Skip to main content

ΕΑΣ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λιμάνια: Τρία κακά νέα για την ελληνική οικονομία

Οι αρνητικές εξελίξεις που προκύπτουν στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πειραιά.

Ελάχιστες στην πραγματικότητα είναι οι πιθανότητες διάσωσης της αμυντικής βιομηχανίας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Η παρούσα κυβέρνηση διέκοψε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη, με αποτέλεσμα την επιδείνωση των οικονομικών στοιχείων της. Το παράδοξο της ιστορίας, ωστόσο, είναι ότι προκειται για μία εταιρεία που έχει τις απαραίτητες προοπτικες διάσωσης αλλά και αντικειμενο. Απλώς είναι θύμα πολιτικών αποφάσεων, οι οποίες δείχνουν να την οδηγούν στο λουκέτο.

Το πρόβλημα, βεβαίως, είναι πως η συγκεκριμένη δεν είναι η μοναδική εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα που αντιμετωπίζει πλέον προβλήματα επόμενης μέρας. Σας είχαμε αναφέρει πρόσφατα – με σχετικό ρεπορτάζ που δημοσίευσε η Voria.gr – και την περίπτωση της εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και σας επαναλαμβάνουμε: Οπως πάει, οδηγείται σε «ξαφνικό θάνατο». Δηλαδή, σε λουκέτο. Θα είναι το μήνυμα της Κομισιόν προς την Ελλάδα. Οπως ακριβώς, δηλαδή, ήταν και το μήνυμα προς την Κύπρο, μέσω του «ξαφνικού θανάτου» των Κυπριακών Αερογραμμών.

Τα κακά νέα τριτώνουν με τις εξελίξεις από το λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Μετά από μια απεργιακή κινητοποίηση που διήρκεσε σχεδόν τρεις εβδομάδες, αρχίζει να «σπάει» το μέτωπο των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά. Οι επιπτώσεις της, πάντως, θα φανεί στο τουριστικό ρεύμα του 2017 (σσ ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στα κρουαζιερόπλοια...), το οποίο αναμένεται πολύ κατώτερο των προσδοκιών. Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΘ, η Voria.gr έχει αναδείξει με σειρά δημοσιευμάτων τις πολύ αρνητικές επιπτώσεις των απεργιών στις επιχειρήσεις και την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας...