Skip to main content

Οι πρώτες χριστουγεννιάτικες βιτρίνες στην αγορά της Θεσσαλονίκης (φωτο)

Η Θεσσαλονίκη στα βήματα του... Λονδίνου - Οι βιτρίνες στολίζονται με βασικό στόχο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών

Χριστουγεννιάτικα δένδρα, ξύλινοι, μεγάλου μεγέθους, στρατιώτες βγαλμένοι από παραμύθια, έλκηθρα με ταράνδους σε φυσικό μέγεθος και άλλα διακοσμητικά συνθέτουν βιτρίνες της Θεσσαλονίκης, που σταδιακά εμφανίζονται ανανεωμένες προσκαλώντας τον καταναλωτή να νιώσει το πνεύμα των εορτών. Η πλέον… ενεργοβόρα γιορτή έρχεται και οι έμποροι της πόλης κάνουν προσπάθειες για να ενισχύσουν την καταναλωτική διάθεση, η οποία, σε γενικές γραμμές, είναι άκρως υποτονική.

Η αγωνία για τους μήνες που έρχονται εξαιτίας του ράλι στις τιμές της ενέργειας και της γενικότερης ακρίβειας που έχει γίνει ο μόνιμος καθημερινός βραχνάς των νοικοκυριών δεν φαίνεται να αφήνει πολλά περιθώρια για ψώνια στους καταναλωτές, ωστόσο οι έμποροι προσδοκούν σε μια σταδιακή τόνωση της αγοραστικής κίνησης, για αυτό και προσπαθούν να βάλουν το …χεράκι τους προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Τα ίδια τα Χριστούγεννα σημαίνουν φωταγώγηση, χιλιάδες αναμμένα λαμπάκια και ενεργειακό κόστος που προβληματίζει τους ήδη πιεσμένους οικονομικά εμπόρους.

Ντύνεται στα γιορτινά από νωρίς

Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια βάζει τα εορταστικά της ολοένα και νωρίτερα σε σχέση με το παρελθόν, ακολουθώντας το παράδειγμα του Λονδίνου, που κάθε χρόνο πρωτοστατεί ντυμένο από νωρίς τον Οκτώβριο με τα γιορτινά του.

Και δεν είναι μόνο τα καταστήματα του λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη που έχουν φέρει τα Χριστούγεννα στις προθήκες τους, αφού και τα μπαρ καφε, σε κεντρικά σημεία της πόλης, αρχίζουν να διακοσμούνται και να αποκτούν εορταστική διάθεση.

Αργούν ακόμη οι αγορές

Αν και, όπως λένε οι έμποροι, οι καταναλωτές είθισται να ξεκινούν τις εορταστικές τους αγορές στο τέλος Νοεμβρίου με αποκορύφωμα τις ημέρες των εορτών, εντούτοις ο χριστουγεννιάτικος στολισμός στις βιτρίνες βοηθά στην καλή ψυχολογία - ιδιαίτερα στον απόηχο του κορωνοϊού και της παρατεταμένης ανησυχίας που προκαλεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, που έχει ως απόρροια την εκτόξευση ενέργειας και αγαθών -που όλοι την έχουμε ανάγκη.

Στη μάχη του χριστουγεννιάτικου τζίρου πρωτοστατούν τα καταστήματα που έχουν εποχικά είδη. «Αν και νωρίς υπάρχει μια σχετική κίνηση, άλλοι επιλέγουν στολίδια, άλλοι φωτάκια, άλλοι διακοσμητικά» λέει επιχειρηματίας που διατηρεί εποχιακό κατάστημα. «Το σημαντικό είναι να υπάρχει διάθεση. Μέχρι στιγμής βλέπω πως ο κόσμος το έχει ανάγκη να ψωνίσει έστω και κάτι μικρό, για να μπει στο κλίμα των Χριστουγέννων» λέει ο ίδιος.