Skip to main content

Θύματα του ιού και τα συνεργεία, χειρόφρενο οι Θεσσαλονικείς στη συντήρηση ΙΧ

Μειωμένοι τζίροι και πελάτες που επιδιορθώνουν τα απολύτως απαραίτητα λόγω κορωνοϊού - «Παράθυρο» για τα συνεργεία η ηλεκτροκίνηση.

Από τα… δίχτυα του κορωνοϊού δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν τα συνεργεία αυτοκινήτων της Θεσσαλονίκης, που βλέπουν τους τζίρους τους να συρρικνώνονται και τους πελάτες να είναι φειδωλοί για την όποια επιδιόρθωση, αν αυτή δεν προβλέπεται στον προϋπολογισμό τους.

Το σφίξιμο του ζωναριού των νοικοκυριών είχε ξεκινήσει από την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ωστόσο η ανασφάλεια και η αμφιβολία που έχει σπείρει ο κορωνοϊός φαίνεται να έχει κάνει τους Θεσσαλονικείς πιο κουμπωμένους, ακόμη και αν πρόκειται για μικροποσά που αφορούν σε μία επιδιόρθωση, για παράδειγμα ακόμη και αν είναι της τάξης των 20 ή 30 ευρώ. Κατά συνέπεια οι ιδιοκτήτες ΙΧ κάνουν τα απολύτως απαραίτητα και κυρίως αυτά που αφορούν στην ασφάλεια των αυτοκινήτων τους.

Όπως λέει μιλώντας στη Voria.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδας (ΟΒΕΑΜΜΕ) και οικονομικός επόπτης του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Λυκάρτσης, είναι χαρακτηριστικό πως τους μήνες πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου οι τζίροι των καταστημάτων του κλάδου είχαν συρρικνωθεί κατά 60 έως 65%, με τους ιδιοκτήτες τους να εκφράζουν φόβους για το μέλλον. Από το καλοκαίρι και μέχρι σήμερα η μείωση του τζίρου περιορίστηκε στο 30%, ωστόσο άγνωστο παραμένει τι θα γίνει τους επόμενους μήνες στο ενδεχόμενο που ο κορωνοϊός αρχίσει να δείχνει με περισσότερη ορμή τα δόντια του και στη Θεσσαλονίκη.

Αλλαγή σελίδας για τον κλάδο η ηλεκτροκίνηση

Η επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης, η ηλεκτροκίνηση, που θα μπορούσε να δώσει πραγματική ανάσα σε πολλά συνεργεία, δεν φαίνεται από τη μία να βρίσκει ανταπόκριση στη χώρα μας, ενώ παράλληλα υπάρχει ελλιπής ενημέρωση και εκπαίδευση για την τεχνολογία της.

«Τα συνεργεία αυτοκινήτων που επιθυμούν να ασχοληθούν με το αντικείμενο της ηλεκτροκίνησης αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ελλιπούς εκπαίδευσης, καθώς δεν υπάρχουν πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, αλλά και ειδικός χώρος όπου θα μπορούσε να γίνει η σχετική εκπαίδευση. Επιπλέον η αγορά εξειδικευμένων εργαλείων για ηλεκτροκίνηση είναι άκρως κοστοβόρα καθώς για να επανδρωθεί ένα συνεργείο χρειάζονται κατά μέσο όρο 20.000 ευρώ. Για τον κλάδο μας η ενασχόληση με το συγκεκριμένο κομμάτι της αυτοκίνησης που αποτελεί την επόμενη ημέρα κρίνεται άκρως σημαντική για να διευρύνουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας, την ώρα μάλιστα που οι τζίροι μας λόγω και του κορωνοϊού έχουν υποστεί καθίζηση» σημειώνει ο κ. Λυκάρτσης.

Τι συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας

Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο παγκόσμια, όσο και στην Ευρώπη αποδεικνύεται μεγάλη πρόκληση για τους κατασκευαστές, που μάχονται προκειμένου να επικρατήσουν στη συγκεκριμένη αγορά. Η ηλεκτροκίνηση προβάλλει ως μια από τις σημαντικότερες εναλλακτικές προτάσεις μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αφού βελτιώνει την ποιότητα ζωής στις πόλεις και ελαττώνει τον θόρυβο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα ηλεκτρικά μοντέλα αναμένεται να αποτελούν το 1/3 του συνολικού στόλου αυτοκινήτων έως το 2040 και να αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Ελλάδα είχαν εγκατασταθεί μόλις περίπου 50 δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως το τέλος του 2019, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από 0,5% του συνολικού στόλου των οχημάτων.

Σημειώνεται πως πρόσφατα, με την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, το όφελος από την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε από 15% σε 20% ειδικά για τα αυτοκίνητα συνολικής αξίας στη λιανική έως 30.000 ευρώ (όφελος έως και 6.000 ευρώ).