Skip to main content

Τρίποντο στο διαδικτυακό καλάθι βάζουν οι βορειοελλαδίτες

Πέντε στους 10 βορειοελλαδίτες πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές-Τι αγοράζουν. Πόσο αυξήθηκαν την τελευταία 10ετία, πανελλαδικά, οι on-line αγορές

Το ιντερνετικό τους καλάθι γεμίζουν πέντε στους δέκα βορειοελλαδίττες επιλέγοντας κατά κύριο λόγο ενδύματα, υποδήματα, διαμονή σε καταλύματα, ηλεκτρονικές συσκευές και ταξιδιωτικές υπηρεσίες.

Μάλιστα όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από νοικοκυριά και άτομα για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι βορειοελλαδίτες διαδικτυακοί καταναλωτές υπερτερούν ποσοστιαία έναντι του πανελλαδικού μέσου όρου.

Πιο συγκεκριμένα, πανελλαδικά, τέσσερα στα 10 άτομα (41,5%), πραγματοποίησαν το α' τρίμηνο φέτος κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

Το ποσοστό των βορειολλαδιτών (45,3%), είναι το δεύτερο υψηλότερο στη χώρα μετά από αυτό των νησιών του Αιγαίου κα της Κρήτης (52,8%) ενώ χαμηλότερα είναι τα ποσοστά σε Αθήνα και Κεντρική Ελλάδα καθώς αγγίζει το 38% αντίστοιχα.

Όλο και πιο αγαπητές γίνονται οι e-αγορές

Το ποσοστό των Ελλήνων που επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές χρόνο με το χρόνο διευρύνεται με αποτέλεσμα να μπαίνει πλέον για τα καλά στις ζωές των ατόμων ηλικίας 16 - 74 ετών, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ.

Πιο συγκεκριμένα σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2018, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές κατέγραψε αύξηση 3,2%, ενώ η αύξηση της τελευταίας δεκαετίας (2010- 2019) ανήλθε σε 125,5%.

Από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από νοικοκυριά και άτομα, προκύπτουν, μεταξύ άλλων, και τα εξής:

Το 86,7% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, επέλεξε να κάνει αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. Το 35,4% έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 16,9% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανήλθε στο 3,4%.

Οι top- 5 κατηγορίες ηλεκτρονικών αγορών αφορούν: είδη ένδυσης και υπόδησης- αθλητικών (61,7%), διαμονή σε καταλύματα (36,5%), αγορά ηλεκτρονικών συσκευών (26,8%), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (25,8%) και αγορά ειδών διατροφής (24,3%).

Πόσα πλήρωσαν για τις διαδικτυακές αγορές

Πέντε στους 10 (48,3%) κατέβαλλαν συνολικά αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν / παρήγγειλαν. Σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2018, καταγράφηκε μείωση 30,1% για όσους κατέβαλαν για τις ηλεκτρονικές τους αγορές αντίτιμο κάτω από 50 ευρώ και αύξηση για όσους κατέβαλαν μεγαλύτερα ποσά.

Η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (ενημέρωση για τραπεζικό λογαριασμό, μεταφορά, πληρωμή λογαριασμών κ.λπ.) μέσω διαδικτύου είναι δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε από το 40,3% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο και η οποία κατέγραψε αύξηση 6,6 % σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2018 (37,8%).

Προβλήματα ασφάλειας για 2 στους 10

Περίπου 2 στα 10 άτομα (16,8%) ηλικίας 16- 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2018- Μαρτίου 2019, αντιμετώπισαν προβλήματα ασφάλειας. Τα προβλήματα ασφάλειας που αναφέρθηκαν περισσότερο είναι η παραλαβή δόλιων μηνυμάτων (phishing, 10,4%) και η εκτροπή σε ψεύτικες ιστοσελίδες που ζητούν προσωπικά στοιχεία (pharming, 7,6%).