Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018
x

ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΕΑΝ ΕΜΠΛΑΚΕΙΤΕ

Οι απαραίτητες ενέργειες μετά από ένα τρακάρισμα και πώς θα εξασφαλίσετε την αποζημίωσή σας. Συμβουλές από τον C&O Director της AIG Greece.

Με το καλοκαίρι να πλησιάζει, το μυαλό όλων μας πηγαίνει σε καλοκαιρινές αποδράσεις με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Προκειμένου να φτάσουμε στον επιλεγμένο μας προορισμό, πολλοί θα επιλέξουμε τη μετάβασή μας με το αυτοκίνητο, αποκλειστικά ή σε συνδυασμό με άλλα μέσα. Είναι χρήσιμο ωστόσο να γνωρίζουμε πως το καλοκαίρι αποτελεί μια ιδιαίτερη περίοδο, στην οποία έχει παρατηρηθεί πως εξαιτίας των περισσότερων δραστηριοτήτων, της χαλάρωσης της προσοχής, καθώς και της κίνησής μας σε οδικά δίκτυα των οποίων ελάχιστη εμπειρία διαθέτουμε, οι πιθανότητες για τροχαία ατυχήματα αυξάνονται θεαματικά.

Θα πρέπει λοιπόν να βρισκόμαστε σε διαρκή εγρήγορση, να έχουμε σωστή οδηγική συμπεριφορά, αλλά και να προετοιμαστούμε κατάλληλα για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της απευκταίας περίπτωσης οποιουδήποτε ατυχήματος. Στο πλαίσιο αυτό μιλήσαμε με τον Κώστα Καραχάλιο, Claims & Operations Director της AIG Greece σχετικά με βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει κανείς, εάν εμπλακεί σε ατύχημα:



Αμέσως μετά το ατύχημα:

1. Κατάσταση επιβατών και κλήση των αρμόδιων αρχών

Διαπιστώνουμε την κατάσταση των επιβατών και αν υπάρχει τραυματισμός, καλούμε άμεσα το ΕΚΑΒ (166), ενώ αν υπάρχουν εγκλωβισμένοι θα πρέπει να κληθεί και η Πυροσβεστική (199). Οι τραυματίες δεν πρέπει ποτέ να μετακινούνται, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος επιδείνωσης των τραυμάτων τους, ενώ στην περίπτωση που φορούν κράνη, δε θα πρέπει να γίνεται καμία προσπάθεια αφαίρεσής τους. Προτείνουμε πάντα να ενημερώνουμε και την Άμεση Δράση (100) σχετικά με το ατύχημα, ώστε να καταγράφει το συμβάν. Η δήλωση της Τροχαίας, ειδικά αν έχει υπογραφή και από τις δύο πλευρές αποτελεί μάλιστα σημαντικό στοιχείo για την αποζημίωση του αναίτιου οδηγού.

2. Τοποθεσία ατυχήματος

Διασφαλίζουμε πως τα εμπλεκόμενα οχήματα δεν αποτελούν παράγοντες κινδύνου για τα διερχόμενα οχήματα, χωρίς ωστόσο να αλλοιωθούν τα στοιχεία της τοποθεσίας ατυχήματος. Για το λόγο αυτό, πολλοί οδηγοί προχωρούν γρήγορα στη λήψη φωτογραφίας της ακριβούς θέσης (με την προϋπόθεση ότι αυτό είναι ασφαλές), μετακινώντας στη συνέχεια το όχημά τους σε μέρος όπου δεν εμποδίζεται η ομαλή κυκλοφορία και δεν εγκυμονεί κινδύνους για τους παρευρισκόμενους. Λαμβάνουμε στη συνέχεια τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία τη δική σας και του οχήματος σας αλλά και των άλλων που χρησιμοποιούν το δρόμο χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα σήματα (τρίγωνο – προειδοποιητικός φανός, κτλ).

3. Κλήση Φροντίδας Ατυχήματος και ανταλλαγή στοιχείων οδηγών και μαρτύρων

Καλούμε την Φροντίδα Ατυχήματος, για την καταγραφή του συμβάντος και τη συμπλήρωση της δήλωσης ατυχήματος που θα πρέπει να υπογράψει ο ασφαλισμένος. Η Φροντίδα Ατυχήματος θα σπεύσει στο σημείο του ατυχήματος, συλλέγοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα βοηθήσουν στην πληρέστερη εικόνα της ζημίας (φωτογραφίες οχημάτων, τόπου συμβάντος, υφιστάμενης σήμανσης κλπ). Τα τηλέφωνα της φροντίδας αναγράφονται σε κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ανεξαρτήτως ασφαλιστικής εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί θα πρέπει να ανταλλάξουν μεταξύ τους τα στοιχεία τους (πινακίδα, ασφαλιστήριο συμβόλαιο, τηλέφωνα επικοινωνίας κλπ), ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν μάρτυρες είναι εξίσου σημαντικό να κρατηθούν και τα δικά τους στοιχεία.

Εναλλακτικά εφόσον δεν υπάρχει διαφωνία ως προς τις συνθήκες του ατυχήματος και την υπαιτιότητα τα εμπλεκόμενα μέρη μπορούν να υπογράφουν από κοινού το έντυπο Φιλικής Δήλωσης ώστε να επισπευθεί η διαδικασία αποζημίωσης του αναίτιου μέρους.

4. Μεταφορά οχήματος στο συνεργείο

Μετά τη δήλωση ατυχήματος, η οδική βοήθεια αναλαμβάνει να μεταφέρει το όχημα σε συνεργείο της επιλογής του ασφαλισμένου ή σε συνεργαζόμενο συνεργείο της ασφαλιστικής εταιρείας. Στην περίπτωση του συνεργαζόμενου συνεργείου, η AIG Greece σε συνεργασία με επιλεγμένα συνεργεία προσφέρει μια σειρά σημαντικών παροχών όπως ενδεικτικά η χρήση οχήματος αντικατάστασης και η αποκατάσταση της ζημιάς χωρίς εκταμίευση χρημάτων, γλυτώνοντας τον παθόντα από πολλά διαδικαστικά ζητήματα.
 
5. Πραγματογνωμοσύνη, επισκευή και αποζημίωση

Προκειμένου να προχωρήσει η επισκευή του οχήματος και η διαδικασία της αποζημίωσης είναι απαραίτητο προηγουμένως να γίνει έλεγχος από τον πραγματογνώμονα της εταιρείας, ο οποίος για το σκοπό αυτό θα επισκεφθεί το συνεργείο. Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες συμμετέχουν στο Φιλικό Διακανονισμό, μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα στην αναίτια πλευρά να αποζημιωθεί από την ίδια την ασφαλιστική της εταιρεία. Προϋπόθεση για να ισχύει ο Φιλικός Διακανονισμός είναι η αποδοχή της ευθύνης από την υπαίτια πλευρά. Εφόσον υπάρχει η αποδοχή της, η αποζημίωση ολοκληρώνεται γρήγορα και χωρίς την εμπλοκή των ασφαλισμένων, ενώ σε περίπτωση αντιδικίας η διαδικασία περιπλέκεται και ενδέχεται να καθυστερήσει την αποζημίωση.

Στην περίπτωση πρόκλησης ζημιάς από ανασφάλιστο όχημα

Σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα με υπαίτιο ανασφάλιστο, όχημα καλούμε την Τροχαία για την καταγραφή του Συμβάντος και έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί η αποδοχή της ευθύνης από τον τρίτο-ανασφάλιστο. Εφόσον το ανασφάλιστο όχημα κριθεί αποκλειστικά υπαίτιο για το ατύχημα την υποχρέωση αποζημίωσης φέρει, υπό προϋποθέσεις, το Επικουρικό Κεφάλαιο. Ασφαλιστικές εταιρείες όπως η AIG  παρέχουν, ακόμη και στο βασικό τους πρόγραμμα, την κάλυψη ζημιών από ανασφάλιστο όχημα, απαλλάσσοντας με αυτόν τον τρόπο τον ασφαλισμένο από πλήθος πολύπλοκων και χρονοβόρων διαδικασιών. Έτσι, σε περίπτωση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα που έχει αποδεδειγμένη υπαιτιότητα, η AIG αναλαμβάνει:

- την πλήρη καταγραφή της ζημιάς την ώρα του ατυχήματος και το αυτόματο άνοιγμα του φάκελου της αποζημίωσης – μέσα από την Φροντίδα Ατυχήματος
- την άμεση αποζημίωση των Υλικών Ζημιών στο όριο κάλυψής του κάθε Ασφαλισμένου, είτε αποζημιώνοντας τον για την αποκατάσταση της ζημιάς που πλήρωσε, είτε στέλνοντας τον σε ένα από τα συνεργαζόμενα συνεργεία, έτσι ώστε να αποκατασταθεί η ζημιά χωρίς την εκταμίευση χρημάτων.

H AIG έχει δημιουργήσει μια σειρά ευέλικτων και ολοκληρωμένων προγραμμάτων με καινοτόμες καλύψεις και υπηρεσίες για την ασφάλιση αυτοκινήτου, παρέχοντας εξατομικευμένες λύσεις πέρα από τις συνήθειες της αγοράς.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ