Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Σε επίπεδα 2019 τα ενοίκια στην Τσιμισκή - Οι τιμές, τι ψάχνουν οι επενδυτές

Τι ζητούν οι ενδιαφερόμενοι για να τοποθετηθούν ή να επεκταθούν στους εμπορικούς δρόμους της πόλης. Η διακύμανση των τιμών στα επαγγελματικά ακίνητα

Αποτελεί τον πιο δημοφιλή εμπορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης αλλά και της Βόρειας Ελλάδας από τα μέσα της δεκαετίας του 1970.

Είναι ο πλέον ελκυστικός δρόμος της πόλης για όσους θέλουν να τοποθετηθούν ή να επεκταθούν στη Θεσσαλονίκη, η πλέον προσφιλής επιλογή για τις πολυεθνικές αλυσίδες και όχι μόνον. Ο λόγος για την οδό Τσιμισκή, που θεωρείται το δυνατό χαρτί του λιανεμπορίου, με τις τιμές ενοικίασης το πρώτο τρίμηνο του 2022 να επανέρχονται στα επίπεδα του 2019, μετά από μια καθίζηση κατά 50% στα χρόνια της κρίσης αλλά και πτώσης τους την περίοδο 2020-2021, κατά 7 έως 9%, λόγω του σοκ που προκάλεσε ο κορωνοϊός.

«Πλέον οι τιμές ενοικίασης στην Τσιμισκή κινούνται μεταξύ 125 έως 135 ευρώ το τμ ακουμπώντας τις τιμές του 2019» αναφέρει μιλώντας στη Voria.gr ο γενικός διευθυντής του γραφείου Θεσσαλονίκης της Atria Property Services, μέλους του CBRE, Δημήτρης Τζιβράς, με αφορμή την εισήγησή του για τις εξελίξεις στην αγορά του retail στη Θεσσαλονίκη στο webinar του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής.

Σύμφωνα με τον κ. Τζιβρά, την περίοδο 2005 - 2008 οι τιμές ενοικίασης στην αγαπημένη οδό των καταναλωτών, την οδό Τσιμισκή, είχαν αγγίξει τα 200 ευρώ ανά τμ για να διολισθήσουν κατά 50% το διάστημα 2012 - 2015 προσγειώνοντας την τιμή μίσθωσης ανά τμ στα 100 με 110 ευρώ.

Η ζήτηση άρχισε σταδιακά να επανακάμπτει το 2016 με αποτέλεσμα οι τιμές να τσιμπήσουν προς τα πάνω. Η περίοδος της έκρηξης της πανδημίας αποτέλεσε τροχοπέδη για το λιανεμπόριο και τις μισθώσεις καταστημάτων για να επανακάμψουν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους στις τιμές του 2019.

Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα σε λιγότερο δημοφιλείς εμπορικούς δρόμους όπου οι τιμές ανά τμ από 50 ευρώ το 2007… κατρακύλησαν στα 30 ευρώ το 2015 για να αγγίξουν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα 40 ευρώ.

Τι ζητούν οι ενδιαφερόμενοι

Στους δημοφιλείς εμπορικούς δρόμους και δη στην οδό Τσιμισκή ισχυροί παίκτες είναι κατά κύριο λόγο οι πολυεθνικές αλυσίδες και λιγότερο οι τοπικοί λιανέμποροι.

Οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν χώρους που θα στεγάσουν καταστήματα ένδυσης, αθλητικών είδη, καλλυντικών, υποδημάτων, εσωρούχων, αξεσουάρ - κοσμημάτων, τεχνολογίας, εστίασης.

Διαφορετική είναι η εικόνα για τους λιγότερο δημοφιλείς εμπορικούς δρόμους καθώς κατά κύριο λόγο η εντονότερη ζήτηση καταγράφεται από ντόπιους επιχειρηματίες και λιγότερο από διεθνείς παίκτες ενώ το ενδιαφέρον εστιάζεται στη δημιουργία καταστημάτων ένδυσης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, εστίασης, αξεσουάρ - κοσμημάτων, τεχνολογίας και υπηρεσιών - ψιλικατζίδικων.

Τα κριτήρια για την επιλογή των καταστημάτων από τους ενδιαφερόμενους μεταξύ άλλων είναι να διαθέτουν μεγάλες προθήκες, να βρίσκονται σε εμπορικούς δρόμους με έντονη κίνηση, να έχουν εύκολη πρόσβαση στα μέσα μεταφορά, αλλά και στις στάσεις του μέτρο (στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να λειτουργήσει το 2023) κ.α.

Πόλος έλξης τα εμπορικά κέντρα

Κατά την εισήγηση του ο κ. Τζιβράς έκανε μια σύντομη παρουσίαση των εμπορικών κέντρων της Θεσσαλονίκης (μεταξύ άλλων σε πόσα τμ εκτείνονται, πόσα καταστήματα φιλοξενούν, πόσες θέσεις στάθμευσης διαθέτουν, ενδεικτικά ποια εμπορικά σήματα φιλοξενούν κλπ).

Από την παρουσίαση προκύπτει η δυναμική των εμπορικών κέντρων της πόλης, όπως αυτή αποτυπώνεται στο α' τρίμηνο του έτους καθώς το Mediterranean Cosmos δεν διαθέτει κανένα κενό κατάστημα επί συνόλου 209 καταστημάτων, το One Salonica Outlet Mall έχει 5 ξενοίκιαστα καταστήματα επί συνόλου περίπου 100 καταστημάτων, αντίστοιχος είναι ο αριθμός των κενών χωρών στο Makedonia Shopping Center, ενώ κανένα άδειο κατάστημα δεν έχει το Florida 1.