Skip to main content

Το ελληνικό ρύζι ετοιμάζεται για το... Γέιλ και το Χάρβαρντ

Εδραιώνεται η παρουσία της Agrino στην αμερικανική αγορά - Προχωράει επένδυση 10 εκατ. ευρώ και ετοιμάζονται νέα προϊόντα

Σε προχωρημένες επαφές με τα κορυφαία πανεπιστήμια Γέιλ και Χάρβαρντ, ώστε να εισάγει τα προϊόντα της (ρύζι, όσπρια και ημιέτοιμα γεύματα) στα εστιατόριά τους βρίσκεται η Agrino.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής και μεταποίησης ρυζιού στην Ελλάδα, Αναστάσιο Πιστιόλα, το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει εκδηλώσεις παρουσίασης των προϊόντων της Agrino στα δύο πανεπιστήμια, ενώ πραγματοποιούνται συνεχείς συζητήσεις ώστε να γευθούν το εξαιρετικής ποιότητας ελληνικό ρύζι οι αυριανοί παγκόσμιοι ηγέτες.

Το ενδιαφέρον από το Γέιλ και το Χάρβαρντ προέκυψε μετά την επιτυχημένη συνεργασία που έχει τα τελευταία τρία χρόνια η Agrino με την UMASS Auxiliary Services, τη μεγαλύτερη εταιρεία εστίασης πανεπιστημιακών Campus στις ΗΠΑ, η οποία σερβίρει σε ημερήσια βάση 45.000 γεύματα σε 22.000 φοιτητές. Στο πλαίσιο της παραπάνω συνεργασίας, τα προϊόντα της Agrino σερβίρονται στο πανεπιστήμιο Άμερστ στη Μασαχουσέτη, ενός από τα μεγαλύτερα της χώρας. Όπως εξηγεί ο κ. Πιστιόλας, το deal με την UMASS ξεκίνησε μετά από πενθήμερη παρουσία ανθρώπων της εταιρείας στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της οποίας επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις της Agrino, γνώρισαν τους παραγωγούς και το υψηλό επίπεδο των τελικών προϊόντων.

«Πιστεύουμε στους Έλληνες παραγωγούς και θέλουμε να τους αναδείξουμε. Για αυτόν τον λόγο δίνουμε μεγάλη σημασία στην ιχνηλασιμότητα», αναφέρει ο ίδιος. Με πρωτοτυπία της εταιρείας, το όνομα του ντόπιου παραγωγού και ο τόπος καλλιέργειάς του αναγράφονται πάνω στο πακέτο Agrino, ενώ σκανάροντας το QR code, ο καταναλωτής μπορεί να εντοπίσει στον χάρτη το ακριβές χωράφι στο οποίο καλλιεργήθηκε και να παρακολουθήσει βίντεο με όλα τα στάδια παραγωγής βήμα προς βήμα», αναφέρει ο ίδιος.

Δυναμική διείσδυση στις ΗΠΑ

Η Agrino έχει ως πρωταρχικό της στόχο την εδραίωση της παρουσίας της στην αμερικανική αγορά, στην οποία - εκτός από τη συνεργασία με τη UMASS - βρίσκεται με τη σειρά ημιέτοιμων γευμάτων Bistro. Το κορυφαίο ποιότητας ελληνικό ρύζι (ριζότο και πιλάφι) παίρνει προστιθέμενη διατροφική αξία από μοναδικά προϊόντα της ελληνικής γης, όπως ο κρόκος Κοζάνης, τα βασιλομανίταρα Γρεβενών, το αβγοτάραχο Μεσολογγίου και το φυστίκι Αιγίνης και κοσμεί αμερικανικά σούπερ μάρκετ, μεταξύ των οποίων μεγάλη αλυσίδα στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.

«Επενδύουμε στην αμερικανική αγορά, στην οποία διαπιστώνουμε σημαντικές προοπτικές σε ό,τι αφορά τα ημιέτοιμα γεύματα, τα οποία αφορούν περίπου το 90% των προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, ελλείψει κουλτούρας μαγειρικής στη χώρα», σημειώνει ο κ. Πιστιόλας. Στους στόχους της Agrino είναι τα «μπει» στην αγορά του catering στις ΗΠΑ, η οποία, σύμφωνα με τον κ. Πιστιόλα, καταγράφει μεγάλη άνοδο.

Άλλωστε, η Agrino αποτελεί μία δυναμική εξαγωγική επιχείρηση, καθώς τα προϊόντα της ταξιδεύουν σε περισσότερες από 30 χώρες - κυρίως δυτικοευρωπαϊκές, με σημαντικότερη αγορά τη Μεγάλη Βρετανία - και ανέρχονται περίπου στο 20% του συνολικού όγκου παραγωγής, και στο 15% του ετήσιου τζίρου της (ο οποίος εκτιμάται στα 28 εκατ. ευρώ για το 2018), με αυξητικές τάσεις της τάξης του 10-15% ετησίως τα τελευταία χρόνια.

Σημειώνεται πως η Agrino έχει ξεκινήσει ήδη να υλοποιεί επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο στην 63χρονη ιστορία της. Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης, που αφορά τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής, αύξηση της δυναμικότητας των υφιστάμενων μονάδων και των αποθηκευτικών χώρων, θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, το οποίο αποτελεί προτεραιότητά της, καθώς  το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της βρίσκεται σε περιοχές όπως η Σίνδος, η Χαλάστρα και η Βέροια.

Να αναφέρουμε, τέλος, πως εντός του πρώτου τριμήνου 2019 η Agrino θα παρουσιάσει νέα σειρά προϊόντων.