Σάββατο 30 Μαΐου 2020
x

Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΕΡΓΑ 52 ΕΚΑΤ. ΣΕ ΣΗΜΕΙΑ-ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ

Αποκαθίστανται όλα τα μελανά σημεία στο οδικό δίκτυο (κυρίως επαρχιακό) που προκαλούν ατυχήματα στους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας.

Τον Απρίλιο θα αρχίσει το μεγάλο πρόγραμμα βελτίωσης των προβληματικών σημείων σε δρόμους όλης της χώρας, συνολικού προϋπολογισμού 455 εκ. ευρώ, από τα οποία τα 52 εκ. ευρώ διατίθενται για την αποκατάσταση των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξασφάλισε ήδη το σχετικό κονδύλι, που προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από τους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, έχει κάνει τη σχετική κατανομή ανά Περιφέρεια, έχει συγκεντρώσει τις ανάγκες και προχωρά τις υπόλοιπες αναγκαίες διαδικασίες, προκειμένου να αρχίσει το «Πρόγραμμα Βραχυπρόθεσμων Παρεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας», όπως τόνισε στη Voria.gr ο επικεφαλής του προγράμματος, γενικός γραμματέας Υποδομών του υπουργείου, Γιώργος Καραγιάννης.

Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των επεμβάσεων θα είναι δεσμευτικό.

Οι μελέτες έχουν προηγηθεί ανά περιφερειακή ενότητα (νομό), έχουν εντοπιστεί τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση σε όλο το μήκος του εθνικού και κυρίως του επαρχιακού οδικού δικτύου και έχει γίνει μάλιστα και η κατανομή των κονδυλίων ανά Περιφέρεια.

Φορέας διαχείρισης θα είναι η «Εγνατία Οδός ΑΕ», η οποία άλλωστε έχει κάνει πανελλαδικά τη σχετική προετοιμασία. Από το 2010 είχε ανατεθεί η καταγραφή της κατάστασης και όλων των προβληματικών σημείων στο οδικό δίκτυο στην εταιρία, με ένα συνολικό κόστος περίπου 5 εκ. ευρώ. Οι σχετικές μελέτες ανά νομό ολοκληρώθηκαν την περίοδο 2012 – 2015, έκτοτε όμως χωρίς χρηματοδότηση δεν προχώρησε το σχετικό πρόγραμμα.

Ορισμένες από αυτές τις μελέτες πιθανώς να απαιτήσουν επικαιροποίηση, καθώς πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε που εκπονήθηκαν και συνεπώς τα προβλήματα μπορεί να έχουν μεταβληθεί. Το πρόγραμμα «Μελετών Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας» της περιόδου 2012 – 2015 είχε ανεβάσει το συνολικό κόστος των βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων σε δρόμους στη χώρα στα 455 εκ. ευρώ.

«Από την αρχή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έδειξε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να χρηματοδοτήσει τις συγκεκριμένες δράσεις. Μέσα στην άνοιξη θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες έγκρισης του δανείου και θα ξεκινήσει το πρόγραμμα υλοποίησης. Οι βραχυπρόθεσμες δράσεις αφορούν σε μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις οδικής ασφάλειας χαμηλού κόστους, όπως η αναβάθμιση και αντικατάσταση του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας κ.λπ.), βελτιώσεις υποδομής (ασφαλτοτάπητες, τάφροι, ερείσματα κλπ.), διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων που αφορούν σε 7.056 επικίνδυνες θέσεις, εκτείνονται σε 2.400 χλμ. του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου, σε ολόκληρη τη χώρα», αναφέρει ο κ. Καραγιάννης.

Οι παρεμβάσεις στη βόρεια Ελλάδα ανέρχονται σε 190 εκ. ευρώ, από τα οποία τα 52 εκ. ευρώ αφορούν σε δράσεις στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Για παράδειγμα στις Σέρρες, σε μήκος 211 χιλιομέτρων και σε 14 οδικούς άξονες έχουν εντοπιστεί 105 προβληματικά σημεία, όπου θα γίνουν επεμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού περίπου 15 εκ. ευρώ.

Τα σημεία χαρακτηρίζονται προβληματικά, επειδή αποτέλεσαν κατά καιρούς στο παρελθόν αιτίες πρόκλησης οδικών ατυχημάτων, ενώ υπολογίζεται ότι οι παρεμβάσεις κατά μέσο όρο θα αφορούν σε 280 χλμ. δρόμων ανά νομό (αναλογικά πάντως).




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ