Τρίτη 24 Μαΐου 2022
x

ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΣ ΤΟΥ «ΑLL YOU WANT IS GREECE»: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο εμπνευστής της καμπάνιας του ΕΟΤ «Αll you want is Greece» μιλά για τον τουρισμό στη metaverse εποχή και το πώς αυτός μπορεί να συστηθεί και πάλι

Η Ελλάδα συνδέθηκε εδώ και δεκαετίες με τον ήλιο και τη θάλασσα, τα ασταμάτητα ξενύχτια αλλά και τον τουρίστες που αφήνουν τα πάντα πίσω τους και αφήνονται στη χαλαρότητα ενός τόπου. Όμως, η μάλλον... ξεπερασμένη αυτή αντίληψη για τον τουρισμό δίνει πλέον τη θέση του στην εμπειρία μέσα από τη γαστρονομία, το κρασί, την τέχνη, την ιστορία, τις υπαίθριες δραστηριότητες και την ευεξία, συνδέοντας τον τουρισμό με την κοινωνία και τη φύση.

Μαζί με αυτά και επειδή οι εποχές μεταβάλλονται, κλειδί για το μέλλον του τουρισμού στη χώρα μας αποτελεί κυρίως η αξιοποίηση της τεχνολογίας καθώς και η ανάλυση δεδομένων για να γίνεται η απαραίτητη αναπροσαρμογή κάθε φορά που αυτό απαιτείται. Έτσι, θα καταφέρει η Ελλάδα να παραμείνει ανθεκτική στον τομέα του τουρισμού, παρά τις κρίσεις που αυτός υφίσταται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της σχεδόν δυσβάσταχτης διετίας λόγω της πανδημίας. Έτσι θα καταφέρει και επανασυστηθεί και να αφήσει πίσω της την παλιά της εικόνα.

Με την ευκαιρία της ομιλίας του στο TEDxUniversityofMacedonia σήμερα Σάββατο 14 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής, ο CEO της AQ Strategy, Γιάννης Τσάκαλος, μιλά στη Voria.gr για τον τουρισμό στη metaverse εποχή, για το πώς αυτός μπορεί να συστηθεί και πάλι στο κοινό του αλλά και για την πετυχημένη καμπάνια «All you want is Greece», που επιθυμεί να αναδείξει την Ελλάδα ως έναν «εν δυνάμει τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο».

Κλειδί, άλλωστε, για το μέλλον του τουρισμού στη χώρα μας αποτελεί η αξιοποίηση της τεχνολογίας καθώς και η ανάλυση δεδομένων για να γίνεται η απαραίτητη αναπροσαρμογή κάθε φορά που αυτό απαιτείται. Έτσι, θα καταφέρει η Ελλάδα να παραμείνει ανθεκτική στον τομέα του τουρισμού, παρά τις κρίσεις που αυτός υφίσταται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της σχεδόν δυσβάσταχτης διετίας λόγω της πανδημίας.

Ήδη, όπως σημείωσε ο CEO της AQ Strategy, οι αλλαγές που έρχονται είναι ριζικές. «Το 60% πληθυσμού παγκοσμίως είναι κάτω των 40 ετών. Πρόκειται για γενιές εντελώς διαφορετικές από τους boomers και τη Generation Χ. Αναζητούν εντελώς διαφορετικά πράγματα, νέους προορισμούς, νέες εμπειρίες, λαμβάνουν υπόψη την αειφορία και την κλιματική αλλαγή. Η εκθετική ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλάζει ήδη όλα τα δεδομένα στον τουρισμό. Μπορεί και πρέπει η τεχνολογία να είναι αρωγός στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης ή προορισμού. Αυτό απαιτεί νέα διαχείριση δυναμική με μοντέλα που μπορούν να προσαρμοστούν ανά πάσα στιγμή, αναλύοντας συνεχώς τα δεδομένα. Είναι λοιπόν σημαντικό να υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο που μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια μια επιχείρηση ή έναν προορισμό, όμως εξίσου σημαντική είναι και η εφαρμογή. Εκεί πάσχουμε», τόνισε.

«Το ταξίδι αλλάζει. Ο τίτλος της ομιλίας στο TEDx, άλλωστε, είναι "Travel Evolution". Συντελείται μία επανάσταση στο πώς ταξιδεύουμε. Δεν είναι μόνο η ανάπτυξη της τεχνολογίας που φέρνει την επανάσταση, ούτε ότι αλλάζουν οι ανάγκες των ταξιωτών. Πλέον μιλάμε για το ταξίδι πριν το ταξίδι. Σε αυτήν τη διαδικασία ο επισκέπτης θα επιλέξει να πληροφορηθεί από διάφορα σάιτ και έτσι μπορούμε να αντιληφθούμε το επίπεδο επιρροής της τεχνολγίας σε αυτό», σημείωσε ο κ. Τσάκαλος.

Πλέον ανοίγει η συζήτηση για το πώς το metaverse, το ΑΙ, το internet of things συνδράμουν στον τουρισμό. Ο κάθε δυνητικός επισκέπτης θα μπορεί να επισκεφτεί αυτόν τον χώρο και να επιλέξει. Δυστυχώς, όπως παραδέχεται ο κ. Τσάκαλος, είμαστε πάρα πολύ πίσω ως χώρα στα χρήματα που δαπανούμε για το ψηφιακό κομμάτι. «Παγκοσμίως, στο hospitality για το ψηφιακό κομμάτι ξοδεύτεται το 2,6 του συνολικού της τζίρου. Στην Ευρώπη είναι περίπου στο 2,1, ενώ στην Ελλάδα είναι στο 1,3. Πρέπει να επενδύσουμε γιατί δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν».

«Το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικό»

«Το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικό. Μέσα σε σε 48 ώρες και ενώ έρχεσαι για ένα συνέδριο έχεις την ευκαιρία να επισκεφτείς τη θάλασσα, να φας εξαιρετικά, να πας στα μουσεία και ακόμα και αν επιλέξεις να κάνεις μόνο μία απλή βόλτα στην πόλη θα αντικρίσεις συνεχείς εκπλήξεις», παραδέχεται ο CEO της AQ Strategy αν και αναγνωρίζει πως ακόμα υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης.

«Προσωπικά δεν ξέρω άλλη πόλη που να μπορεί να δώσει τόσα πράγματα. Όμως, χρειάζεται σε έναν ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό να επικοινωνήσουμε τα σωστά μηνύματα στον κατάλληλο επισκέπτη», πρόσθεσε.

Η καμπάνια «Αll you want is Greece»

O ΕΟΤ υπό την ανάγκη τόνωσης του τουρισμού εν μέσω πανδημίας προώθησε μία ειδική καμπάνια στο εξωτερικό για τους ηπειρωτικούς και ορεινούς προορισμούς στη χώρα μας, η οποία ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021 και πηγαίνει «εξαιρετικά καλά». Το άτομο πίσω από αυτήν την καμπάνια είναι ο κ. Τσάκαλος, ο οποίος είναι και ο εμπνευστής της.

«Η νέα καμπάνια δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο συναίσθημα, καθώς για πρώτη φορά όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο βίωσαν το ίδιο συναίσθημα: του περιορισμού στο σπίτι, της μονοτονίας, της ρουτίνας. Τι θέλουμε; Να δούμε τον ήλιο, να έχουμε ησυχία, να βγούμε έξω. Τι μας έλειψε; Όλα. Να πιούμε ένα ποτήρι κρασί με τους φίλους μας, η επαφή με τους ανθρώπους, η ελευθερία, οι νέες γεύσεις, η τέχνη. Όλα όσα μας έχουν λείψει και όλα όσα αναζητούμε βρίσκονται στην Ελλάδα. "All you want is Greece". Αυτό είναι το σκεπτικό της καμπάνιας» εξήγησε ο κ. Τσάκαλος.

Η καμπάνια χτίστηκε πάνω σε τριετές στρατηγικό πλάνο, που έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα νέο αφήγημα και περιλαμβάνει, όπως είπε ο ίδιος, τέσσερα στάδια: της επιβίωσης (2020-μέσα 2021), της πρώιμης ανάκαμψης (μέσα 2021- μέσα 2022), της ύστερης ανάκαμψης (από τα μέσα του 2022 προς το 2023) και της απογείωσης (2023 προς το 2024).

«Πιστεύουμε στην ιστορία του κάθε τόπου στη χώρα μας. Αυτό μπορεί να μας διαφοροποιήσει και να βγούμε δυνατά στο εξωτερικό και να αποδείξουμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε ένα τουριστικό προϊόν 365 ημέρες τον χρόνο», σημείωσε.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ