Skip to main content

Θετικός ο Τσιόδρας για άνοιγμα των δημοτικών - Τη Δευτέρα οι αποφάσεις

Ο καθηγητής τόνισε πως υπάρχουν περισσότερα οφέλη από τους κινδύνους, ενώ αναφέρθηκε σε πέντε επιστημονικά επιχειρήματα για το άνοιγμά τους.

Θετικός στην επιστροφή των μαθητών του δημοτικού στα σχολεία εμφανίστηκε ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας, κατά την τακτική του ενημέρωση.

Ο κ. Τσιόδρας αφού ανέφερε πέντε επιχειρήματα της επιστημονικής κοινότητας σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, τόνισε πως το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά παραμένει δίλημμα, ωστόσο αυτή είναι η καταλληλότερη εποχή.

«Υπάρχουν οφέλη περισσότερα από τους κινδύνους» σημείωσε ο κ. Τσιόδρας, λέγοντας πως συνυπολογίζεται και το οικονομικό κόστος από την παράταση των κλειστών σχολείων. «Τα παιδιά μπορούν να επιστρέψουν στα δημοτικά με κανόνες υγιεινής» επεσήμανε, κρίνοντας παράλληλα αναγκαίο τον συνεχή έλεγχο και την εκτίμηση των δεδομένων.

Πάντως για το ζήτημα, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε πως οι αποφάσεις για τα δημοτικά σχολεία θα γίνουν την ερχόμενη Δευτέρα.

Αναφερόμενος σε γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο για λόγους ασφάλειας, ο κ. Τσιόδρας είπε: «Πρέπει να εστιάσουμε στις καταλληλότερες επιλογές βάσει των έως τώρα διαθέσιμων δεδομένων αλλά και των αναγκών των παιδιών. Θα προσπαθήσω γρήγορα να αναλύσω τα επιχειρήματα και να εξετάσω τις αγωνίες όλων μας για τα μικρά παιδιά, προσπαθώντας να κρατήσω μια ακριβοδίκαιη και κατά το δυνατόν ορθή επιστημονική στάση, μέσα σε κάποιες αβεβαιότητες που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν σε σχέση με τον ιό».

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στα πέντε επιχειρήματα των επιστημόνων:

1) υπάρχει μία κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση ιδίως για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων

2) υπάρχει ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Μελέτες του  εξωτερικού, ανέφερε ο καθηγητής, έδειξαν ότι η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση είτε δεν παρακολουθούσε πλήρως τα διαδικτυακά μαθήματα. Σε κάποιες χώρες έως και το 75% των μαθητών δεν ολοκλήρωναν τις εργασίες που τους ανατίθεντο.

3) αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις στην ψυχική και την πνευματική υγεία των παιδιών με εμφάνιση άγχος, απομόνωση και εθισμός στο διαδίκτυο. «Μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών» σημείωσε ο καθηγήτης.

4) υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία. Επικαλούμενος ανακοινώσεις της UNICEF είπε ότι ο Οργανισμός συνέστησε να συνεξετάζουν οι αρχές και η πολιτική ηγεσία τα οφέλη και τους κινδύνους στην εκπαίδευση, τη δημόσια υγεία, τις επιπτώσεις σε κοινωνικοοικονομικά μεγέθη. «Τι θα λειτουργήσει προς το καλύτερο συμφέρον του κάθε παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος ξεχωριστά είναι το κρίσιμο ερώτημα» ανέφερε ο καθηγητής.

5) Τέλος, είπε πως είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Ο κ. Τσιόδρας ανέφερε πως μπορεί να θεωρούμε πως είναι ασφαλέστερο για ένα παιδί να μην πάει στο σχολείο λόγω κορωνοϊού, ωστόσο όταν βγαίνει να παίξει έξω, βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που δεν ελέγχεται και μπορεί πιο εύκολα να εκτεθεί στον ιό.

«Οριζόντιες αποφάσεις σχετικά με τα σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολο να λαμβάνονται σε αυτή τη φάση» πρόσθεσε και τόνισε πως πέραν των αρχών και της πολιτικής ηγεσίας, η επιστροφή του εκάστοτε μαθητή στο σχολείο άπτεται στις αποφάσεις των γονέων.