Skip to main content

Καλοκαίρι του 2020 τα νέα μετασκευασμένα τρένα στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Σε ορίζοντα πενταετίας, επιπλέον, προγραμματίζεται η κατασκευή νέων συρμών τρένων, τους οποίους θα κατασκευάσει πιθανώς η Alstom.

Οκτώ συρμοί τρένων που ήδη μετασκευάζονται στην Ιταλία θα προστεθούν από το καλοκαίρι του 2020 στο δυναμικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο επενδύσεων ύψους τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ που δρομολογούν οι Ιταλοί της Ferrovie σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Πρόκειται για οκτώ εννιάδυμους συρμούς συνολικού κόστους μετασκευής 80 εκατ. ευρώ (περίπου 10 εκατ. ευρώ για κάθε συρμό). Τη χρηματοδότηση του κόστους, τόσο των μετασκευασμένων συρμών όσο και των νέων που θα παραγγελθούν τους επόμενους μήνες, κατά πάσα πιθανότητα θα καλύψει η ιταλική μητρική, μέσω εσωτερικού δανεισμού της θυγατρικής της εταιρείας στην Ελλάδα.

Καλά ενημερωμένες πηγές, σύμφωνα με την «Καθημερινή», λένε πως οι συρμοί που έχουν παραγγελθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι πλήρως μετασκευασμένοι, ακόμη και στον μηχανολογικό τους εξοπλισμό, ενώ θα τρέξουν για πρώτη φορά σε ελληνικές ράγες. Θα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 600 επιβάτες και θα περιλάβουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης, τέσσερα οικονομικής, ένα κυλικείο/εστιατόριο και, φυσικά, τη μηχανή έλξης. Η μέγιστη ταχύτητα των μετασκευασμένων τρένων θα είναι 250 χλμ./ώρα, αλλά εκτιμάται ότι θα πηγαίνουν με πολύ χαμηλότερες ταχύτητες, λόγω της κακής ποιότητας της υποδομής στη χώρα μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ο οποίος διαθέτει την πιο σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή, το όριο ταχύτητας είναι 160 χλμ./ώρα και μάλιστα το όριο αυτό επιτρέπεται μόνο στο 30%-40% του μήκους της γραμμής. Στο υπόλοιπο 60%, το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ σε ορισμένα σημεία (π.χ. Αχαρνές - Οινόη) η ταχύτητα δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 100 χλμ./ώρα.

Σε ορίζοντα πενταετίας, ωστόσο, προγραμματίζεται η κατασκευή νέων συρμών τρένων, τους οποίους θα κατασκευάσει πιθανώς η Alstom. Η παραγγελία για τα νέα τρένα δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αναμένεται να συμβεί σύντομα – πιθανώς μέχρι το φθινόπωρο του 2019. Στόχος των Ιταλών είναι τα νέα τρένα να τρέξουν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους είτε το 2023 είτε το αργότερο το 2024. Κάθε συρμός μπορεί να κοστίσει έως 20 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, σύμφωνα με την «Κ», οι Ιταλοί φέρεται να έχουν πρόθεση να εκσυγχρονίσουν το σύνολο των σταθμών τεχνικής βάσης της ΕΕΣΣΤΥ – συνολικά εννέα μηχανοστάσια και τρία εργοστάσια βαριάς συντήρησης, που βρίσκονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Βόλο. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό, η διοίκηση της εταιρείας δεν προτίθεται να κλείσει κανένα σταθμό τεχνικής υποστήριξης, ασχέτως της χρήσης που γίνεται ή ακόμη και αν δεν φτάνει σήμερα εκεί συρμός τρένου (π.χ. Καλαμάτα).