Skip to main content

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη το Μετρό για το 2017

Νέα κυκλική γραμμή θα ενώσει τις δύο επεκτάσεις του Μετρό προς τα Δυτικά. Ο ΟΑΣΘ και η προσπάθεια ανασύνταξης του συγκοινωνιακού έργου.

Το Μετρό είναι από τους μεγαλύτερους επενδυτές στη Θεσσαλονίκη καθώς μέσα στο 2017 για τα έργα της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, διέθεσε 200 εκατ. Ευρώ, ενώ η Αττικό Μετρό, έχοντας επιτύχει υψηλά ποσοστά στην απορρόφηση κονδυλίων, μπορεί και διαθέτει 30 εκατ. Ευρώ για τις πρόδρομες εργασίες που ξεκινάνε στις δύο δυτικές επεκτάσεις.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Γιάννης Μυλόπουλος, από το Περιφερειακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας, το έργο του Μετρό «πηγαίνει σφαίρα», δύο ακριβώς χρόνια μετά την επανέναρξή του «αποδεικνύοντας ότι η καθυστέρηση στην εκτέλεση των εργασιών δεν οφειλόταν στις αρχαιότητες που ήρθαν στην επιφάνεια στο σταθμό Βενιζέλου, αλλά στον τρόπο που είχε γίνει η διαχείρισή του στα προηγούμενα χρόνια».

Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε στην κυκλική γραμμή του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, ένα νέο έργο που θα συνδέσει τις δύο δυτικές επεκτάσεις, τη γραμμή προς Εύοσμο με τη γραμμή προς Σταυρούπολη. Επίσης, στο σχεδιασμό για την επέκταση προς το Αεροδρόμιο, από τη Μίκρα.

Μίλησε, επίσης, για υπέρβαση των προβλημάτων στη βασική γραμμή, μετά από συνεννόηση της Αττικό Μετρό με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, που κατέδειξε ότι είναι απόλυτα εφικτή η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και μετρό. Σήμερα, το έργο της βασικής γραμμής έχει εκτελεστεί στο ποσοστό 60% και το Μετρό θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία το 2019 και, το Νοέμβριο του 2020, σε εμπορική λειτουργία.

Ο ΟΑΣΘ είχε ζημίες και οι μέτοχοι υψηλά κέρδη

«Δεν πρόκειται ποτέ να υπογράψω να χαριστούν αρνητικές καθαρές θέσεις σε ιδιώτες», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ κ. Στέλιος Παππάς λέγοντας ότι η εταιρεία θα οδηγηθεί σε εκκαθάριση και αν μεν καταλήξει να έχει θετική καθαρή θέση, το χρηματικό υπόλοιπο θα μοιραστεί στους πρώην μετόχους. Αλλά αν η καθαρή θέση είναι αρνητική, ρώτησε τον υπουργό κ. Σπίρτζη ο κ πρόεδρος του ΟΑΣΘ, θα διεκδικήσει τα χρήματα από τους μετόχους;

Ο κ. Παππάς, στη βάση στοιχείων, τόνισε ότι όταν ο Οργανισμός έγραφε ζημίες στα χρόνια της κρίσης, το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων αυξανόταν όπως και οι απαιτήσεις των μετόχων του ΟΑΣΘ από το δημόσιο.

Η νέα διοίκηση του κρατικού ΟΑΣΘ έχει θέσει τους εξής στόχους: Συντήρηση των λεωφορείων που είχαν εγκαταλειφθεί χωρίς καν προληπτική συντήρηση. Επέκταση της Τηλεματικής και εφαρμογή ενός πρωτοποριακού ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Κατάρτιση οργανογράμματος, δημιουργία Διεύθυνσης Ανάπτυξης, Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου και Εκπαίδευση του προσωπικού όλων των βαθμίδων.