Skip to main content

Το... βάσανο των τεσσάρων χιλιομέτρων στη Μουδανιών - Ποτίδαιας

Μεγάλη ταλαιπωρία λόγω των έργων της «Εγνατία Οδός ΑΕ» στην Κασσάνδρα. Βελτίωση από τις 3 Ιουλίου βλέπουν οι αρμόδιοι - λύση ως το φθινόπωρο του 2016.

Μετ' εμποδίων γίνονται και το φετινό καλοκαίρι οι μετακινήσεις από και προς την Κασσάνδρα Χαλκιδικής, καθώς ήδη από τα πρώτα Σαββατοκύριακα καταγράφονται ουρές χιλιομέτρων και μεγάλη ταλαιπωρία, ειδικά στο τμήμα μεταξύ Νέων Μουδανιών και Ποτίδαιας.

Το έργο της κατασκευής των 4,2 (από τα 5,2) χλμ. από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» προκαλεί σημαντικά προβλήματα στην απρόσκοπτη μετακίνηση των λουομένων τα Σαββατοκύριακα, όταν η κίνηση πολλαπλασιάζεται.

Το έργο αυτό άρχισε ουσιαστικά το Σεπτέμβριο του 2013 (κανονικά στις αρχές του 2013), με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους 36 μήνες. Σήμερα, έχουν γίνει αρκετές εργασίες, όμως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έγιναν για να κατασκευαστεί το τμήμα δημιουργούν προβλήματα, όπως καταγγέλλουν οι διερχόμενοι οδηγοί.

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο οι διαμαρτυρίες ήταν πολύ έντονες, ενώ η «Εγνατία Οδός ΑΕ» αναμένεται να σταματήσει τις εργασίες στις 3 Ιουλίου. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον και το επόμενο Σαββατοκύριακο ελλοχεύει ο κίνδυνος νέων μποτιλιαρισμάτων.

Η Κασσάνδρα έχει υπολογιστεί ότι «φορτώνεται» το 70% της κίνησης στη Χαλκιδική κι έτσι όπου στενεύει ο δρόμος τα αυτοκίνητα φρακάρουν. Οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι οι βασικές εργασίες στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι πιθανό να ολοκληρωθούν ως το τέλος του τρέχοντος έτους. Το χρονοδιάγραμμα πάντως αναφέρει ως καταληκτικό χρονικό ορίζοντα κυκλοφορίας του τμήματος το φθινόπωρο του 2016, που συνεπάγεται ακόμη δυο καλοκαίρια ταλαιπωρίας...

Σήμερα, η κυκλοφορία εκτρέπεται από το ύψος του νέου κόμβου στα μέσα του τμήματος Ποτίδαια – Μουδανιά, μέχρι τον κόμβο Μουδανιών και μόνο στο ρεύμα εξόδου από Κασσάνδρα. Μπορεί το συγκεκριμένο τμήμα να είναι μικρό, όμως μόλις «φορτωθεί» από κυκλοφορία φρακάρει, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα.

Οι αρμόδιοι υποστηρίζουν ότι η άρση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα δώσει ανάσα στις μετακινήσεις μετά τις 3 Ιουλίου.

Οι καθυστερήσεις πάντως είναι δεδομένες, αφού πέρασε αρκετός καιρός μέχρι να τελειώσει το πρόβλημα με τις αντιδράσεις καταστηματαρχών και κατοίκων της περιοχής, που μπλόκαραν το έργο με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η σημαντικότερη επίπτωση πάντως από αυτές τις καθυστερήσεις δεν είναι τα σημερινά μποτιλιαρίσματα, αλλά το γεγονός ότι έμεινε εκτός υλοποίησης ένα τμήμα ενός χιλιομέτρου, το οποίο πλέον για να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά του υπόλοιπου δρόμου θα πρέπει να βρει χρηματοδότηση και να ξαναστηθούν (άγνωστο για πόσο) εκ νέου εργοτάξια.

Κι αυτό, όταν την ίδια ώρα το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Κασσάνδρα, ο δρόμος Ποτίδαιας – Κασσανδρείας υλοποιείται χωρίς προβλήματα. Την επόμενη εβδομάδα μάλιστα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (αυτή είναι αρμόδια γι' αυτό το κομμάτι) αναμένεται να πάρει την έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης για να λειτουργήσει το ολοκληρωμένο τμήμα από την Ποτίδαια μέχρι τον κόμβο της Ν. Φώκαιας (8 χλμ.).

Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί και ο κόμβος στην Κασσανδρεία, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να παραδοθούν σε χρήση και τα 10 χλμ. από τον κόμβο της Ν. Φώκαιας μέχρι τον κόμβο Κασσανδρείας, δίνοντας διέξοδο στα κυκλοφοριακά προβλήματα όλης της νότιας Κασσάνδρας και απαλλάσσοντας πολλούς παραθεριστικούς οικισμούς από τη διερχόμενη (και ορισμένες φορές επικίνδυνη) κυκλοφορία.