Skip to main content

Βενζινοπώλες Θεσσαλονίκης: Γιατί καθυστερούν οι μειώσεις στα καύσιμα

Το μπαλάκι στα διυλιστήρια πετά η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης για το γεγονός ότι δεν έχει μετακυληθεί στα πρατήρια η πτώση τιμών στα καύσιμα.

Μπορεί οι τιμές του πετρελαίου να συνεχίζουν την ελεύθερη πτώση διεθνώς κυρίως λόγω του κορωνοϊού, ωστόσο οι τιμές στα καύσιμα στη χώρα μας παραμένουν στα γνωστά υψηλά επίπεδα προκαλώντας εύλογα ερωτήματα στους ιδιοκτητες οχημάτων.

Η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή της που απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό αναφέρει πως τα πρατήρια εφοδιάζονται από τα Ελληνικά διυλιστήρια και διαμορφώνουν τις τιμές τους ανάλογα με την τιμή που τους πωλούν αυτά  και όχι σύμφωνα τις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου.

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η τιμή του αργού πετρελαίου στις  δύο τελευταίες  συνεδριάσεις είχε απώλεια 30%  , ενώ οι τιμές που διαθέτουν τα διυλιστήρια μειώθηκαν κατά 2,75% μόνον. Επί του γεγονότος αυτού όμως δεν μιλάει  κανείς από τους κατά τα άλλα ειδικούς.  Επίσης προς επί πλέον ενημέρωση καταγράφουμε ότι την προηγούμενη  Παρασκευή (6/3/2020) υπήρξε αύξηση των διυλιστηριακών τιμών έναντι της Πέμπτης», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Μάλιστα επισημαίνεται ότι η χρονοκαθυστέρηση είναι μεγαλύτερη στην άνοδο από ότι στην πτώση.

Οι βενζινοπώλες ασιτιολογούν μάλιστα τη συγκεκριμένη διαπίστωση παραθέτοντας ορισμένα πρόσφατα γεγονότα:

Α) Κατά τον βομβαρδισμό της SAUDI ARAMCO στις 14-9-2019 όπου το αργό πετρέλαιο κατέγραψε άνοδο 15% και ενώ τα διυλιστήρια και οι εταιρίες χονδρικής εμπορίας αύξησαν άμεσα αναλογικά τις τιμές τους,  στα πρατήρια το τετραήμερο της ανόδου έφτασε στον καταναλωτή μερικώς μετά από 7 ημέρες. 

Β) Από τις 1-1-2020 εξ αιτίας του εμπλουτισμού της αμόλυβδης βενζίνης με βιοαιθανόλη , είχαμε αύξηση 3 λεπτών ανά λίτρο και στις 3-1-2020 είχαμε την αύξηση της τιμής του αργού ένεκα της δολοφονίας Ιρακινού αξιωματούχου, χωρίς οι αυξήσεις αυτές να μετακυλήσουν  άμεσα στις τιμές λιανικής , παρά το γεγονός ότι είχαν αυξηθεί οι διυλιστηριακές τιμές. Στις δύο αυτές περιπτώσεις ενώ είχαμε αύξηση στα διυλιστήρια , ο προσανατολισμός  όλων και δυστυχώς  με πρώτο τον  Υπουργό Ανάπτυξης   ήταν ,να μην ανεβάσουν τις τιμές τους  τα πρατήρια με το πρόσχημα ότι είχαν αποθέματα,  αποκαλώντας  μάλιστα κλέφτη όποιον πρατηριούχο  το κάνει και όχι αυτόν που στην πράξη το έκανε, αφού  αποσιωπήθηκε το γεγονός ότι οι προμηθευτές μας ήδη  είχαν ανεβάσει τις τιμές τους.
       
Οι βενζινοπώλες τονίζουν ότι «αυτοί που αναπροσαρμόζουν την ίδια μέρα τις τιμές τους είναι τα διυλιστήρια και οι εταιρίες χονδρικής εμπορίας και όχι τα πρατήρια. Οι τελευταίες δε,  αρνούνται  να δημοσιεύσουν τον τιμοκατάλογό τους, επικαλούμενες επιπλέον ανταγωνισμό μεταξύ τους».
             
Παράλληλα αναφέρουν ότι τα ποσοστά κέρδους των πρατηρίων της χώρας μας είναι τα χαμηλότερα της Ευρώπης.

«Ενδεικτικά το περιθώριο κέρδους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κράτους στις 9-3-2020 για τις εταιρίες, τον μεταφορέα , τις τραπεζικές προμήθειες των καρτών και τον πρατηριούχο χωρίς το Φ.Π.Α είναι 8,77% !!! Άρα για ποια κερδοσκοπία των πρατηρίων μιλάνε;», λένε χαρακτηριστικά οι βενζινοπώλες της Θεσσαλονίκης.