Skip to main content

Prodexpo: H Νέα Τούμπα δεν θα χρειαστεί χιλιάδες θέσεις στάθμευσης

Τα σύγχρονα γήπεδα γίνονται μέσα στις πόλεις και οι οπαδοί μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ανάπτυξη γύρω από τις αθλητικές εγκαταστάσεις.

Tα σύγχρονα γήπεδα κτίζονται μέσα στον αστικό ιστό και όχι εκτός πόλεων κι αυτό πρέπει να συμβεί και με το γήπεδο του ΠΑΟΚ, στη βάση συνεννόησης με το Δήμο, τον υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τους φορείς της Τούμπας, τους συγκοινωνιακούς φορείς, ώστε εκτός από το έργο αναμόρφωσης του Γηπέδου, να βγει κερδισμένη όλη η πέριξ περιοχή, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου για την ακίνητη περιουσία Prodexpo North.

«Δεν μπορούν να θέτουν θέμα δημιουργίας, 3.000 θέσεων στάθμευσης, με τόσες θέσεις το υπόγειο πάρκινγκ θα πρέπει να φτάσει στον πυρήνα της γης, να μπαίνεις τα Χριστούγεννα για να αφήσεις το αυτοκίνητό σου και να βγαίνεις το Πάσχα. Πουθενά, σε Αγγλία, Ολλανδία, τα σύγχρονα γήπεδα, δεν έχουν τεράστιους χώρους στάθμευσης, γιατί οι φίλαθλοι μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς», είπε ο κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος, πρόεδρος της Dimand A.E., εταιρείας με μεγάλη εμπειρία σε μεγάλες αναπτύξεις, μεταξύ αυτών και αθλητικές (περισσότερα για τις θέσεις του κ. Ανδριόπουλου για τη Νέα Τούμπα μπορείτε να δείτε εδώ).

Πάνω στο θέμα, ο κ. Σπύρος Τσαγκαράτος, πρόεδρος της μελετητικής AS.P.A. Α.Ε.  με μεγάλα έργα εμπορικών κέντρων στο ενεργητικό του αλλά και του γηπέδου του ΠΑΟ, τόνισε πως πλέον και λόγω του φαινομένου της τρομοκρατίας, δεν παρκάρουν οχήματα κοντά στα γήπεδα, αλλά σε ακτίνα μεγαλύτερη των 500 μέτρων. Οι οπαδοί προσεγγίζουν με τα πόδια ή με το ποδήλατο και στην περιοχή πηγαίνουν συνήθως με τα μέσα μεταφοράς.

Ένα γήπεδο, είναι συνδεδεμένο με την ταυτότητα μιας περιοχής, όπως είπε, όταν λέμε Τούμπα, εννοούμε ΠΑΟΚ και το αντίστροφο, άρα πρέπει όλη η διαμόρφωση γύρω από το αθλητικό συγκρότημα να γίνει και υπόθεση της γειτονιάς και να αξιοποιηθεί για τους κατοίκους, πρόσθεσε ο κ. Tσαγκαράτος.

Πάνω σε αυτό ακριβώς το σημείο, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Kωνσταντίνος Αγοραστός,  σαν παλιός αυτοδιοικητικός αλλά και βουλευτής , μετέφερε την εμπειρία του από την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΛ στη Νεάπολη Λάρισας, από τον τότε ιδιοκτήτη της ΠΑΕ κ. Κώστα Πηλαδάκη.

Απαιτείται τεράστιο προσπάθεια για να κατασκευαστεί ένα αθλητικό κέντρο, τα είχαμε όλα έτοιμα και τελευταία στιγμή έφθαναν να χάνονται έγγραφα, σχέδια, είπε ο κ. Αγοραστός. Για να γίνει ένα μεγάλο έργο, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο, σε επίπεδο παραγόντων του ποδοσφαίρου και φυσικά άπειρα προσκόμματα από τη γραφειοκρατία.

Τα έργα αυτά, υποστηρίχθηκε, όπου γίνονται πρέπει να συνδυάζονται με αστικές αναπλάσεις, με αναπτύξεις ψυχαγωγικές, εμπορικές, ακόμη και οικιστικές κατάλληλα σχεδιασμένες.

Πέραν αυτού, υπογράμμισε ο κ. Αγοραστός, θα πρέπει ή το κράτος να είναι διατεθειμένο να επενδύσει τεράστια ποσά για να ικανοποιηθούν οι υπερβολικές απαιτήσεις που θέτει πλέον ο νόμος ή διαφορετικά, δεν θα υπάρξει υπηρεσιακός παράγοντας που θα υπογράψει για την πραγματοποίηση αθλητικών εκδηλώσεων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.

Ένα μεγάλο αθλητικό κέντρο, μπορεί να αναγεννήσει, όχι μόνο μια περιοχή, αλλά ολόκληρη πόλη, τόνισε ο κ. Ανδριόπουλος, φέρνοντας σαν παράδειγμα το Μπιλμπάο.