Skip to main content

Τον Σεπτέμβριο το σχέδιο δράσης του ΥΠΕΚΑ για τη Θεσσαλονίκη

Ποιες οι τρεις κατευθύνσεις του σχεδίου δράσης του υπουργείου Περιβάλλοντος για τη Θεσσαλονίκη και τι μελετά η κυβέρνηση για την πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Τον προσεχή Σεπτέμβριο θα παρουσιάσει η κυβέρνηση το σχέδιο δράσης που εκπονεί, με συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις για την πόλη της Θεσσαλονίκης μέχρι και το 2012, ενώ θα ακολουθήσει, έως το τέλος του έτους, η ολοκλήρωση και του επικαιροποιημένου ρυθμιστικού σχεδίου.

Τις σχετική ανακοίνωση έκανε λίγο νωρίτερα η υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι ο συνολικός σχεδιασμός συνδυάζεται και με τη συμπλήρωση 100 ετών από την απελευθέρωση της πόλης. Παράλληλα, η υπουργός γνωστοποίησε ότι η κυβέρνηση μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα. Διευκρίνισε, όμως, ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν προς το τέλος Σεπτεμβρίου ή το πολύ στις αρχές Οκτωβρίου.

Σχέδιο δράσης

Με δηλώσεις της αμέσως μετά την ολοκλήρωση επαφών που είχε τόσο στην Εγνατία Οδός ΑΕ, όσο και στον Οργανισμό Ρυθμιστικού της πόλης (ΟΡΘ), η κ. Μπιρμπίλη, συνοδευόμενη από τον υφυπουργό Υποδομών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, εξήγησε ότι οι παρεμβάσεις του σχεδίου δράσης για τη Θεσσαλονίκη θα κινηθούν σε τρεις βασικές κατευθύνσεις:

Α) η ανάδειξη του παραλιακού μετώπου. «Είναι από τα ομορφότερα των ευρωπαϊκών πόλεων και εκεί πρέπει να πέσει το κέντρο βάρος», τόνισε η υπουργός συμπληρώνοντας πως ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί και στο θέμα του Θερμαϊκού κόλπου, ώστε να γίνει περιβαλλοντικά και λειτουργικά μια ζωντανή θάλασσα, από μια νεκρή που είναι σήμερα. Στο σημείο αυτό δε άφησε να εννοηθεί πως εξετάζεται κι η ύπαρξη μιας ευέλικτης μικρής θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας,

Β) η δημιουργία δικτύων πρασίνου και δικτύων πεζοδρόμων: «Πρέπει να προστατεύσουμε το γραμμικό κέντρο που αναπτύσσεται κατά μήκος της παραλίας. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό. Υπάρχουν μελέτες για αυτό, και πρέπει να το αποδώσουμε στον πεζό, προκειμένου να μπορεί να κινείται ελεύθερα ο πεζός και ο ποδηλάτης», είπε χαρακτηριστικά.

Γ) η ανάπλαση κι ανασυγκρότηση περιοχών που αρχίζουν να βρίσκονται σε μια παρακμιακή φάση. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι καταστάσεις είναι αναστρέψιμες και ότι η Θεσσαλονίκη παραμένει ένας ζωντανός πόλος», σημείωσε και γνωστοποίησε ότι «το επόμενο διάστημα θα είμαστε έτοιμοι για να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας συνολικά».

Πετρελαιοκίνηση

Όσον αφορά στο ζήτημα της πετρελαιοκίνησης, η υπουργός επεσήμανε ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην εισαγωγή της. «Αυτό θα γίνει μόνο αν διαπιστώσουμε ότι τα σωματίδια που προκύπτουν από την κίνηση με πετρέλαιο είναι τέτοια, ώστε δεν δημιουργούν πρόβλημα και δεν επιβαρύνουν περισσότερο τόσο το περιβάλλον όσο και τη δημόσια υγεία», ανέφερε και συμπλήρωσε ότι «αυτό εξετάζεται και το Σεπτέμβρη ή αρχές Οκτωβρίου θα ανακοινώσουμε τις προθέσεις μας».

Από την πλευρά του κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι πρωθυπουργός αλλά και η κυβέρνηση έχοντας επίγνωση τα μεγάλα προβλήματα που έχει η Θεσσαλονίκη αποφάσισε να τα αντιμετωπίσει ενιαία. «Βάζουμε τέλος στην αποσπασματικότητα, την προχειρότητα και τον ανορθολογισμό. Τα χαρακτηριστικά εκείνα που μας άφησαν πίσω και πάμε σε ένα σχέδιο συναινετικά σχεδιασμένο από τους φορείς και τους πολίτες της πόλης», είπε ο κ. Μαγκριώτης και εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι θα κλείσει ο κύκλος της εσωστρέφειας και η Θεσσαλονίκη θα μπει σε δυναμικό βηματισμό ανάπτυξης.