Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019
x

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΠΟ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πόσο κοστίζει η διώροφη γέφυρα πάνω από την περιφερειακή που εξήγγειλε ο Μητσοτάκης-Τι υποστηρίζει το ΤΕΕ/ΤΚΜ-Πώς μπορεί να κατασκευαστεί-Τι ακυρώνει

Για πρώτη φορά ανακοινώθηκε από τα πιο επίσημα χείλη ο προγραμματισμός της αναβάθμισης του ανατολικού τμήματος της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης και μάλιστα η υιοθέτηση της λύσης της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, του λεγόμενου fly over.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, περιέλαβε το συγκεκριμένο έργο, που έχει μελετήσει το ΤΕΕ/ΤΚΜ, όπως έχει γράψει και η Voria.gr, στον κυβερνητικό προγραμματισμό για τη Θεσσαλονίκη.

Ωστόσο, πρέπει να ξεκαθαριστούν ορισμένες παράμετροι, προκειμένου να θεωρηθεί «δρομολογημένο έργο». Και να δούμε τι σημαίνει υιοθέτηση αυτής της λύσης. Το πρώτο που μπορεί να συμπεράνει κάποιος είναι ότι πλέον μετατίθεται για το άδηλο μέλλον (αν δεν εγκαταλείπεται οριστικά) το έργο του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου. Ένα έργο, που έτσι κι αλλιώς είναι σε φάση στασιμότητας και όλοι γνωρίζουν ότι δύσκολα θα προχωρούσε, λόγω του κόστους του, που υπολογίστηκε στα 800 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. ευρώ, αλλά και λόγω του χρόνου που απαιτείται για να κατασκευαστεί.

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ εδώ και χρόνια έχει παρουσιάσει και προκρίνει ως λύση για την αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής και του πιο «φορτωμένου» κυκλοφοριακά τμήματός της από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως τα Κωνσταντινουπολίτικα, την κατασκευή μιας διώροφης οδικής γέφυρας, πάνω από την υφιστάμενη περιφερειακή οδό και στην άκρη προς την πλευρά του Σέιχ Σου.

Για το έργο αυτό, που οι μακέτες του, οι οποίες έχουν δημοσιοποιηθεί δείχνουν ότι είναι εντυπωσιακό, θα απαιτηθούν επίσης σημαντικά κονδύλια. Σε καμιά περίπτωση όμως δε θα κοστίσει όσο ο εξωτερικός περιφερειακός δακτύλιος, που δεν εξυπηρετεί απλώς την ελάφρυνση των κυκλοφοριακών φόρτων της περιφερειακής οδού...

Η ανάγκη για αναβάθμιση και βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό είναι γνωστή εδώ και χρόνια. Η λύση του fly over έχει έναν προϋπολογισμό περίπου στα 300 εκ. ευρώ, σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΚΜ. Το ποσό δεν είναι ευκαταφρόνητο, γι' αυτό και ο τεχνικός κόσμος της πόλης θεωρεί ότι πρέπει να εκπονηθεί και μελέτη οικονομικής βιωσιμότητας, που θα δείξει τις πραγματικές δυνατότητες για να προχωρήσει αυτή η λύση, που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ. Η λύση που έχει προκρίνει και το ΤΕΕ/ΤΚΜ και φαίνεται να υιοθετεί η κυβέρνηση είναι της εξεύρεσης των αναγκαίων πόρων μέσω ΣΔΙΤ. Πρέπει όμως να αλλάξει και η πρόβλεψη για τη χρηματοδότηση των έργων μέσω ΣΔΙΤ, που δεν μπορούν να έχουν προϋπολογισμό άνω των 100 εκ. ευρώ. Λεπτομέρειες, οι οποίες πάντως μπορεί να αποδειχτούν καθοριστικές.

Τεχνικά η λύση είναι εφικτή υποστηρίζει το ΤΕΕ/ΤΚΜ και επιπλέον έχει απαντήσει στις ενστάσεις που έχουν εκφραστεί για τις «επικίνδυνες κλίσεις» του fly over, παρότι η προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στο παρελθόν στην Ελλάδα.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ