Skip to main content

Το τακτ του Τζιτζικώστα και ο εξαφανισμένος Σπίρτζης

Ούτε φωνή ούτε ακρόαση από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών για τους νέους φορείς των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης...

-Πάντως πρώτη φορά ακούσαμε κάποιον να εγκαινιάζει έργο, που ολοκληρώθηκε στη θητεία του και να αποδίδει τα εύσημα -ονομαστικά παρακαλώ- σε όλους τους συντελεστές διαχρονικά. Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, στην τελετή παράδοσης στην κυκλοφορία του μεγαλύτερου ανισόπεδου κόμβου που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην περιοχή και έναν από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, του Κ16 στη Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης, δεν ξέχασε κανέναν. Όχι μόνο ευχαρίστησε έναν προς ένα τους εκπροσώπους των φορέων που τον τίμησαν με την παρουσία τους στην τελετή (μεσημέρι Παρασκευής με αφόρητη ζέστη), αλλά θυμήθηκε από τον Γιώργο Τσιότρα που ήταν ο διορισμένος περιφερειάρχης και έβαλε τα θεμέλια του έργου, μέχρι και τον τελευταίο υπάλληλο της Περιφέρειας που εργάστηκε ώστε να ολοκληρωθεί. Έφτασε μέχρι και στους εκπροσώπους της κοινοπραξίας που αναλαμβάνει τον ΟΛΘ και οι οποίοι ήταν εκεί στα εγκαίνια σηματοδοτώντας τη σπουδαιότητα του κόμβου για την αναπτυξιακή εξέλιξη του λιμανιού. Αφού ο Κ16 τροποποιήθηκε για να καλύψει και την ημιτελή γέφυρα της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που υποτίθεται ότι θα εξυπηρετούσε τους φόρτους του λιμανιού... Είναι σύνηθες αυτοί που εγκαινιάζουν μεγάλα έργα να αποφεύγουν να μνημονεύσουν τους διαχρονικούς συντελεστές στην υλοποίησή τους και δεν είναι λίγα τα δείγματα... μικροψυχίας. Ο κ. Τζιτζικώστας απέδειξε ότι δεν έχει τέτοια κόμπλεξ.

-Ούτε φωνή ούτε ακρόαση από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, για τους νέους φορείς των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Και άντε ο νέος κρατικός ΟΑΣΘ αν προκύψει θα προκύψει από το 2019 και μετά, οπότε μέχρι τότε ποιος ζει ποιος πεθαίνει... Αλλά με τον φορέα που θα αντικαθιστούσε το ΣΑΣΘ άμεσα τι έγινε; Όχι ότι έχουμε καμιά πρεμούρα, αλλά ο ίδιος ο υπουργός έταζε εδώ και μήνες άμεση δημιουργία του, προκειμένου να λειτουργήσει το διάδοχο σχήμα του ΣΑΣΘ. Το οποίο ΣΑΣΘ έμεινε ακέφαλο, υπάρχει πλέον μόνο στα χαρτιά (αν υπάρχει κι εκεί) και δεν μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του. Το να απαξιώνεις τόσο έναν φορέα δεν έχει καμιά λογική. Ένα διοικητικό συμβούλιο είχε να ορίσει για να μη μείνει κενό έστω προσωρινά μέχρι να ολοκληρώσει τα σχέδιά του ο υπουργός... Τόσο δύσκολο είναι; Κι ας πούμε ότι ήταν ο ρόλος του ΣΑΣΘ «διακοσμητικός». Τα θέματα που διαχειριζόταν και έχουν μείνει στον αέρα εδώ και μισό χρόνο ποιος τα διεκπεραιώνει; Γιατί μαθαίνουμε ότι έχουν μαζευτεί κάποιες δεκάδες – εκατοντάδες αιτήματα που πρέπει να εξυπηρετήσει το ΣΑΣΘ και ΣΑΣΘ δεν υπάρχει... Άσε δηλαδή που υπάρχουν και κάποιοι επιστήμονες – εργαζόμενοι στο ΣΑΣΘ που δεν μπορούν να πληρωθούν, που το μέλλον τους είναι άδηλο, αφού στηρίζεται μόνο σε προφορικές υπουργικές υποσχέσεις και αναγκάζονται να καταφεύγουν σε όποια μέθοδο θεωρούν δόκιμη για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση στην οποία τους έχει φέρει ο κ. Σπίρτζης με αποκλειστική ευθύνη του. Να ελπίσουμε την αναβλητικότητα (πιο δόκιμος θα ήταν ο όρος αδιαφορία ή ανεπάρκεια) του υπουργού να μην την πληρώσουμε πολύ ακριβά. Διότι θυμίζω ότι το «υποβαθμισμένο» ΣΑΣΘ είχε και σε εξέλιξη την εφαρμογή μιας μελέτης για τις στάσεις και τα στέγαστρα των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, που έμεινε στον... αέρα. Η σχετική μελέτη να θυμίσω ότι είχε προκύψει μετά το τραγικό δυστύχημα σε στάση λεωφορείου στο Ωραιόκαστρο... Εμείς τη θυμηθήκαμε χωρίς αφορμή κι αιτία. Να δείτε πόσοι θα τη θυμηθούν αν –ο Θεός να φυλάξει- προκύψει κάτι ανάλογο...

-Διάβαζα για μια σειρά τροποποιήσεων και μάλιστα βελτιωτικών στα σχέδια για τον εξωτερικό περιφερειακό δακτύλιο της Θεσσαλονίκης και από όσα μπόρεσα να καταλάβω υιοθετήθηκαν και μάλιστα από όλους τους εμπλεκόμενους οι αλλαγές που ήθελαν οι κάτοικοι των περιοχών της ανατολικής Θεσσαλονίκης, από τις οποίες σχεδιάστηκε να διέλθει αυτός ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος. Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος, που έχει συνολική εικόνα του έργου, καθώς επί χρόνια και στη θητεία του στην αντιπολίτευση του Δήμου Θέρμης ασχολήθηκε, ήξερε πολύ καλά τα προβλήματα που δημιουργεί το έργο τόσο σε επίπεδο χαρακτηριστικών, όσο και σε επίπεδο όδευσης, οπότε δεν ήταν δύσκολο να αποδεχτεί τις τροποποιήσεις. Το δύσκολο κομμάτι είναι να εξευρεθούν πόροι για να κατασκευαστεί το συγκεκριμένο έργο κι από όσα γνωρίζουμε δεν εντάσσεται στο σχεδιασμό κανενός φορέα, που μπορεί να το χρηματοδοτήσει, τουλάχιστον για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Άρα μάλλον έχουμε πολλά χρόνια μπροστά μας να σχεδιάζουμε...

-Ένα ατύχημα, ευτυχώς όχι πολύ επώδυνο, είχε μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών, Γιάννης Μωυσιάδης. Ο κ. Μωυσιάδης έπεσε στα μάρμαρα του κτηρίου της Β. Όλγας και χτύπησε στο πρόσωπο και το κεφάλι και είχε μάλιστα μεγάλη αιμορραγία. Ευτυχώς, του παρασχέθηκαν αμέσως οι πρώτες βοήθειες και όλα πήγαν καλά. Μάλιστα, ο κ. Μωυσιάδης έδωσε λίγες μέρες μετά το παρών στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, με εμφανή τα σημάδια της πτώσης, η οποία όμως δεν τον πτόησε... Περαστικά.