Skip to main content

Τρία σενάρια για τη σχολική χρονιά - Τι θα γίνει με τις Πανελλαδικές

Το αισιόδοξο, το πιθανότερο και το κακό σενάριο για την τύχη της σχολικής και της ακαδημαϊκής χρονιάς, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας

«Η σχολική χρονιά δεν χάνεται, ούτε η ακαδημαϊκή. Περιμένουμε τα δεδομένα για να δούμε πότε θα μπορέσουμε να ανοίξουμε και πάλι τα σχολεία με ασφάλεια», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, τόνισε ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του e-learning για τα λύκεια, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσουν τα γυμνάσια και τα δημοτικά σχολεία. «Είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα που δεν είχε γίνει ποτέ στη χώρα μας», σημείωσε, εξηγώντας τους δύο άξονες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: τη σύγχρονη εκπαίδευση και την ασύγχρονη.

Στην πρώτη περίπτωση ο καθηγητής ή ο δάσκαλος μπαίνει στην ψηφιακή τάξη και κάνει το μάθημα, το οποίο παρακολουθούν οι μαθητές, έχοντας τη δυνατότητα να παρέμβουν ανά πάσα στιγμή. «Είναι ελάχιστες οι οικογένειες που δεν έχουν σύνδεση στο internet για να μπορούν να μπουν τα παιδιά. Ωστόσο, μεριμνήσαμε για να μπορεί κανείς να μπαίνει και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση» πρόσθεσε η Νίκη Κεραμέως.

Παράλληλα, για την ασύγχρονη εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι υπάρχει πλούσιο υλικό, το οποίο είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή προς τους μαθητές.

 

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συνεχίζει να γράφει και να σβήνει σχέδια για την αναπλήρωση των μαθημάτων ώστε να διεξαχθούν απρόσκοπτα οι Πανελλαδικές και να μη χαθεί η σχολική χρονιά για κανέναν μαθητή. Με τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής τα σενάρια είναι 3.

Το καλό σενάριο

Εάν τα σχολεία ανοίξουν μετά το Πάσχα τότε εκτιμάται ότι τα μαθήματα θα αναπληρώσουν με μικρές «θυσίες» όπως σύντμηση των διδακτικών ωρών και κατάργηση των περιπάτων.

Το πιθανότερο σενάριο

Εάν η εξάπλωση του κορωναϊού συνεχιστεί και μετά το Πάσχα, εξέλιξη που φαντάζει αρκετά πιθανή, τότε η λύση θα δοθεί με παράταση του σχολικού έτους, μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης και μετάθεση των πανελλαδικών σε ημερομηνίες όσο το δυνατό πιο κοντά στον αρχικό προγραμματισμό.

Σημειώνεται ότι οι Πανελλαδικές αρχίζουν κάθε χρόνο το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου.

Σε αυτό το σενάριο, οι πανελλαδικές μπορεί να ξεκινήσουν προς τα τέλη Ιουνίου ή μέσα στον Ιούλιο έτσι ώστε να μην διαταραχθεί σημαντικά η εξεταστική διαδικασία.

Το κακό σενάριο

Στην περίπτωση που η πανδημία λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και στη χώρα μας τότε πιθανότατα το υπουργείο Παιδείας να αναγκαστεί να προχωρήσει στην πιο ακραία λύση.

Σε αυτή, εκτός από την παράταση του σχολικού έτους και τη μετάθεση των εξετάσεων θα αναζητηθεί πιθανότατα φόρμουλα ακόμη και για ολοκλήρωση της ύλης μόνο με εξ αποστάσεως μαθήματα (σ.σ τη δεδομένη στιγμή τα εξ αποστάσεως μαθήματα αφορούν μόνο επαναλήψεις).

Εάν συμβεί αυτό, το υπουργείο Παιδείας θα εξετάσει ακόμη και το σενάριο να γίνουν οι πανελλαδικές τον Σεπτέμβρη, κάτι  που θέλει να αποφύγει η Νίκη Κεραμέως όπως δήλωσε η ίδια.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και στην πιο ακραία περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα κάνει ότι χρειαστεί ώστε να μη  χαθεί η σχολική χρονιά και να μην πάνε χαμένοι οι κόποι των μαθητών.

Η υπουργός υπογράμμισε ότι στο τραπέζι βρίσκονται όλα τα σενάρια, όπως η παράταση του σχολικού έτους, η μετακύλιση των εξετάσεων και η μείωση της ύλης: «Για τις πανελλαδικές θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μείνουμε κοντά στον αρχικό προγραμματισμό των εξετάσεων».