Skip to main content

Το 2020 το Μετρό Θεσσαλονίκης από Συντριβάνι σε Μίκρα και Νέα Ελβετία

Η βασική γραμμή θα λειτουργεί ως το Συντριβάνι και ενδεχομένως ως το σταθμό "Αγία Σοφία". Προχωράει η απορρύπανση από τον υδράργυρο.

Μέχρι το τέλος του 2020 το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι μία λειτουργική πραγματικότητα για τους πολίτες και επισκέπτες της πόλης, που θα μπορούν να κάνουν τις διαδρομές Συντριβάνι – Μίκρα και Συντριβάνι – Νέα Ελβετία.

Σύμφωνα με τον ανάδοχο της βασικής γραμμής οι συρμοί υπάρχει η δυνατότητα να φτάνουν και μέχρι το σταθμό «Αγία Σοφία», εάν καταστεί δυνατή, από πλευράς χρόνου, η τοποθέτηση των γραμμών του υπογείου, κάτι που είναι δύσκολο επειδή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο σταθμός «Βενιζέλου».

Τις ράγες της επιδομής, όπως εξηγήθηκε, τις κατεβάζουν και τις περνάνε στις σήραγγες από τρία σημεία και συγκεκριμένα από τον Επίσταθμο(Ν.Σ.Σ.), τη Διασταύρωση Συντριβανίου και το Αμαξοστάσιο. Βάσει προγραμματισμού, από το «Συντριβάνι», που είναι ο πλησιέστερος σταθμός στην «Αγία Σοφία» και ανατολικά,θα περάσουν τα υλικά των γραμμών που θα καλύψουν το τμήμα μέχρι τον σταθμό «Ανάληψη. Είναι ζήτημα χρόνου το αν θα προλάβουν να «στρωθούν» οι γραμμές στην «Αγία Σοφία», αλλά θα καταβληθεί προσπάθεια.

Σε τούτη την φάση, συνεχίζεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα η απορρύπανση των σημείων του σταθμού «Αγία Σοφία», που βρέθηκε υδράργυρος και ειδικότερα του κρηναίου που αποκαλύφθηκε κοντά στη νέα βόρεια είσοδο, εκεί δηλαδή που θα κατασκευαστεί η νέα βόρεια είσοδος, επάνω από την οδό Εγνατίας και στη συμβολή με την Αγ. Σοφίας. Αφού ολοκληρωθεί η απορρύπανση το κρηναίο θα αποσπασθεί και θα μεταφερθεί σε άλλο σημείο.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού, που βρίσκεται στην καρδιά του κέντρου της Θεσσαλονίκης, προχωρά η εκπόνηση της μελέτης βάσει της απόφασης που έλαβε το ΚΑΣ, σύμφωνα με την οποία διατηρούνται κατά χώρα οι αρχαιότητες που βρέθηκαν στο βόρειο τμήμα και προς την πλευρά της οδού Πλάτωνος  και αποσπώνται για να εκτεθούν εκείνες που αποκαλύφθηκαν στο νότιο τμήμα του σταθμού, κάτω από την οδό Εγνατία.

Συνεπεία των ανωτέρω, απαιτήθηκε να μελετηθεί εκ νέου η πρόσβαση στο σταθμό από το βόρειο τμήμα, με την μεταφορά της εισόδου και την εξασφάλιση νέου χώρου εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.