Σάββατο 28 Μαρτίου 2020
x

ΤΡΕΙΣ ΟΙ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

Τι προβλέπει ο διαγωνισμός που βρίσκεται στον αέρα – Ποιες είναι οι ενδιαφερόμενες εταιρείες- Τι ζητούν οι κάτοικοι του ακριτικού νησιού

Τρεις φέρονται να είναι οι μνηστήρες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, αλλά και τη Λήμνο, που είναι η καινούργια γραμμή  και αναμένεται να ισχύει για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες. Ο διαγωνισμός που βρίσκεται στον αέρα εδώ και λίγες ημέρες, έχει καταληκτική ημερομηνία την 30η Δεκεμβρίου, όταν και αναμένεται να αποσφραγιστούν οι προσφορές όσων συμμετέχουν, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης, που φέτος το καλοκαίρι δέχτηκε γερό πλήγμα όταν έμεινε επί μέρες χωρίς καράβι, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι του τουρισμού να καταγράψουν σημαντικές ζημιές, γεγονός  που τους κάνει περισσότερο επιφυλακτικούς για το τι μέλλει γενέσθαι.

Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού το νησί εξυπηρετείται από το πλοίο Αδαμάντιος Κοραής, με ένα δρομολόγιο την ημέρα.

Το Αδαμάντιο Κοραής ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Zante Ferries, η οποία εκτελεί κατά κύριο λόγο δρομολόγια προς τις Κυκλάδες. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη. Οι έτεροι ενδιαφερόμενοι είναι, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, η SAOS Ferries του Φώτη Μανούση με το πλοίο της “ΣΤΑΥΡΟΣ”, το πρώην ΣΑΟΣ ΙΙ, το οποίο ουκ ολίγα προβλήματα είχε στο παρελθόν, και η SeaJet του Μάριου Ηλιόπουλου. Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία SeaJet  είχε ανταποκριθεί στο κάλεσμα του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη όταν προέκυψε το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργήθηκε, στην καρδιά  του καλοκαιριού, στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη στέλνοντας το επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο ‘Andros Jet’ προκειμένου να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό και να εξομαλυνθεί η σύνδεση.  

Τι προβλέπει ο διαγωνισμός

Δύο γραμμές προβλέπει  ο διαγωνισμός του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Πιο συγκεκριμένα:

Στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη με επιστροφή, η επιδότηση ισχύει για 9 μήνες και περιλαμβάνει 7 δρομολόγια την εβδομάδα. Δηλαδή κάθε ημέρα, ενώ μέχρι τώρα επιδοτούμενα ήταν μόνο τα 4 δρομολόγια ανά βδομάδα. Την καλοκαρινή περίοδο που υπολογίζεται από 08/06/2020 έως 06/09/2020 (σύνολο δεκατρείς  εβδομάδες), δεν υπάρχει επιδότηση, αλλά η εταιρεία έχει υποχρέωση εκτέλεσης ενός  δρομολογίου την ημέρα, άνευ καταβολής μισθώματος.

Στη νέα γραμμή Αλεξανδρούπολη–Σαμοθράκη– Λήμνος και επιστροφή, προβλέπονται:τρία δρομολόγια με επιδότηση την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο από 08/06/2020 έως 06/09/2020.

Τι φοβίζει τους κατοίκους του νησιού

Αυτό που προβληματίζει τους κατοίκους του νησιού και τους τοπικούς φορείς είναι μήπως δεν υπάρξει ενδιαφέρον για τη γραμμή  Αλεξανδρούπολη–Σαμοθράκη– Λήμνος. Για το λόγο αυτό έχει αποσταλεί σχετική επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, προκειμένου να του επισημανθεί πως αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον για την εν λόγω γραμμή, η σχετική επιδότηση να μεταφερθεί για τα δρομολόγια Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη  και τους καλοκαιρινούς μήνες.
Αυτό που αναμφίβολα δεν θέλουν να ξαναζήσουν οι κάτοικοι της Σαμοθράκης είναι ο ακτοπλοϊκός αποκλεισμός και μάλιστα εν μέσω του θέρους.

Ήδη μάλιστα πραγματοποιήσαν προωθητικές κινήσεις για να ξενακερδίσουν την ρουμανική αγορά, που αποτελεί καλό πελάτη του νησιού.

Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης και ξενοδόχος, Γιάννης Γλήνιας, το νησί μετά από σεχτική πρόσκληση επισκέφτηκαν Ρουμάνοι δημοσιογράφοι προκειμένου να το προβάλλουν στη χώρα τους, ενώ ήδη σε σταθμούς του μετρό του Βουκουρεστίου υπάρχουν διαφημιστικά banners για τη Σαμοθράκη.

Όπως λέει ο ίδιος κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να γίνει και για τις αγορές της Σερβίας και της Βουλγαρίας, από τις οποίες προέρχεται  σημαντική μερίδα των τουριστών που υποδέχεται κάθε καλοκαίρι η Σαμοθράκη.

Παράλληλα, ο κ.Γλήνιας επισημαίνει πως θα πρέπει να υπάρξει χρηματοδότηση για τη δημιουργία ηλεκτρονικής σελίδας, στην οποία θα προβάλλεται το νησί και οι ομορφιές του καθώς και η έκδοση προωθητικού υλικού.
 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ