Skip to main content

Τι ειπώθηκε σε σύσκεψη στην Αθήνα για τα εισιτήρια σε ΟΑΣΘ και μετρό Θεσσαλονίκης

Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί σχεδιασμοί ως προς το ηλεκτρονικό εισιτήριο εκ των οποίων, μάλιστα οι δύο αφορούν το μετρό Θεσσαλονίκης...

Το μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να λειτουργήσει, στην καλύτερη των περιπτώσεων σε τουλάχιστον ενάμισι χρόνο από σήμερα. Κάποια πράγματα, ωστόσο, θα πρέπει να δρομολογηθούν από τώρα προκειμένου όταν θα έρθει εκείνη η ώρα οι δημόσιες συγκοινωνίες στην πόλη, δηλαδή το μετρό και τα αστικά λεωφορεία, να λειτουργούν κατά τρόπο που θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό. Μία από τις πτυχές αυτού του θέματος είναι η χρήση ενός ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο θα είναι ενιαίο και για τα δύο μέσα μεταφοράς ώστε να διευκολύνοται οι χρήστες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr το θέμα αυτό απασχόλησε χθεσινοβραδινή σύσκεψη η οποία έγινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συμμετείχαν, εκ μέρους του υπουργείου οι γενικοί γραμματείς Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και Υποδομών Μαρία Έλλη Γεράδη, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντιστοίχως και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η χθεσινοβραδινή σύσκεψη είχε κατ' αρχάς διαπιστωτικό χαρακτήρα. Από τη συζήτηση έγινε αντιληπτό ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν ουσιαστικά τέσσερις διαφορετικοί σχεδιασμοί ως προς το ηλεκτρονικό εισιτήριο εκ των οποίων, μάλιστα οι δύο αφορούν το μετρό. Αυτό, εφόσον δεν αλλάξει, θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους χρήστες οι οποίοι θα πρέπει να προμηθεύονται διαφορετικά εισιτήρια, αναλόγως του μέσου που θα χρησιμοποιήσουν ή ακόμη και της διαδρομής που θα ακολουθήσουν.

Συγκεκριμένα, τον σχεδιασμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για την κύρια γραμμή του μετρό, από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως Νέα Ελβετία, τον έχει αναλάβει και τον υλοποιεί ο ανάδοχος του έργου. Όμως για την επέκταση της Καλαμαριάς θα γίνει νέος διαγωνισμός ο οποίος μπορεί να καταλήξει σε άλλου τύπου ηλεκτρονικό εισιτήριο από αυτό της κεντρικής γραμμής. Την ίδια ώρα, ο ΟΑΣΘ, έχει ήδη έτοιμο από τον περασμένο Σεπτέμβριο το δικό του ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο, όπως είχε γράψει η Voria.gr, άγνωστο για ποιους λόγους, δεν το έχει θέσει ακόμη σε λειτουργία. Τέλος, υπάρχει σε εκκρεμότητα η υλοποίηση του επίμαχου έργου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ, στον οποίο προβλέπεται επίσης σχεδιασμός νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Μπροστά σε αυτήν την... ψηφιακή Βαβέλ, το υπουργείο κάλεσε τους επικεφαλής όλων των συγκοινωνιακών φορέων να συζητήσουν προκειμένου να μπει μια τάξη, να διασφαλιστεί η διαλειτουργικότητα όλων των συστημάτων ώστε ο τελικός χρήστης να έχει στα χέρια του ένα και μοναδικό εισιτήριο για όλα τα δημόσια μέσα μετακίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες το αμέσως προσεχές διάστημα όλοι οι φορείς θα προσκομίσουν τα στοιχεία τα οποία έχει διαθέσιμα ο καθένας όσον αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για το εισιτήριο της επέκτασης Καλαμαριάς τον οποίο θα κάνει η Αττικό Μετρό, θα επιχειρηθεί ο σχεδιασμός ενός διαλειτουργικού συστήματος στο οποίο θα κουμπώσουν το μετρό και ο ΟΑΣΘ, υπό τον συντονισμό και του ΟΣΕΘ, μέσω του οποίου η Πολιτεία χαράζει την πολιτική κομίστρου.