Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020
x

ΤΑΧΙΑΟΣ: ΜΕΧΡΙ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2020 Ο ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ

Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» τονίζει στη Voria.gr ότι οι εκκρεμότητες δεν ακυρώνουν την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Ένα πρώτο χρονοδιάγραμμα για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά δίνει σήμερα μέσω της Voria.gr ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Νίκος Ταχιάος, επιχειρώντας να βάλει ένα τέλος σε όσα έχουν ειπωθεί τις τελευταίες μέρες για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Ο κ. Ταχιάος έχει επισημάνει κατ' επανάληψη το πρωθύστερο στην τακτική της προηγούμενης διοίκησης, που κληροδότησε στη νέα έναν διαγωνισμό για «πρόδρομες» εργασίες, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας, τεκμηρίωση της χάραξης της γραμμής στη δυτική Θεσσαλονίκη και μελέτη κόστους – ωφέλειας. Όμως το σημαντικό είναι ότι θα καταθέσει ένα πιο σαφές πλέον χρονοδιάγραμμα, έναν οδικό χάρτη για τις ενέργειες που θα γίνουν στο εξής, ώστε η επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη να μπει σε συγκεκριμένη βάση και να έχει ένα ρεαλιστικό πλάνο ολοκλήρωσης, όπως και διασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Ο κ. Ταχιάος επισημαίνει σε ανάρτησή του στο Facebook ότι «σήμερα, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να γίνει το μετρό ένα ακόμη διχαστικό εργαλείο ανάμεσα στη λεγόμενη δυτική Θεσσαλονίκη και στην κεντρική και την λεγόμενη ανατολική Θεσσαλονίκη. Όταν πηγαίνεις και εγκαθιστάς γεωτρύπανα στη 'δυτική' Θεσσαλονίκη είναι σαφές ότι ο κόσμος θα περιμένει σε δύο χρόνια να ανοίξει ένα εργοτάξιο εκεί. Ωστόσο, απέχουμε ακόμη πάρα πολύ από ένα τέτοιο γεγονός καθώς δεν υπάρχουν μελέτες και χωρίς τη μελέτη δεν μπορεί να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση».

Τι θα κάνει η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» για να διορθώσει αυτή την κατάσταση; «Προφανώς δεν θα ακυρώσει την επέκταση του μετρό στα δυτικά, ούτε θα εγκαταλείψει τη δυτική Θεσσαλονίκη δίχως μετρό, όπως πολλοί έσπευσαν να πουν. Πηγαίνουμε στην ωρίμανση του έργου με ορθόδοξο πλέον τρόπο, ώστε η βορειοδυτική επέκταση να μην περάσει τις περιπέτειες της βασικής γραμμής του μετρό», τονίζει ο κ. Ταχιάος.

Η διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» επενδύει στην ολοκλήρωση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη δυτική γραμμή του μετρό.

Όπως τονίζει ο κ. Ταχιάος «αυτή τη στιγμή εκκρεμεί ένας διαγωνισμός και σε μικρό χρονικό διάστημα θα υπάρξει ανάδοχος για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία θα τεκμηριώσει και τη χάραξη της γραμμής και τη μελέτη σκοπιμότητας, τη μελέτη κόστους- ωφέλειας, η οποία θα μας επιτρέψει να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση. Μέσα στους προσεχείς μήνες - δεσμεύτηκα για το πρώτο τετράμηνο του 2020- θα παραδώσουμε στους δημάρχους έναν οδικό χάρτη για το πώς προχωράει η επέκταση του μετρό στη λεγόμενη δυτική Θεσσαλονίκη».

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος στη Voria.gr, «το πρώτο βήμα είναι να φτάσουμε στον οδικό χάρτη για την επέκταση στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει ότι το αμέσως επόμενο διάστημα αρχίζει η εκπόνηση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Μέσα στο πρώτο τετράμηνο (σ.σ. ως τον Απρίλιο του 2020) θα έχουμε στα χέρια μας έναν οδικό χάρτη κι από εκεί και πέρα βάζουμε σε τροχιά την ωρίμανση του έργου. Με μια σειρά όμως σοβαρή. Με χρηματοδότηση που θα διεκδικήσουμε και θα διασφαλίσουμε. Με όλες τις απαραίτητες μελέτες. Με συγκεκριμένη χάραξη. Με σταθμούς όχι εκεί που φανταζόμαστε, αλλά εκεί που πρέπει να γίνουν και τεκμηριωμένα θα εξυπηρετούν τους πολίτες της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης και με τρόπο που το δίκτυο να μπορεί να αντέξει την επέκταση. Τότε θα πατήσουμε γερά στα πόδια μας. Δεν λειτουργούμε ως διοίκηση επικοινωνιακά. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά, ούτε θα εμφανίζουμε ότι το έργο προχωρά, ενώ τα δεδομένα είναι άλλα.

Οι πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης θα δουν να γίνονται τομές και συνεργεία και θα δημιουργηθεί η εντύπωση ότι ξεκινά η κατασκευή του έργου. Αν δεν τους πούμε ποιες είναι οι εκκρεμότητες κάποια στιγμή θα αρχίσουν να διαμαρτύρονται. Και οι εκκρεμότητες είναι πολλές.

Το έργο απαιτεί μελετητική ωρίμανση στα βορειοδυτικά, προκειμένου να μπορεί να διασφαλίσει χρηματοδότηση. Σε καμιά περίπτωση οι εκκρεμότητες όμως δεν ακυρώνουν την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη. Αφού ολοκληρώσουμε όλες αυτές τις διαδικασίες και διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση θα γίνει ο σχετικός διαγωνισμός και θα μπορούμε να δώσουμε και σαφές πλέον χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επέκτασης του έργου βορειοδυτικά. Εμείς δεν πρόκειται να κάνουμε στη δυτική Θεσσαλονίκη τα λάθη που έγιναν στη βασική γραμμή. Σε καμιά περίπτωση δεν θέλω να φτάσουμε κάποια στιγμή στο σημείο ο κόσμος να διαμαρτύρεται κι εκεί για λαμαρίνες που δεν θα φεύγουν...».

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ