Skip to main content

Το λιμάνι του Πειραιά σέρνει το χορό πώλησης και του ΟΛΘ

Η Maers, η Cosco και η ευρωπαϊκή πίεση για προστασία του ανταγωνισμού. Έχει ληφθεί η απόφαση για πώληση του 51% των μετοχών.
Η πώληση του λιμανιού του Πειραιά, σε ποσοστό 51%, δεν θα δυσχεράνει αλλά αντίθετα θα επιταχύνει τις εξελίξεις και θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την πώληση αντίστοιχου μετοχικού πακέτου της ΟΛΘ Α.Ε. 
 
Ήδη, λίαν προσφάτως, Cosco και Maersk, έχουν δηλώσει ότι προτίθενται να καταθέσουν τις αναπροσαρμοσμένες οικονομικές τους προσφορές για το ψαλιδισμένο πλειοψηφικό πακέτο της ΟΛΠ Α.Ε., με την κινεζική Cosco, που ήδη έχει πολύ σοβαρά επενδυμένα συμφέροντα στο πειραϊκό λιμάνι και δρομολογημένες αναπτύξεις, να προβάλλει ως πολύ ισχυρή διεκδικήτρια. 
 
Η πώληση των δύο αυτών λιμανιών είναι αποφασισμένη και το μόνο που θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρεπτικά θα ήταν ένα ναυάγιο στις περιλάλητες διαπραγματεύσεις με τους εταίρους, διαπραγματεύσεις από τις οποίες κρέμεται με δραματικό πλέον τρόπο η οικονομική ζωή της χώρας. 
 
Αλλά και σε περίπτωση ναυαγίου, η πώληση της ΟΛΠ Α.Ε. πιθανότατα θα προχωρήσει, καθώς δεν πρέπει να παραβλέπουμε τα μεγέθη που αντιπροσωπεύει η Cosco, και όχι μόνον οικονομικά, που δεν μπορεί να παραγνωρίσει η ελληνική κυβέρνηση. 
 
Η πώληση λοιπόν των δύο λιμανιών έχει αποφασιστεί, για το 51% και όχι το 67% - ποσοστό με το οποίο είχε εκκινήσει η διαδικασία. Ωστόσο, όπως έχει γραφεί, ο επενδυτής θα έχει τη δυνατότητα σε επόμενο χρόνο να διεκδικήσει το υπόλοιπο 16% των μετοχών που σε τούτη τη φάση δε θα πωληθεί. 
 
Η πώληση λοιπόν του ΟΛΠ, ειδικά εάν η εταιρεία πωληθεί στους Κινέζους της Cosco, θα πιέσει για την πώληση και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης καθώς η Ευρώπη ασκεί πιέσεις για να προστατευθεί ο ανταγωνισμός. Άλλωστε, το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για την ΟΛΘ Α.Ε. ήταν πολύ μεγάλο, οι ενδιαφερόμενοι οκτώ τον αριθμό, ενώ την ανάληψη του μάνατζμεντ του λιμανιού από ιδιώτες υποστηρίζουν ανοικτά οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι παραγωγικοί και επαγγελματικοί φορείς της πόλης και της βόρειας Ελλάδας. 
 
Όσοι είναι σε θέση να γνωρίζουν καλύτερα τα πράγματα, να έχουν εκ των ένδον πληροφόρηση, διαβεβαιώνουν ότι ο κύβος έχει ριφθεί. Το πράγμα μπορεί να θεωρείται τελειωμένο υποστηρίζουν και μόνο αδιανόητες ανατροπές μπορούν να αποτρέψουν τις παραπάνω μελετημένες εξελίξεις. 
 
Οι δύο βασικές υποδομές στη Θεσσαλονίκη που αποτελούν τους δύο από τους τρεις κύριους αναπτυξιακούς μοχλούς της ευρύτερης περιοχής, δηλαδή το λιμάνι και το αεροδρόμιο, θα περάσουν στη διαχείριση ιδιωτικών ομίλων.