Skip to main content

Τριάντα μέρες εξελίξεων για το μετρό Θεσσαλονίκης - Η σύμβαση και ο διαγωνισμός

Σε έναν μήνα οι προσφορές για τη συντήρηση και λειτουργία του μετρό. Στις επόμενες μέρες η υπογραφή της σύμβασης για επιπλέον 15 συρμούς.

Μήνα εξελίξεων συνιστούν οι επόμενες 30 μέρες για το μετρό Θεσσαλονίκης. Εκτός από τις εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου, που είναι σε εξέλιξη, το ενδιαφέρον τόσο του υπουργείου υποδομών και Μεταφορών όσο και της «Αττικό Μετρό ΑΕ» στρέφεται στον διαγωνισμό για το έργο της συντήρησης και λειτουργίας του μετρό, αλλά και στην υπογραφή της σύμβασης για τους επιπλέον συρμούς, μετά την παραλαβή των πρώτων 18.

Σε επίπεδο εργασιών, η Voria.gr σάς ενημέρωσε από χτες για το άνοιγμα της οδού Βενιζέλου και για την πορεία των εργασιών στον σταθμό, αλλά και για τις απελευθερώσεις εργοταξίων που ακολουθούν, ενώ εντός του τρέχοντος μηνός επιστρέφει τμήμα του Κρηναίου Οικοδομήματος στον σταθμό Αγίας Σοφίας. Εκεί ήδη έχουν αρχίσει οι παρεμβάσεις, ώστε να μετατραπεί (όπως και ο σταθμός Βενιζέλου) σε ανοιχτό μουσείο.

Επίσης, τρέχουν οι διαδικασίες ώστε να αποφασιστεί πώς θα γίνει η μεγάλη παρέμβαση στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, για την κατασκευή του πολυτροπικού σταθμού μετεπιβίβασης και η διαμόρφωση της περιοχής. Και βέβαια προχωρούν τα έργα στην επέκταση της Καλαμαριάς, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε έξι μήνες από τη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.

Τις επόμενες μέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση για την προμήθεια των νέων συρμών, πέραν των 18, που ήδη έχουν παραληφθεί. Οι νέοι συρμοί θα κατασκευαστούν από τη Hitachi, που παρέδωσε και τους πρώτους και προφανώς θα είναι συμβατοί με τα συστήματα του μετρό Θεσσαλονίκης, πανομοιότυποι με τους 18.

Από τους 15 συρμούς οι έξι θα διατεθούν για τη βασική γραμμή και οι εννέα για την επέκταση της Καλαμαριάς και σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αρμοδίων ο συνολικός αυτός στόλος θα μπορεί να κάνει δρομολόγια ανά ενάμιση λεπτό τις ώρες αιχμής στις δύο γραμμές.

Στις 2 Δεκεμβρίου έχει προσδιοριστεί η υποβολή των φακέλων των υποψηφίων για τον κρίσιμο διαγωνισμό της συντήρησης και λειτουργίας του μετρό. Ο διαγωνισμός γίνεται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και η προκήρυξη προβλέπει έξι μέρες μετά την κατάθεση των φακέλων να γίνει η αποσφράγιση των προσφορών. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση, αλλά είναι δύσκολο να προβλεφθεί πότε θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση. Εντός του 2023, τονίζει το υπουργείο, καθώς για να λειτουργήσει το έργο θα πρέπει να υπάρχει και ο φορέας συντήρησης και λειτουργίας.