Skip to main content

Τροπολογίες ενίσχυσης εκπαίδευσης και πολιτισμού κατέθεσε ο Ζαγοράκης

Η εκπαίδευση αναπτύσσει τον άνθρωπο, την κοινωνία και την οικονομία και σε αυτή την βάση θα πρέπει να αξιολογείται, τόνισε ο Θοδωρής Ζαγοράκης.

Τροπολογίες που τονίζουν την ανάγκη υποστήριξης της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και του πολιτισμού σε περιόδους οικονομικής προσαρμογής σε κράτη μέλη της ΕΕ κατέθεσε ο Ευρωβουλευτής Θοδωρής Ζαγοράκης ως εισηγητής του ΕΛΚ στην επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας.

Με αφορμή τις τροπολογίες που κατέθεσε, ο κ. Ζαγοράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η εκπαίδευση αναπτύσσει τον άνθρωπο, την κοινωνία και την οικονομία και σε αυτήν την βάση θα πρέπει να αξιολογείται και να υποστηρίζεται», ενώ συνέχισε τονίζοντας πως «με τις τροπολογίες που κατέθεσα προτείνω ακριβώς αυτό, την στήριξη της εκπαίδευσης και κατάρτισης, που εξελίσσουν τον πολίτη ως άνθρωπο και επαγγελματία, όπως και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που συμβάλλει στην ευρωπαϊκή μας ταυτότητα και αναδεικνύει τις τοπικές κοινωνίες δημιουργώντας επιπλέον ευκαιρίες». Ο κ. Ζαγοράκης έκλεισε κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον τύμβο Καστά επισημαίνοντας ότι  «ο πλούτος της Αμφίπολης, ήρθε στο φως μέσα στην κρίση. Με τις τροπολογίες μου διεκδικώ το αυτονόητο, σε περιπτώσεις προγραμμάτων οικονομικής προσαρμογής, ο αρχαιολογικός χώρος της Αμφίπολης, όπως και άλλα μνημεία που μπορούν να δώσουν τεράστια ώθηση στην τοπική ανάπτυξη των περιοχών τους να μην υποβαθμίζονται, άλλα να ενισχύονται με κάθε τρόπο.»


Ποιές θα είναι οι επιπτώσεις του Brexit για τους φοιτητές και τους κατόχους πτυχίων κολλεγίων που συνεργάζονται με βρετανικά πανεπιστήμια;

Ο κ. Ζαγοράκης σε συνεργασία με τον επικεφαλής της ΚΟ των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κεφαλογιάννη κατέθεσαν σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στην Ελλάδα τα πτυχία που αποκτώνται από τα συνεργαζόμενα με βρετανικά πανεπιστήμια κολλέγια, έχουν τη δυνατότητα ισοτίμισης με τα αντίστοιχα πτυχία ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μετά από σχετική αναγνώριση από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ). Η αναγνώριση αυτή βασίζεται στο πλαίσιο των οδηγιών 2005/36/ΕΚ και 2013/25/ΕΕ σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και με το δικαίωμα εγκατάστασης και ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.
Δυστυχώς όμως, το αποτέλεσμα του πρόσφατου δημοψηφίσματος στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει δημιουργήσει μεγάλη αβεβαιότητα σε φοιτητές και κατόχους πτυχίων στα συγκεκριμένα κολλέγια.

Για τους παραπάνω λόγους, ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

-Τι επιπτώσεις θα έχει η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου στους φοιτητές και κατόχους πτυχίων κολλεγίων στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της ΕΕ που συνεργάζονται με βρετανικά πανεπιστήμια;

Ασφάλεια σε θαλάσσια σπορ και παιχνίδια

Οι ψυχαγωγικές δραστηριότητες στο νερό και τα υδάτινα σπορ γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη και είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε νεανικές ηλικίες. Δυστυχώς όμως η ασφάλεια αυτών των δραστηριοτήτων είναι αμφίβολη, καθώς πάνω από 50.000 πολίτες τραυματίζονται κάθε χρόνο στην Ευρώπη.

Ο κ. Ζαγοράκης ζήτησε να ενημερωθεί από την Επιτροπή εάν:

Διαθέτει επίσημα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον αριθμό και την αιτία των ατυχημάτων από θαλάσσια αθλήματα και παιχνίδια αναψυχής στην Ευρώπη, και εάν,

θεωρεί ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο προδιαγραφών ασφάλειας στα θαλάσσια σπορ και παιχνίδια κρίνεται ικανοποιητικό. Επίσης, η σχετική νομοθεσία των χωρών είναι κοινή; Τι ισχύει όσον αφορά στα επαγγελματικά προσόντα των εργαζομένων σε επιχειρήσεις αυτού του τύπου;

Επιπλέον, σκοπεύει η Επιτροπή να λάβει κάποια δράση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας πάνω σε θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια και την πρόληψη των ατυχημάτων στα θαλάσσια σπορ και παιχνίδια;
 

Οι μαθητές της Κατερίνης «υποβάλλουν» ερώτηση στην  Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα αθλητικά σχολεία!
 
Στοιχεία για τα αθλητικά σχολεία στην Ευρώπη, αλλά και την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θεσμό αυτό, ζήτησε με γραπτή ερώτησή του, ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρος Ζαγοράκης.

Το έναυσμα για τη συγκεκριμένη ερώτηση, προέκυψε ύστερα από διαδικτυακή ζωντανή συζήτηση των μαθητών του 5ου Λυκείου Κατερίνης, όπου οι μαθητές – με τη βοήθεια των καθηγητών τους – είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τον κ. Ζαγοράκη και τους συνεργάτες του, θέματα όπως η εκπαίδευση, ο αθλητισμός, ο επαγγελματικός προσανατολισμός των Ελλήνων μαθητών, αλλά και ο θεσμός των αθλητικών σχολείων, ενώ συγχρόνως, ενημερώθηκαν και για τη δομή και τη λειτουργία του ΕΚ.

Για την πρωτοβουλία αυτή, ο κ. Ζαγοράκης, μεταξύ άλλων, δήλωσε: «ο αθλητισμός θα πρέπει να γίνεται παράλληλα με την εκπαίδευση, θα πρέπει να ενισχύσουμε τη διπλή προοπτική για τους αθλητές που επιθυμούν να προχωρήσουν στον αθλητισμό χωρίς να παραμερίζουν τη μόρφωση και τις ιδιαίτερες κλίσεις τους. Είμαι εντυπωσιασμένος με την ωριμότητα και το επίπεδο των παιδιών. Στις δύσκολες αυτές στιγμές, φαίνεται ότι στον τόπο μας υπάρχει ελπίδα και την ελπίδα αυτή πρέπει να την ενισχύσουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Θερμά συγχαρητήρια και στους καθηγητές τους!».

Χρήματα από το πρόγραμμα Δημόσιας Υγείας της ΕΕ ζήτησε ο Θεόδωρος Ζαγοράκης για την προώθηση της φυσικής δραστηριότητας μεταξύ των διαβητικών ασθενών.
    
Δεύτερη στην Ευρώπη η Ελλάδα σε πληθυσμό υπερηλίκων, από τις τελευταίες όμως σε ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων σε παγκόσμιο επίπεδο.
 
Υποστήριξη και αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους ηλικιωμένους ζήτησε ο Θεόδωρος Ζαγοράκης.

«Εγκρίθηκαν οι προτάσεις του Θεόδωρου Ζαγοράκη, για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα»
 
Με μεγάλη πλειοψηφία εγκρίθηκε η γνωμοδότηση της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του ΕΚ, για την πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης. Ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρος Ζαγοράκης, ως αρμόδιος εισηγητής του ΕΛΚ, έδωσε έμφαση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ο πολιτιστικός και δημιουργικός τομέας, ενώ παράλληλα, ανέδειξε και τις δυνατότητες που μπορούν να προκύψουν με το σωστό σχεδιασμό και τις κατάλληλες συνθήκες.

Οι τροπολογίες του κ. Ζαγοράκη αφορούν την προώθηση βιώσιμων φορολογικών συντελεστών και κινήτρων σε νέους επιχειρηματίες και δημιουργούς, την υποστήριξη της νεανικής απασχόλησης, των start-ups και της ψηφιοποίησης, την προώθηση της καινοτομίας και της έξυπνης ανάπτυξης, καθώς επίσης και την προστασία, αλλά και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Μετά το πέρας της ψηφοφορίας, ο κ. Ζαγοράκης επεσήμανε πως: «Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή, τους ρυθμούς και την τεχνολογία της οποίας, οι αρμόδιες αρχές δεν μπορούν πάντα να ακολουθήσουν. Μέσα από τις προτάσεις μας, προσπαθούμε να αναδείξουμε τις δυνατότητες ενίσχυσης του πολιτιστικού κλάδου, που για χώρες όπως η Ελλάδα,  μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, να υποστηρίξει τους νέους μας. Ο πολιτισμός, είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα: μέσα από αυτόν, η Ελλάδα είναι γνωστή παγκοσμίως και οφείλουμε, ιδιαίτερα τώρα, να τον αξιοποιήσουμε στο έπακρο».