Δευτέρα 27 Μαΐου 2019
x

ΓΙΑΤΙ Η ΘΑΣΟΣ ΕΓΙΝΕ HOT ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Η Θάσος είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμός για το καλοκαίρι του 2016, όπως πιστοποιούν οι επαγγελματίες του νησιού.

Φέτος είναι μια καλή τουριστική χρονιά για τη Θάσο, έναν κλασικό –και για πολλούς αδικημένο- προορισμό της Βορείου Ελλάδος.

Ένα νησί λαϊκό, αλλά όχι μίζερο. Που στερείται μεγάλων επενδύσεων –μετρημένα στα δάχτυλα είναι τα πεντάστερα ξενοδοχεία- και δεν προσφέρει κάποια ιδιαίτερη νυχτερινή ζωή. Παραμένει, όμως, προσιτό από οικονομική άποψη, αφού οι τιμές για το μπάνιο, τον ύπνο, το φαγητό και το ποτό είναι λογικές. Κατά κάποιο τρόπο προσαρμοσμένες στην Ελλάδα της κρίσης, αλλά και στον ευρύτερο ανταγωνισμό. Χωρίς να έχει συμβεί κάτι θεαματικό τους περασμένους μήνες η επισκεψιμότητα είναι φέτος τόσο ικανοποιητική, που ήδη η Θάσος θεωρείται ένας από τους δημοφιλέστερους –τους πιο… hot, όπως θα λέγαμε στην Ελλάδα- προορισμούς της χώρας για το καλοκαίρι του 2016. Το πιστοποιούν αυτό οι επαγγελματίες του νησιού. Το καταλαβαίνουν, όμως, και οι απλοί επισκέπτες του Αυγούστου από την κίνηση στους δρόμους, στις παραλίες, αλλά και στο θαλάσσιο ορίζοντα, που φέτος φιλοξενεί πολλά σκάφη.

Το μυστικό της επιτυχίας της Θάσου είναι η προσβασιμότητα, που βελτιώθηκε θεαματικά τα τελευταία χρόνια. Η ανοδική πορεία του τουρισμού στο νησί ξεκίνησε ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, που μίκρυνε τις αποστάσεις στη Βόρεια Ελλάδα. Σημείο καμπής είναι η μεταφορά από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 του κόμβου πρόσβασης στο νησί. Από τη διαδρομή Καβάλα – Πρίνος, που διαρκεί 75 με 90 λεπτά, στον άξονα Κεραμωτή – Λιμένας, μια απόσταση που τα καράβια ανοιχτού τύπου (φέρι μπόουτ) κάνουν σε 30 – 35 λεπτά και με πολύ μικρότερο κόστος. Έτσι από τα απολύτως συγκεκριμένα δρομολόγια του παρελθόντος -μία διαδρομή 90 λεπτών απαιτεί αυστηρό προγραμματισμό-, οδηγηθήκαμε στα συνεχή δρομολόγια, που τις περιόδους και τις ώρες αιχμής κινούνται επί της ουσίας στη λογική αστικής συγκοινωνίας. Ταυτόχρονα, η παράκαμψη του κέντρου της Καβάλας απλοποιεί ακόμη περισσότερο τη διαδρομή. Όλα αυτά σημαίνουν: ευχερή πρόσβαση, μικρή αναμονή, λιγότερα νεύρα, κερδισμένο χρόνο για τους ταξιδιώτες.

Για τον τουρισμό οι μεταφορές και το κόστος τους είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Το Άλφα και το Ωμέγα. Οι εποχές των ηρωϊκών… αναβάσεων και των ατελείωτων αναμονών σε λιμάνια, σταθμούς και αεροδρόμια έχουν παρέλθει, ακόμη και για τους νεότερους. Όσο κι αν προσπαθήσουν οι περιοχές και τα νησιά της χώρας που θεωρούν εαυτόν αδικημένο με βάση τις φυσικές ομορφιές και το δείκτη φιλοξενίας δεν θα καταφέρουν και πολλά εάν δεν υπάρξουν σωστοί δρόμοι στη στεριά και πυκνά ακτοπλοϊκά και αεροπορικά δρομολόγια στα νησιά.

Γι' αυτό η τακτική θαλάσσια σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Β.Α. Αιγαίου και τις Σποράδες είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τον τουρισμό στις συγκεκριμένες περιοχές.

Γι' αυτό η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων, όπως είναι η Ιόνια Οδός, θα ωφελήσει την τουριστική ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου.

Γι' αυτό η πρόσφατη έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου της Πάρου είναι συγκλονιστικής σημασίας για τον τουρισμό και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του νησιού.

Γι' αυτό η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το δημόσιο σε ιδιώτες ενδέχεται να αποδειχθεί κομβικής σημασίας για τον τουρισμό. Η Fraport και οι Έλληνες  συνεργάτες της για να καλύψουν τις επενδύσεις για τις οποίες έχουν δεσμευθεί και να καταγράψουν τα κέρδη που υπολογίζουν, οφείλουν να προσελκύσουν αεροπορικές εταιρίες, δρομολόγια και επιβάτες.   




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ