Skip to main content

Όταν οι πρωθυπουργοί γίνονται ντίλερς καλών «προϊόντων»

Η Μάλτα έχει εξελίξει το συγκεκριμένο «προϊόν» τόσο πολύ, ώστε μόνο το 2016 εξασφάλισε 163,5 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις διαβατηρίων.

Όταν οι πρωθυπουργοί γίνονται ντίλερς των «προϊόντων» της χώρας τους, τότε μπορεί να συμβούν «ακραία» πράγματα, τουλάχιστον με βάση τα ελληνικά δεδομένα.

Ενδεικτικό παράδειγμα; Ξένη πηγή έλεγε την Παρασκευή στη Voria.gr ότι ο Τζόζεφ Μούσκατ, πρωθυπουργός της Μάλτας, ήταν εκείνη τη μέρα στο Ντουμπάι για μια ομιλία με θέμα τα οφέλη από την αγορά μαλτέζικου διαβατηρίου, μέσω της «χρυσής βίζας».

Πρόκειται για το «προϊόν» που επιτρέπει σε κάποιον να αποκτήσει πρόσβαση στην Ευρωζώνη, αποφεύγοντας δεκάδες περιορισμούς (Σέγκεν και όχι μόνο), αρκεί να αγοράσει, για παράδειγμα, ένα ακίνητο αξίας 250.000 ευρώ στη χώρα έκδοσης. Η Μάλτα έχει εξελίξει το συγκεκριμένο «προϊόν» τόσο πολύ, ώστε μόνο το 2016 εξασφάλισε 163,5 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις διαβατηρίων σε κατοίκους τρίτων χωρών.

Ο στόχος είναι σε βάθος τριετίας, το ποσό αυτό να φτάσει κοντά στα 800 εκατ. με ένα δισ. ευρώ και γι' αυτό ο ίδιος ο πρωθυπουργός, όταν χρειάζεται, θα πάει όπου πρέπει για να πλασάρει το προϊόν.

Και στην Ελλάδα; Μια αντίστοιχη προσπάθεια έχει ξεκινήσει, αλλά τα αποτελέσματα της, αναλογικά, είναι πολύ πιο περιορισμένα. Αντιθέτως, εκτός της Μάλτας, η Κύπρος έχει εξελίξει πάρα πολύ τη «χρυσή βίζα», ενώ πολύ δυναμική είσοδο κάνει τελευταία και η Πορτογαλία.