμοκρασία στις διάφορες συναντήσεις και διαδικασίες διαρκώς ανεβαίνει, καθώς η προσμονή ότι θα συμβούν στο αμέσως προσεχές μέλλον δημιουργικά πράγματα είναι μεγάλοι. «Όλοι νιώθουν ότι ωρίμασε ο καιρός να εξελιχθούν σε επιχειρηματική και οικονομική βάση ιδέες και προσπάθειες που βρίσκονται εδώ και αρκετό καιρό σε φάση επεξεργασίας, ενώ ορατή είναι και η διάθεση συνεργασιών και συνεργιών» είναι η άποψη που μεταφέρεται στη voria.gr, αλλά φυσικά μένει να αποδειχθεί. Θα είναι το 2018 έτος –σταθμός για τη νεοφυή επιχειρηματικότητα στη Θεσσαλονίκη και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα;

Οι παλιοί συμβουλεύουν τους νέους 

Ένα στοιχείο του τελευταίου τριημέρου, που συνηγορεί ότι μπαίνουμε, πλέον, σε φάση ωρίμανσης του νέου μαγικού για τη Θεσσαλονίκη κόσμου των νεοφυών επιχειρήσεων, είναι η διαδικασία του mentroring που πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου. Στελέχη από γνωστές επιχειρήσεις της πόλης, αλλά και αναγνωρισμένους φορείς συνεργάστηκαν γύρω από ένα τραπέζι με τις 35 ομάδες κάνοντας παρατηρήσεις και δίνοντας συμβουλές, πέρα από τη θεωρία απευθείας από τον κόσμο της αγοράς και της πραγματικής οικονομίας. Είναι σαφές ότι πέραν όλων των άλλων τα στελέχη των εταιριών που συμμετείχαν είχαν τα μάτια τους ανοιχτά προς άγραν συνεργασιών, αφού πάντα οι νέες ιδέες και το «νέο αίμα» ενδιαφέρει τις σοβαρές επιχειρήσεις, που γνωρίζουν ότι η εξέλιξη οφείλει να είναι διαρκής, καθώς μόνο η «πέτρα που κυλάει δεν χορταριάζει».   

Συγκεκριμένα στη διαδικασία του mentoring συμμετείχαν οι ακόλουθες εταιρείες και στελέχη: η κ. Μαρία Ράμμου και ο κ. Αλλέξανδρος Αχιλλεύς από τη Veltio, οι κύριοι Αμανατίδης, Βαφειάδης και Ταξλίδης από την Epsilon Net, ο κ. Αλέξανδρος Τριανταφύλλης από τη Βιοζοκάτ, ο κ. Θωμάς Δούζης από την Έργον, ο κ. Χρήστος Τσικούδας από την Logismos, ο κ. Τζάκο Καράσσο από την Agnotis, o κ. Σταύρος Βολογιαννίδης από τη DataScouting, ο κ. Γιώργος Μπουζιανάς από τη Fieldscale, ο κ. Λευτέρης Tσακιριδης από τη Dataways, ο κ. Νικος Κανόπουλος από τη Brite Solar Technologies, ο κ. Απόστολος Κριτικός από την Opencoffee, ο κ. Νίκος Παπανώτας από την Geekbot, ο κ. Κωνσταντίνος Στρουμπάκης από την Apifon, ο κ. Κώστας Βασιλείου από την Schoox, ο κ. Αλέξανδρος Παπαποστόλου από την Papapostolou Healthcare Technologies, ο κ. Νίκος Τακάς από τη Thermi, ο κ. Δημήτρης Τζοβάρας από το ΕΚΕΤΑ, ο κ. Αλέκος Στρατίδης από την Εθνική Τράπεζα, η κ. Χαρά Δαούτη από το δικηγορικό γραφείο Λαμπαδάριος, η κ. Σοφία Τσακίρη και ο κ. Μανόλης Χατζηγιάννης από το Γραφείο Μεταφοράς Τεχνολογίας του ΑΠΘ, ο κ. Γιάννης Κωνσταντακόπουλος από τη Porcupine Colors, ο κ. Πατροκλος Αργυρούδης από τη Census, η κ. Φαίη Ορφανού από Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και ο κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου από τη Microsoft. Επίσης στη διαδικασία συμμετείχε ο κ. Olivier Dovergne από του ελληνογαλλικό δίκτυο καινοτομίας Mazzinov, το οποίο «τρέχει» η γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα. Γι’ αυτό το παρόν έδωσε το πρωί του στις εγκαταστάσεις του «Ok!Thess» ο Γάλλος πρέσβης στη χώρα μας κ. Christophe Chantepy.