Skip to main content

Το σχέδιο για την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας το 2019

Αυξημένος ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την τουριστική προβολή το 2019 – Συμμετοχή σε 25 διεθνείς εκθέσεις

Έμφαση στον θεματικό τουρισμό δίνει το σχέδιο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την τουριστική προβολή της περιοχής το 2019, με αυξημένο προϋπολογισμό στις 500.000 ευρώ, από 350.000 ευρώ το 2018.

Ο σχεδιασμός της αντιπεριφέρειας Τουρισμού και Πολιτισμού, που θα τεθεί υπό έγκριση στη σημερινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συμμετοχή σε 25 διεθνείς εκθέσεις, διοργάνωση ειδικευμένων-στοχευμένων fam trips για ανθρώπους του τουρισμού, εφαρμογή υποστηρικτικών προγραμμάτων marketing και προώθηση του τουριστικού προορισμού της Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες (πχ προβολή βίντεο για τους δρόμους κρασιού της Κ.Μακεδονίας σε πτήσεις της Aegean από και προς τη Γαλλία), προβολή θεματικών τουριστικών προϊόντων της περιοχής (πχ πολιτισμός, γαστρονομία κα) στο εσωτερικό και το εξωτερικό με την εμπλοκή επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται σε τομείς που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της περιοχής, καθώς και συμμετοχή στο ευρωπαϊκό δίκτυο αγροτουρισμού και οινοτουρισμού Iter Vitis.

Βασικός στόχος του σχεδίου τουριστικής προβολής είναι, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, Αλέξανδρο Θάνο, να παραμείνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρώτη σε αφίξεις τουριστών στη χώρα και, μέσω θεματικών μορφών τουρισμού, να επεκτείνει την τουριστική περίοδο για όλη τη διάρκεια του έτους. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του α’ εξαμήνου 2018, σύμφωνα με τα οποία η Κεντρική Μακεδονία φιλοξένησε 2,35 εκατ. επισκέπτες (21,7% επί του συνόλου της επικράτειας), αριθμός αυξημένος κατά 20,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. «Ρίχνουμε το βάρος στον θεματικό τουρισμό και κυρίως στον ποδηλατικό-περιπατητικό, ιατρικό, θρησκευτικό και οινοτουρισμό. Οι αγορές-στόχοι είναι κυρίως οι χώρες της Ευρώπης, αλλά κοιτάζουμε και τη Μέση Ανατολή και γενικότερα την Ασία μέσω του “Δρόμου του Μεταξιού”, ενώ για πρώτη φορά θα βρεθούμε στις ΗΠΑ, σε συνέχεια των επαφών που είχαμε στη ΔΕΘ, όπου διαπιστώνουμε μεγάλο ενδιαφέρον για τον ιατρικό και τον θρησκευτικό τουρισμό και ειδικότερα τα βήματα του Αποστόλου Παύλου», σημείωσε ο κ. Θάνος.

Μεταξύ των δράσεων που προτείνει η αντιπεριφέρεια Τουρισμού και Πολιτισμού της ΠΚΜ είναι η δημιουργία δικτύου συνεργειών με τις άλλες Περιφέρειες για την προώθηση και ανάπτυξη του μαθητικού τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία. Πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη μορφή θεματικού τουρισμού που μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά στην τοπική οικονομία, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια χαμηλών τουριστικών περιόδων. Οι μαθητικές εκδρομές των μαθητών προγραμματίζονται κυρίως την άνοιξη, πριν ακόμη ξεκινήσει η κίνηση του εξωτερικού τουρισμού, συμβάλλοντας στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου. Παράλληλα, αποτελεί ένα κλάδο με δυναμισμό και προοπτική και έναν πολλά υποσχόμενο τομέα με εξαιρετικά οφέλη και συνεισφορά στην τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία, ενώ οι μαθητές και οι νεαρότεροι εν γένει ταξιδιώτες αποτελούν πάνω από το 20% των τουριστών διεθνώς. Η Κεντρική Μακεδονία, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη και την οδική διασύνδεσή της με τις υπόλοιπες Περιφερειακές της Ενότητες, προσφέρεται για την ανάπτυξη του μαθητικού τουρισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επισκέψεις μνημείων, αρχαιολογικών χώρων, μουσείων, αξιοθέατων, καθώς επίσης συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Παράλληλα, θα συνεχιστεί η προβολή του γαστρονομικού τουρισμού και της Μακεδονικής Κουζίνας στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τον Στρατηγικό Σχεδιασμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στόχος είναι η αναγνωρισιμότητα της Μακεδονικής Κουζίνας και της γαστρονομίας σε ώριμες και νέες αγορές, που θα συμβάλλει στην επανατοποθέτηση της Κεντρικής Μακεδονίας ως ιδανικού τουριστικού προορισμού για την απόκτηση γνήσιων, αυθεντικών γευστικών εμπειριών.

Ακόμη, θα επιλεγούν τρεις ώριμες αγορές-στόχοι του εξωτερικού για τη διοργάνωση στοχευμένου road show, με σκοπό την προώθηση στις αγορές αυτές των ολοκληρωμένων θεματικών τουριστικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας.

Οι τουριστικές εκθέσεις στις οποίες προτίθεται να συμμετάσχει η ΠΚΜ είναι οι εξής:

New York Times Travel Show (Νέα Υόρκη, 25-27/1). Είναι η πρώτη φορά που η Περιφέρεια προσεγγίζει αυτή την αγορά μέσω της συμμετοχής της στην έκθεση, με σκοπό να διευρύνει τη δικτύωσή της με επαγγελματίες και τουριστικούς πράκτορες και να αποτελέσει την απαρχή μελλοντικών συνεργασιών.

Salon des Vacances (Βρυξέλλες, 7-10/2). Η συγκεκριμένη έκθεση επιλέχθηκε καθώς οι αφίξεις των Βέλγων τουριστών στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι αυξητικές τα τελευταία χρόνια και βρίσκονται σταθερά στις πρώτες θέσεις των επισκεπτών της περιοχής μας. Επίσης βρίσκονται στην πρώτη θέση των τουριστών που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα ανά άτομο στις διακοπές τους.

ΙΜΤΜ (Τελ Αβίβ, 12-13/2). Σύμφωνα με την ΠΚΜ, μεγάλο πλεονέκτημα για την Κεντρική Μακεδονία είναι η σχέση των Ισραηλινών με τη Θεσσαλονίκη και η ύπαρξη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με το Τελ Αβίβ κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου από την Aegean Airlines και την Arkia Airlines, τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Ισραήλ.

Holiday and Spa EXPO (Σόφια, 14-16/2).

Grekland Panorama (Στοκχόλμη, 15-17/2).

Holiday World (Πράγα, 21-14/2). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού της Τσεχίας. Σύμφωνα με την ΠΚΜ πολλοί Τσέχοι τουρίστες επισκέπτονται προορισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας οδικώς.

Romanian International Tourism Fair ROMEXPO (Βουκουρέστι, 21-14/2)

International Fair of Tourism (Βελιγράδι).

Fiets en Wanderlbeurs (Ουτρέχτη, 1-3/3). Μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις ποδηλατικού και περιπατητικού τουρισμού στην Ευρώπη. Πρόκειται, σύμφωνα με την περιφέρεια, για ευκαιρία ανάδειξης των εναλλακτικών, θεματικών τουριστικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας και των διαδρομών και μονοπατιών των ορεινών της όγκων.

ΙΤΒ (Βερολίνο, 8-12/3)

ΜΙΤΤ (Μόσχα, 12-14/3)

UITT (Κίεβο, 27-29/3). Για το 2018 αναμένεται αύξηση έως και 25% στις τουριστικές ροές από την Ουκρανία στη χώρα μας, σε συνέχεια της περσινής αύξησης κατά 20%.

Arabian Travel Market (Ντουμπάι, 28/4-1/5). Η Περιφέρεια έχει την ευκαιρία να διευρύνει το δίκτυο επαφών της στην ευρύτερη περιοχή και να παρουσιάσει το θεματικό της τουριστικό προϊόν, εστιάζοντας κυρίως στους άξονες του τουρισμού πόλης, του πολιτιστικού τουρισμού και του παραθαλάσσιου τουρισμού.

KOTFA World Travel Fair (Σεούλ, Ιούνιος). Γίνεται προσπάθεια προσέγγισης της αγοράς της Νότιας Κορέας για πρώτη φορά από την Περιφέρεια, με σκοπό κυρίως την προβολή των πολιτισμικών της στοιχείων, που ενδιαφέρουν περισσότερο τη συγκεκριμένη αγορά.

Birdfair (Λέστερ, Αύγουστος). Βασικός στόχος της συμμετοχής σε αυτή την ειδική θεματική έκθεση είναι η προσέγγιση δυνητικών επισκεπτών κυρίως από το Ηνωμένο Βασίλειο και η παρουσίαση σε αυτούς των υδροβιότοπων και των περιοχών παρατήρησης πουλιών της Περιφέρειας, αλλά και των δράσεων για την προστασία της φύσης, την προώθηση ειδικών θεματικών προϊόντων οικοτουρισμού, την ενημέρωση, την ξενάγηση, κλπ.

Tour Natur (Ντίσελντορφ, 6-8/9). Ειδική θεματική έκθεση για τον ορειβατικό – περιπατητικό τουρισμό. Ευκαιρία ανάδειξης και προβολής του εναλλακτικού τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας, όχι μόνο των ορεινών της όγκων, όπως ο Όλυμπος, αλλά και του οικοτουρισμού (Κερκίνη, Βόλβη, Αλιάκμονας, κτλ).

Seatrade Europe Cruise (Αμβούργο, 11-13/9). Ειδική θεματική έκθεση ναυτικού τουρισμού. Ευκαιρία για την Κεντρική Μακεδονία να αναδείξει την πλούσια ναυτική της παράδοση και να προσελκύσει αυτό το ειδικό κοινό επισκεπτών που ταξιδεύει 365 ημέρες το χρόνο.

50plus beurs (Ουτρέχτη, 17-21/9). Πρόκειται για έκθεση που προσελκύει επισκέπτες της τρίτης ηλικίας, οι οποίοι ενδιαφέρονται για διακοπές όλο τον χρόνο και διαθέτουν αναλογικά περισσότερα χρήματα. Είναι η πρώτη φορά που θα συμμετέχει στοχευμένα η Περιφέρεια στην προσπάθεια προσέγγισης αυτής της ηλικιακής ομάδας.

IFTM - TOP RESA (Παρίσι, Σεπτέμβριος).

TTG INCONTRI (Ρίμινι, Οκτώβριος). Η μοναδική συμμετοχή της Περιφέρειας στην ώριμη τουριστική αγορά της Ιταλίας.

WTM (Λονδίνο, 4-6/11).

Philoxenia (Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος).

IBTM World (Βαρκελώνη, Νοέμβριος). Στόχος της συμμετοχής της Περιφέρειας στη Διεθνή Έκθεση Συνεδριακού Τουρισμού στη Βαρκελώνη είναι η ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος που διαθέτει η περιοχή, μέσω των σημαντικών υποδομών φιλοξενίας και διοργάνωσης συνεδρίων, σε συνεργασία με το Thessaloniki Convention Bureau.

International Travel Show (Βαρσοβία, Νοέμβριος).

ILTM China (Σανγκάη, Νοέμβριος).