Skip to main content

Το σχέδιο του δήμου για τη σχολική στέγη - ΣΔΙΤ θέλει ο Μπουτάρης

Στο 5ετές πλάνο και τα πεπραγμένα του δ. Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο Θανάσης Παππάς - Συμπράξεις δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα θα επιδιώξει ο δήμαρχος.

Μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα επιδιώξει ο δήμος Θεσσαλονίκης να λύσει μέρος του προβλήματος της σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη, όπως δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι για το πενταετές πλάνο του δήμου αναφορικά με το ζήτημα της σχολικής στέγης.

Στην Αθήνα έχει εφαρμοστεί ήδη το πρώτο ΣΔΙΤ , όπως είπε ο κ. Μπουτάρης, και μάλιστα είχε μεγάλη επιτυχία.

«Το θετικό είναι ότι στα ΣΔΙΤ ο ιδιώτης αναλαμβάνει και τη συντήρηση του σχολείου» τόνισε ο κ.Μπουτάρης μιλώντας για το θέμα ενώ πρόσθεσε ότι στις περιπτώσεις απαλλοτριώσης, μπορεί ο ιδιώτης να αναλαμβάνει το κόστος της απαλλοτρίωσης και ως αντάλλαγμα να επιμηκύνεται ο χρόνος μίσθωσης.

Από πλευράς του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Θανάσης Παππάς, μιλώντας για τις σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν στον τομέα της σχολική στέγης, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι υπάρχει έλλειμα γης 48.000 τ.μ. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ σοβαρές ελλείψεις εντοπίζονται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόσο στο ιστορικό κέντρο όσο και στα ανατολικά, ενώ σοβαρό πρόβλημα εντοπίζεται και στο θέμα των ειδικών σχολείων.

«Πρώτο σχέδιο είναι να αποκτήσουμε γη μέσω παραχωρήσεων δημοσίων εκτάσεων και απαλλοτριώσεων ιδιωτικών κτηρίων» υποστήριξε ο κ. Παππάς, τονίζοντας ότι ο δήμος διεκδικεί τη δωρεάν παραχώρηση σχολικών κτηρίων του δημοσίου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, από τις 21 προγραμματικές συμβάσεις που έχουν γίνει με τον τέως Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων για απαλλοτρίωση σχολικών χώρων προϋπολογισμού άνω των 40 εκατ. ευρώ, έχουν ευοδωθεί μόνο οι πέντε συμβάσεις καθώς οι υπόλοιπες είτε βρίσκονται σε ύπνωση είτε έχουν καταγγελθεί.

Αναφορικά με το έργο που έχει ήδη γίνει στον τομέα της σχολικής στέγης, ο κ. Παππάς ανέφερε ότι:

1) ολοκληρώνεται η κατασκευή δύο νηπιαγωγείων, στην οδό Πεστών στην Τούμπα και στην οδό Αετοράχης στην περιοχή Ευζώνων, αντίστοιχα ενώ απομένει μόνο η σύνδεση των δικτύων και κυρίως του φυσικού αερίου ώστε να οριστεί ημερομηνία παράδοσης.
2) έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του νηπιαγωγείου στην οδό Καπετάν Άγρα
3) έχει γίνει η προμελέτη ενός νηπιαγωγείου για την περιοχή των τροχοδρομικών
4) ετοιμάζεται ο φάκελος για να ανατεθεί σε εξωτερικό μελετητή της μελέτης  Λυκείου στην περιοχή των Τροχιοδρομικών
5) είναι στη φάση δημοπράτησης το 106ο Δημοτικό στην οδό Ζάχου
6) ολοκληρώνται οι διαδικασίες ωρίμανσης ενός νηπιαγωγείου στην Τριανδρία ενώ έχει ολοκληρωθεί η μελέτη
7) ολοκληρώνονται οι διαδικασίες ωρίμανσης στην οδό Βιζύης και Επιδαύρου για την ανέγερση ειδικού δημοτικού σχολείου ενώ προωθούνται οι κατάλληλες πολεοδομικές ρυθμίσεις για την δημιουργία ειδικού νηπαγωγείου σε όμορο οικόπεδο
8) γίνεται η ανάθεση των αναγκαίων μελετών για τα ιστορικά κτήρια στις οδούς Συγγρού και Ικτίνου για στατική αποκατάσταση τους και ενεργειακή τους αναβάθμιση.

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Παππάς, ο δήμος διεκδικεί πάνω 23 θεσμοθετημένα σχολικά κτήρια που ανήκουν στο δημόσιο.

Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη εξετάζεται το ενεδεχόμενο ενοικίασης του κτηρίου του παλαιού Ιταλικού Ινστιτούτου για να εγκατασταθεί εκεί το καλλιτεχνικό σχολείο αλλά και η δημιουργία ενός περιβαλλοντικού σχολείου σε κτήριο δίπλα στον υπάρχοντα ζωολογικό κήπο. Μάλιστα, όπως είπε ο δήμαρχος, ο δήμος βρίσκεται σε συζητήσεις με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, ώστε ο ζωολογικός κήπος να μετατραπεί σε φάρμα οικόσιτων φυλών.

Αναφορικά με τις συντηρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, ο κ. Παππάς ανέφερε ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες άρσης επικινδυνότητας λόγω εκτεταμένων καθιζήσεων και η ανακατασκευή του κτηρίου του 10ου Νηπιαγωγείου ενώ έχει κατασκευαστεί και το τοιχίο περίφραξης, το οποίο είχε πέσει, στιο 11ο ΓΕΛ στην οδό Σκουφά. Ακόμα, συντάσσεται μελέτη για τη διαμόρφωση άλλων 5 σχολικών αυλών με βιοκλιματικά κριτήρια.

Ανάμεσα στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο δήμος για τη σχολική στέγη, ο κ. Παππάς αναφέρθηκε και στην κατακόρυφη μείωση κρατικής χρηματοδότησης καθώς ο ΣΑΤΑ το 2014 ήταν 1.257.165 ευρώ ενώ σήμερα είναι 470.000 ευρώ περίπου.



Ανισοκατανομή στα σχολεία

Στο 30% φτάνει το ποσοστό των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία στα οποία δεν ανήκουν βάσει της διεύθυνσης τους, υποστήριξε ο Γιώργος Δημαρέλος.

Ο αντιδήμαρχος Παιδείας ανέφερε ότι τον λυπεί αυτή η κατάσταση, να βλέπει δηλαδή γονείς να ψεύδονται ώστε να στείλουν τα παιδιά τους σε σχολεία της αρεσκείας τους ενώ πρόσθεσε ότι ο δήμος εξετάζει τι μπορεί να γίνει για να αντιμετωπισθεί η κατάσταση αυτή. Μια ιδέα, όπως ανέφερε, είναι να λαμβάνεται υπ'όψιν η διεύθυνση που αναγράφεται στη φορολογική δήλωση των γονέων ώστε να τοποθετούνται τα παιδιά στα κατάλληλα σχολεία.

Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε και ο Θανάσης Παππάς, λέγοντας ότι πρέπει να πραγματοποιηθεί μελέτη ώστε να γίνει η καταγραφή του μαθητικού δυναμικού καθώς κάποια σχολεία είναι υπερπλήρη και κάποια άλλα άδεια.  

12ο Δημοτικό Σχολείο

Παράταση μέχρι τις 31 Αυγούστου έχει πάρει ο δήμος ώστε να δει τι θα γίνει τελικά με το ζήτημα του 12ου Δημοτικού Σχολείου, όπως ενημέρωσε ο Γιώργος Δημαρέλος τους δημοσιογράφους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, προτεραιότητα του δήμου είναι να βρεθεί τρόπος το σχολείο να παραμείνει στο σημείο που είναι μέχρι να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες για τη μεταφορά του.

Ο κ. Μπουτάρης είπε ότι θα λάβει υπ'όψιν του όλες τις προτάσεις που του έχουν γίνει, συμπεριλαμβανομένων των δημοτικών συμβούλων Κουράκη και Δημητριάδη, στους οποίους όπως τόνισε ξανά δεν ανέθεσε τη μελέτη αλλά αποδέχθηκε την πρόταση τους να εκπονήσουν τη μελέτη.

«Δεν μπορούν τα παιδιά να μαθαίνουν γράμματα και να παίζουν σε μια παράγκα» τόνισε ο δήμαρχος.

Τέλος ο κ. Μπουτάρης ανέφερε ότι τα σχολεία αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα στο οποίο είναι αναγκαία η διαδημοτική συνεργασία ενώ υποστήριξ ότι η μόνη λύση για το ζήτημα της σχολικής στέγης είναι τα σχολεία να περιέλθουν στους δήμους.