Skip to main content

Το 2023 ολοκληρώνονται τα «καταραμένα» χλμ στον δρόμο Θέρμη–Γαλάτιστα

Έπειτα από πολυετείς καθυστερήσεις εγκρίθηκε η δημοπράτηση του τμήματος του δρόμου που αποτελεί νέα χάραξη - Δημοπρατείται το 2020

Την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών στον δρόμο Θέρμης – Γαλάτιστας θα δημοπρατήσει το επόμενο διάστημα η «Εγνατία Οδός ΑΕ», σύμφωνα με απόφαση του διοικητικού της συμβουλίου, προκειμένου να κλείσει άλλο ένα από τα ανοιχτά και χρονίζοντα ζητήματα σε επίπεδο έργων της εταιρείας.

Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τόνισαν στη Voria.gr ότι η δημοπράτηση της εργολαβίας θα γίνει στις πρώτες μέρες του 2020, προκειμένου να διασφαλιστεί ως χρόνος παράδοσης το 2023.

Ο συγκεκριμένος δρόμος αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες επί πολλά χρόνια, προκαλώντας απίστευτη ταλαιπωρία και ζητήματα στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Βόρεια Χαλκιδική, το δεύτερο πόδι (Σιθωνία) και το Άγιον Όρος.

Ο προϋπολογισμός υπολογίζεται στα 29 εκ. ευρώ και η εργολαβία χαρακτηρίζεται «σκούπα», διότι θα συμμαζέψει όλες τις εκκρεμότητες που άφησαν οι προηγούμενες παρεμβάσεις. Στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με στελέχη της, είναι να παραδοθεί ολοκληρωμένος πλέον ο συγκεκριμένος άξονας (τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου) το 2023.

Το τμήμα Θέρμης – Γαλάτιστας αποτελεί ένα από τα έργα με συνεχείς αλλαγές και πολυετείς καθυστερήσεις. Η δημοπράτηση της συγκεκριμένης εργολαβίας, που θα ολοκληρώσει επιτέλους τη βελτίωση του δρόμου, είχε σχεδιαστεί για το 2017, μετατέθηκε για το 2019 και πλέον πηγαίνει για το 2020, με διασφαλισμένη πάντως αυτή τη φορά χρηματοδότηση.

Ουσιαστικά η μεγάλη εκκρεμότητα αφορά σε τρία – τέσσερα χιλιόμετρα του δρόμου, στις στροφές και τη μικρή γέφυρα, που αποτελούν σημείο – καρμανιόλα και δυσκολεύουν πολύ τις μετακινήσεις των πολιτών. Υπενθυμίζεται ότι μεγάλο μέρος του συγκεκριμένου δρόμου (και το συγκεκριμένο σημείο) είχε κατασκευαστεί το 1916...

Με τη νέα εργολαβία θα γίνει σημαντική παρέμβαση στο συγκεκριμένο σημείο, που είναι μετά την Αγία Αναστασία (περιοχή Πανικόβη), όπου απαιτούνται απαλλοτριώσεις, οι οποίες είναι και η κύρια αιτία των μεγάλων καθυστερήσεων. Οι απαλλοτριώσεις είναι εκτεταμένες, καθώς γίνεται νέα χάραξη στο συγκεκριμένο τμήμα από την Αγία Αναστασία μέχρι τον κόμβο που βγάζει στον Πολύγυρο. Επίσης, με τη νέα εργολαβία θα κατασκευαστούν οι κόμβοι στη Λακκιά και την Περιστερά (επίσης εκκρεμότητες με τις απαλλοτριώσεις), ενώ θα γίνουν βελτιώσεις στο τμήμα Λακκιά - Βασιλικά.

Τα ζητήματα αυτά έχουν πλέον αποκατασταθεί και με την έγκριση της εργολαβίας από το δ.σ. της «Εγνατία Οδός ΑΕ», το έργο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Από το επόμενο έτος συνεργεία θα βρίσκονται στον κόμβο της Περιστεράς, στο δρόμο που διέρχεται από τη Νέα Ραιδεστό και στο τμήμα Λακκιά – Βασιλικά.

Η κατασκευή του δρόμου άρχισε το 2013, επρόκειτο έπειτα από δυο παρατάσεις να δοθεί στην κυκλοφορία το 2015 και δόθηκε με την εκκρεμότητα αυτών των τριών – τεσσάρων χιλιομέτρων πριν από περίπου ενάμιση χρόνο. Ο άξονας είναι συνολικά μήκους 24 χλμ.